Www.gu.se Q2 Q3 Okt Nov Dec Jan Feb Mar Maj Jun Göteborgs universitet förnyas Apr 2011 2012 2013 Styrelsemöte 7 apr Styrelsemöte 12 okt Start ny organisation.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Lust att lära - möjlighet att lyckas!
Advertisements

Välkommen! Stormöte 28 april 2013 Ortsutveckling FLENS STAD.
Roller för ledning och styrning av verksamhetsövergripande processer
Dokumentation som en del i det systematiska kvalitetsarbetet
Göteborgs universitet förnyas
Ta ett steg, öppna nya dörrar! Utveckla och utvecklas! JÄMRESURSEN II
Kommunstyrelsen att inleda en översyn av nämnds- och förvaltningsorganisation i syfte att göra den enklare, effektivare och mer medborgarvänlig att innan.
Göteborgs universitet förnyas
Planerat Ledningsbyte på CSC 1/ Mandatperiod för dekan 1/ / Överenskommelse mellan rektor och dekan Mandatperioden för avdelningsföreståndare,
Visioner och Vägval Universitetsstyrelseperiod Visioner och Vägval 2013.
Göteborgs universitet förnyas
Inköp och upphandling Johan Alexon, tf inköpschef Agneta Sjöfors, projektledare Bättre inköp Johan inleder och presenterar oss.
Samordning och effektivisering av administrativa stödfunktioner
Kvalitetsredovisning 1 ÖSTERÄNGENS REKTORSENHET. kvalitetsredovisning 2.
”En förnyad administration”
Avtal om lokal lönebildning 2011
Riktlinjer för medarbetarskap vid Karolinska Institutet
BPSD-registret -nuläge 24 oktober 2012
Ändamålsenlig drift KTH den 23 oktober Bakgrund och syfte »Ändamålsenlig drift är ett delprojekt inom Förnyad förvaltning som har till uppgift att.
Universitetsgemensamma organ Britt Marie Apelgren Morgonsamling UFN presentation Britt-Marie Apelgren.
Måsens pedagogiska år 2010 /2011
SIKTA Skånes implementering av Socialstyrelsens nationella riktlinjer för missbruks- och beroendevård- ett samverkansprojekt mellan Region Skåne och Kommunförbundet.
Sammanhållen Hemvård i Gävleborg – arbetsläge och tidplan för beslutsprocess och genomförande December 2011.
KOMMUNIKATIONSPLAN – Psynk – skarpt läge 2014
Att tillsammans påverka!
Medarbetarundersökning Informationsmaterial-
Bakgrund Nationell Nivå Projekt Carpe var ett nationellt projekt som startade 2009 och ligger som grund för förändringarna av titlarna och de nya kompetenskraven.
Aktionsforskning en del av kvalitetsarbetet i Falköping
Roller för ledning och styrning av verksamhetsövergripande processer
Ramavtal om löner m.m Mellan ST och STP.
Tidplan omställningsarbete 2014
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande Forskningsrådets arbete under våren 2013.
Göteborgs universitet förnyas – implementering av organisationsarbetet
Ortsutveckling Skebokvarn
Hemtjänst och hemsjukvård blir hemvård Projektledningsgruppens beslutspunkter.
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Oktober 2009 NETinfo Samordnat IT-stöd vid LU Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow, bitr. PL Anders.
Beredningsprocessen vid förslag till nya Nationella riktlinjer och Nationell utvärdering.
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Juni 2009 NETinfo Samordnat IT-stöd Lunds universitet.
Kartläggning av inköpsprocessen
Ett arbete i att etablera en ny organisation Ledarforum 19 juni 2012
NETINFO Samordnat IT-stöd Lunds universitet Birgitta Lastow Anders Sjöö.
Kvalitetsutveckling - administrativa processer
PA 2.0 Nya system och arbetssätt inom personaladministrationen.
Införa rambeslut HÅLLBAR STAD – ÖPPEN FÖR VÄRLDEN.
Systematiskt kvalitetsarbete i vardagen!. Systematiskt kvalitetsarbete 1 juli 2011 förstärktes kravet på ett systematiskt kvalitetsarbete Kvalitetsredovisningen.
Kort presentation av medarbetarundersökningen 2017 för arbetsgrupper
Studie- och yrkesvägledning – År 2016/2017
Planerings- och uppföljningsprocessen kopplat till vår styrmodell
Införande av Platina på Kustbevakningen
Ifous Undervisning i förskolan Tidsplan
Tidplan omställningsarbete 2014
Analysera, justera och fastställa
Årsklocka SAM (systematiska arbetsmiljöarbetet) jan feb mar apr maj
Utveckla lönebildningen
Medarbetarundersökning 2018
Göteborgs universitet förnyas Implementering av ny administrativ organisation och nytt arbetssätt Information till alla medarbetare i september 2012.
Begäran om arbetsmiljöåtgärd LR´s begäran – maj 2012 Utbildningsförvaltningens svar - augusti 2012 LR vidare till AV – hösten 2012 AV´s beslut om föreläggande.
Var med och utveckla Umeå universitet
Från 20 stadsdelar till 10 - Kommunikation i samband med stadsdelsreformen i Göteborgs Stad A: Norra Hisingen  B: Angered C: Östra Göteborg D: Västra Hisingen.
Banarbets- processen.
Syfte för samverkan inom Vård och omsorgscollege Södra Norrland
Processen utgår ifrån förvaltningens vision internt och externt
Göteborgs universitet förnyas
Tidsplan.
Göteborgs universitet förnyas Implementeringsarbete – ny administrativ organisation och nytt arbetssätt Informationsmöten Göteborgs universitet.
Presentation av antal spelande par år 2017
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Den här delen i presentationen skall handla om Mätning och mätresultat
Ny arbetsordning för universitetet
Uppföljningsprocessen i Göteborgs Stad
Presentationens avskrift:

Q2 Q3 Okt Nov Dec Jan Feb Mar Maj Jun Göteborgs universitet förnyas Apr Styrelsemöte 7 apr Styrelsemöte 12 okt Start ny organisation Styrelsemöte dec Styrelsemöte 20 feb Styrelsemöte apr Grupperna A-D Beslutsnivåer Ledning Utbildningsnämnd Forskningskollegium Grupp E Arbetsordning Delprojekt F. Stödprocesser Utformning av framtida gemensamma arbetssätt Aktiviteter, roller, stöd Rollbeskrivningar Kompetenskrav Utformning av funktionell administrativ organisation Beslut om Arbetsordning Göteborgs universitet förnyas – tidplan Start ny administrativ organisation Ta emot resultaten Bedöma resursbehov i processerna Genomföra riskanalys Specificera respektive nuläge Definiera eventuellt kompetensgap Utforma modell för bemanning Q3-Q4 Kartläggning av befintlig kompetens Realisering Bemanning

Planerade aktiviteter och organisation för implementering av ny funktionell organisation För att stödja linjen bör en samordningsorganisation skapas under en övergångstid. Införande grupper bör riggas på varje institution, kansli och inom centrala förvaltningen. Dekan bör, i samråd med prefekterna inom fakulteten, uppdra åt kanslichef att tillsammans med de administrativa cheferna inom fakulteterna hålla samman arbetet med organisation och bemanning. Förvaltningschefen (eller den han utser) håller tillsammans med kanslicheferna ihop omfördelningen av arbetsuppgifter mellan central förvaltning och kansli/institution. Kompetenskartläggning genomförs i maj Restriktivitet av externrekryteringar av TA personal under en övergångsperiod Ht 2012 arbetet fortsätter med bemanning av ny organisation

Kompetenskartläggningen Syftet med kompetenskartläggningen att ge chefer en tydlig bild av personalens kompetens, arbetsuppgifter och intresse för utveckling i samband med implementeringen av den nya organisationen. för den enskilde medarbetaren ger det en bättre möjlighet att med sin kompetens och erfarenhet bidra till utvecklingsarbetet. kartläggningen skapar också en översiktlig bild av universitets kompetensstruktur, vilket ger ett underlag för universitetets framtida kompetensförsörjning och behov av fortbildning. En arbetsgrupp för kompetenskartläggningen tillsätts. Gruppen kommer att börja med att utforma enkäten och dess frågor.

Omorganisationsarbetets FAS 1 Delprocessområde A-D levererade sitt arbete i oktober Delprocessområden E levererades sitt arbete i december Beslut om arbetsordning 20 februari 2012 Delprocessområde F ”Stödprocesser” pågår till april 2012

Omorganisationsarbetet FAS 2 Ny arbetsgrupp för funktionell organisation skapas utifrån resultatet av det arbete som gjorts inom delprojekt ”Stödprocesser” samt utifrån arbets- och delegationsordningen Ny arbetsgrupp skapas för detta; Projektledare Christina Rogestam Analys kommer att göras över vilka konsekvenserna blir för institu- tions-, kansli- samt central nivå relativt ny arbets- och delegationsordning Beslut om ny funktionell organisation tas den 24/4

Omorganisationsarbetet FAS 3 Kompetenskartläggning och bemanning maj 2012 Nya dekaner, prodekaner, prefekter och proprefekter tillträder 1 juli 2012 Bemanning och uppföljning av ny arbets- och delegationsordning hela ht 2012