Planering 5b Namn: Alexander Matteborgen A: SO: landskapspärmen

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Mitt liv som elev Att skriva uppsats, att ordna sin text, den röda tråden, hur ska jag börja, att använda datorn som hjälp i skrivande m.m.
Advertisements

Engelska.
Tips och råd som hjälper dig läsa, lära och plugga
Att hålla lektion i ämnet Idrott & Hälsa
Muntliga nationella prov i svenska
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Lärdomar från skolor med mer traditionellt undervisningsmönster
Individuella utvecklingsplaner
Kap 1 - Algebra och linjära modeller
Närvaro!!.
”Språk, lärande och identitetsutveckling är nära förknippade
År 5 Välkomna! Föräldramöte ht-2013.
En guide i praktisk loggboksanvändning
Dingtuna skolas föräldramöte!
VÄLKOMMEN TILL Föräldramöte
Mål och betygskriterier
Välkomna.
Nationellt prov Sv1.
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
Föräldramöte
Skriv till jag säger stopp, sen läser ni upp.
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
SAMHÄLLSKUNSKAP B Henrik Larsson
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Nya utvecklingssamtal
URVALSKRITERIER - UmeMatte.nu
Reportage Något som bärs eller förs tillbaka!
Sundsbroskolans IUP Individuell utvecklingsplan
Hur arbetar vi och vad har vi gjort hittills?
SVENSKA.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
1 Vänsterskolan Debattartiklar. 2 Aktuell krok 3 Aktuella krokar 1. Direkt krok.
Retorik Konsten att tala Hur håller man ett bra argumenterande tal?
Riktad skrivning Vad kommer du ihåg för några läsförståelsese- medhjälpare ? Vad minns du om dem? Skriv tills jag säger stopp, sen läser ni upp vad ni.
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
1 Individ Kompetens 60%66%67% Motivation 59%64%60% Ansvar & Initiativ 77%74%68% Befogenheter 82%69%61% Organisation Samarbete 52%66%68% Organisatorisk.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Saker att utveckla / förbättra
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Vägledare Ingela Holmquist (HQ) Tel:
Vad ska ingå i uppgiften?
Hur gör man en debattartikel?
Hur man lär sig saker på bästa sätt!
Mitt utvecklingssamtal 2015
Välkomna till föräldramöte Skarpnäcks skola år 4
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Välkomna till klass 3!.
Information från läraren om betyg Saker att utveckla / förbättra
Vad måste jag kunna? SFI kurs C.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Hur du tar hand om din kunskap
Välkomna ! Välkomna.
Mål, kunskapskrav och LGR-11
Nationellt prov Sv – I andras ögon.
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Vo12 Projekt på APL: Lagar och bestämmelser
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Exempel på skriftligt omdöme
Välkommen Föräldramöte 1c
Elev loggbok.
Svenska som andraspråk 3
6A - LÄXOR v. 12 Vad händer längre fram? Vad händer vecka 12?
6A - LÄXOR v. 20 Vad händer längre fram? Vad händer vecka 20?
6A - LÄXOR v. 13 Vad händer längre fram? Vad händer vecka 13?
Argumenterande text.
Föräldramöte VT- 17 Välkomna!.
Kursplan för svenskundervisning för invandrare
Presentationens avskrift:

Planering 5b Namn: Alexander Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Alexander Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Arbeta alltid med något under lektionerna. MA Visa läraren vad du kan. Kan hoppa över om du kan. Läs ut en bok Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Matte-knep Multiplikation Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A Zoom: Arbetsblad stavning A Zoom: Arbetsblad grammatik A Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Hemkunskap Slöjd Fördjupning Renskriv för hand en av dina berättelser. Tornet Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 *Mattegrupp Lena Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Planering 5b Namn: Angelica Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Angelica Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Bearbeta och kontrollera sina arbeten en extra gång innan inlämning. Träna på ledarskap (bl a på idrotten) Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Planering 5b Namn: Axel Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Axel Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: MA: Hoppa om för lätt. Jobba i Mattestegen SO/NO: fördjupning i olika ämnen Id: genomföra en uppvärmning Eng: skriv mer i eng-boken. Satsa! Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 *Mattegrupp Lena Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Planering 5b Namn: Caroline Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Caroline Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Eng: bli säkrare på att översätta från engelska till svenska Ma: vara säker på multiplikation, division och subtraktion Eng: översätta text i eng boken. Använda mer tid till engelskan. + skriva saga (istället för first step) Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Planering 5b Namn: Ebba Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Ebba Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Våga visa/framföra sina åsikter. Arbeta med problemlösning i matematiken. Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 *Mattegrupp Lena Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Planering 5b Namn: Elin Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Elin Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Eng: Skriv texter på engelska, kontrollera stavning: Forska om London Ma: Arbeta med sexans uppnåendemål, arbeta med mattestegen Mina mål från IUP: Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 *Mattegrupp Lena Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Planering 5b Namn: Emma Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Emma Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Ma: koncentrerat arbeta sig igenom femmans mål för att sedan arbeta i Mattestegen steg 7+8 Eng: Eng: berättelser. Längre projekt. Sv: skrivstilsbok Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Planering 5b Namn: Evelina Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Evelina Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Ta hem och göra läxorna Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd Tornet Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 *Mattegrupp Lena Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Planering 5b Namn: Fanny B Matteborgen A: V 0203 Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Fanny B Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Tala inför fler än fyra personer. Bli säkrare på gångertabellen. Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd Tornet Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03:

Planering 5b Namn: Fanny L Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Fanny L Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Utveckla förmågan att bidra till en diskussion och motivera sin åsikt/sitt svar – Våga ta för sig mer Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 *Mattegrupp Lena Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Planering 5b Namn: Hanna L Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Hanna L Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Eng- SO/NO Utveckla engelska språket: Presentera fakta på engelska. Ma: Arbeta med sexans uppnåendemål arbeta i Mattestegen skriftliga förklaringar Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Planering 5b Namn: Jesper Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Jesper Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Ta fram arbete Arbeta koncentrerat Sitta på min plats när jag jobbar i klassrummet Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Matte-knep Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Nya Multigram Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Planering 5b Namn: Hanna R Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Hanna R Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Sv: tydlig början-slut, finslipa texter. skriva korta berättelser (3A4) Eng: energi Skriv be-rättelser på datorn. Läs småböcker Nå fördjupad kunskap genom reflektion Motivera, reflektera över frågor mm. Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Planering 5b Namn: Julia Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Julia Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Ledarskap: Leda en uppvärmning i ämnet idrott och hälsa Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Planering 5b Namn: Linnea Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Linnea Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: SO: Arbeta aktivt med faktatext. Eng: lyssna på ljudböcker (i skolan?) Läsa dialoger Ma: arbeta med Mattestegen Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 *Mattegrupp Lena Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Louise Planering 5b Namn: Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Louise Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Räck upp handen,chansa! Eng: skriva små sagor hemma och i skolan Sv: vara noga med stavning. Visa Camilla Skrivarverkstad i datasalen Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd Tornet Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 *Mattegrupp Lena Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Ludwig Planering 5b Namn: Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Ludwig Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Eng: bli säkrare på att skriva och tala engelska. Bli säker på att använda spell right, word-read Eng: skriva engelska på datorn. Arbeta extra med First Step (arbetsbok) Få en eng-bok att läsa i hemma. Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Matte-knep Multiplikation Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Maja E Planering 5b Namn: Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Maja E Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Vidareutveckla sina kunskaper kring engelska texter, (genom att träna på att : läsa och prata mm) Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Matte-knep Multiplikation Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 *Mattegrupp Lena Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Planering 5b Namn: Maja J Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Maja J Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Presentera uppgifter för klassen, tex: läsa berättelse, visa ma-tal, eng-uppgift Ma: arbeta med uppnåendemål år 6 Eng: skriva små berättelser på engelska Strategi: Välj bra arbetsplats Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Planering 5b Namn: Niklas Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Niklas Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Ma: Mattestegen Eng : öka gloskunskapen First Step-boken + använda eng-lektionerna effektivt vid dialogövningar Eng: träna hemma noga på glosorna, Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten fördjupning Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Planering 5b Namn: Olle Ö Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Olle Ö Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Ma: jobba med sexans uppnåendemål Mattestegen Eng: arbeta med strävansmål: skriva längre egna texter, meningsbyggnad =skriva liten eng text varje sköldpadda Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Planering 5b Namn: Olle H Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Olle H Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Koncentration! SV: bli säkrare på läsning. Kunna läsa fortare. Ha med egen bok Gå till Tornet Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Matte-knep Multiplikation Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A Zoom: Arbetsblad stavning A Zoom: Arbetsblad grammatik A Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd Tornet *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Planering 5b Namn: Patrik Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Patrik Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: SV: läsa tyst på tyst läsning SV: bli säker på stor bokstav/punkt: Eng: bli säkrare på att tala (träna i Tornet och hemma) Ma: säker på 4 räknesätten Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Matte-knep Multiplikation Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Planering 5b Namn: Thimmy Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Thimmy Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Läsa regelbundet, för att öka läshastigheten. Engelska: bli säkrare i engelska tal och skrift extrabok hemma Matematik: Att nå godkänt i femmans mål Arbeta koncentrerat under lektionerna Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A Zoom: Arbetsblad stavning A Zoom: Arbetsblad grammatik A Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete _____________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Wilma Planering 5b Namn: Matteborgen A: SO: landskapspärmen : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker ☺ Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Wilma Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Ta initiativ i gruppen SV: nå lus 18 läsa på tyst läsning (= ca två timmar i veckan) MA: arbeta med Mattestegen (6:ans mål) Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, 34 -40, 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Planering 5b Namn: genomgångar / gemensamt : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: Planering 5b Namn: genomgångar / gemensamt Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ 50+51 Läxor: Genomgång Ma provet Sverige riksdag Jorindas lista Klassråd Etik Geografi 2 s.14-18 Mitt land Ma knep enhetsträning Eva och Adam häften Riksdagsspelet ? Genomgång Zoom arbetsboken Zoom hörövning Miniräknare Zoom huvudboken Tyst läsning Ma kort division *Välj intelligens fördjupning Ta ansvar för ditt lärande och välj skola-arbete. Utvärdering Städa lådan, inga lösa papper! Problemlösning problem *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

Ma-pärmen: Fyra räknesätt Problemlösningspärmen Eng: First Step : 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: När jag är klar med sköldpaddan: Välj det du behöver träna på. Jobba med ditt IUP-mål Ma-pärmen: Fyra räknesätt Problemlösningspärmen Eng: First Step Eng: skriv en liten berättelse SO/NO fri forskning. Välj område, redovisa på valfritt sätt Faktaläsförståelse-böckerna Europapärmen Europa-lådan SV: Läsförståelse bok D Sv: fri skrivning /använd gärna skrivarlådorna Sv: Sv-pärmar: Träna stavning, ordkunskap, grammatik Eget förslag? Glöm inte att skriva in i din sköldpadda vad du har arbetat med. Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Europa-lådan __________________________ Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning IUP arbete _____________________ Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena IUP arbete ___________________ Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: Fördjupning Biologi *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ Nya Multigram *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

När jag är klar med sköldpaddan: Välj det du behöver träna på. Jobba med ditt IUP-mål Matte-stegen Ma-pärmen: Fyra räknesätt Problemlösningspärmen Eng: First Step Eng: skriv en liten berättelse SO/NO fri forskning. Välj område, redovisa på valfritt sätt Faktaläsförståelse-böckerna Europapärmen Europa-lådan SV: Läsförståelse bok D Sv: fri skrivning /använd gärna skrivarlådorna Sv: Sv-pärmar: Träna stavning, ordkunskap, grammatik Sv: Zoom övn.bok kapitel Lite av varje Eget förslag? Glöm inte att skriva in i din sköldpadda vad du har arbetat med. När jag är klar med sköldpaddan: Välj det du behöver träna på. Glöm inte att skriva in i din sköldpadda vad du har arbetat med. Eng: skriv en liten berättelse Eng: First Step Eng: läs i en eng-bok Jobba med ditt IUP-mål Ma-pärmen: Fyra räknesätt Sv: fri skrivning /använd gärna skrivarlådorna Matte-stegen Ma-knep Problemlösnings-pärmen Eget förslag SO/NO fri forskning. Välj område, redovisa på valfritt sätt Multigram Sv-pärmar: Träna stavning, ordkunskap, grammatik Faktaläsförståelse-böckerna Sv: Zoom övn.bok kapitel: Lite av varje

*Genomgångar Matens kemi 48+49 gnmgång socker-frågorna, fett, proteiner experiment tankekarta Egen mat experiment? Zoom blandgrupp Tankekarta bra till mycket Gemensam genomgång övningsbok hörövningar Chapter 9 44-45 Post pals känd svensk person Läsförståelseprov i klassen 5a ?, 5b må v 48, 5c ? + Uppsatsskrivning på riktigt skrivarverkstad v 48 skriv dikter/diktbok Skrivarverkstad v 49 Ma: vikt och volym genomgång Ma datasal enhetsträning Ma: problemlösning Ma: kort division arbetshäfte klart Mattegrupp – kort division Power point Norden datasal Redovisningar + mindmaps Vid redovisning av Norden PP antecknar eleverna på mindmapsblad. Gör sedan gemensamt mindmaps som är underlag till provet + blindkartan Vulkan med klassen Vulkaner redogöra för hur ett vulkanutbrott går till Kunna beskriva hur de nordiska fjällen bildats och eroderats, Vulkaner redogöra för hur ett vulkanutbrott går till Kunna beskriva hur de nordiska fjällen bildats och eroderats,