2 Bilder motsvarande Bolles presentation 49 Merförseningar 62 Tågdata

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kraft och rörelse.
Advertisements

Stadsledningskontoret Medborgarundersökning 2013 Norrmalm.
Trafikplan Karlsborg Muddringsarbeten. Trafik plan Avseende trafik under muddrings arbeten Allmänt Under arbetet med muddrings projektet kommer en intensiv.
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Jättepandan.
Hastighetens påverkan på koldioxidutsläppen
Restauranger och service Våren 2005 T SHR: Leif Holmström Temo: Arne Modig, David Ahlin Datum:
Kan du omvandla 80 km/h till m/s?
PROJEKT TRAPPSTEGET Bilaga 1 PROJEKT TRAPPSTEGET
TURISM I NORDEN TURISM I NORDEN
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Projektföljeforskning
Tidtabellens betydelse för samhällsekonomisk lönsamhet Pilotstudie Ostkustbanan TVEMS: Timetable Variant Evaluation Model for Single-tracks sid 1 CTS-seminarium.
Kraft och Rörelse Prov Ons v.20
Rörelse Kapitel 7.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
PLANETEN JORDEN Johan Lennestål.
För att infoga en ny sida, välj "Ny bild" under fliken Start i menyn. Välj den layout som passar sidan bäst. För att ändra layouten på sidan, välj "Layout"
Alumnienkät, Bakgrund Lärarkonventets initiativ Gjort en gång tidigare 25 lärosäten deltog denna gång Frågorna något justerade till denna.
Svevac Analys.
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Stora additionstabellen
Tillväxtanalys uppdrag Bl.a. analysera förutsättningar för utveckling och hållbar tillväxt i olika delar av landet, inklusive tillgänglighet till kommersiell.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Jag ska åka till Göteborg i två dagar, den 9/6 - 10/6.
De fem viktigaste fackliga frågeområdena var Anställningstrygghet 2.Löner 3.Skydd mot inkomstförlust 4.Arbetsmiljö 5.Jämställdhet.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Partnerskapets verktygslåda v 1.0 oktober Innehåll Presentationer –”Hisspresentation” –Kort presentation, 5 minuter –Längre presentation, 20 minuter.
Problemlösning, andragradare och kubikrötter Sid 75-85
Konsumenter om Svanen och EU Ecolabel Om undersökningen Utförd av: Response Analys, Oslo i dec 2010 Cirka personer från respektive land Totalt.
Kap 4 - Statistik.
Bild 1 Hur använder vi KursInfo idag? Högskolan i Skövde.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Topografisk karta En topografisk karta är en ”vanlig” karta där det till exempel finns vägar, sjöar och städer. Kartan visar det man kan se med ögat.
:44 Mäklarpanelen maj För vilka är bostadsmarknaden mest fördelaktig just nu, d v s i vilken utsträckning är det.
Försäkringskassans regleringsbrev för 2013
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Samarbete inom det sjätte ramprogrammet (RP6) med avseende på svenska Universitet och Högskolor, samt svenskt Näringsliv Till konferensen ”Nyttan av deltagande.
Statistik Tabeller och diagram.
15:45Genomgång i omklädningsrummet Indelning i 4 lag (Svart-Röd-Vit-Grön) 16:00Uppvärmning på isen. Utplacering av koner 16:05Övning 1: Slalom med ögla.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Rörelse Kapitel 7.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
Skolelevers drogvanor
Våren aprilLännasprinten, Rånässtafetten 15 aprilNatt-SM, Gotland aprilSprint-SM, Gotland aprilKlubbresa Södermanland aprilElitserie/J-cup,
Sannolikhet Stickprov Fördelningar
:58 Hjälp oss att göra ST bättre1 Response Log.
Fråga 1: Om ledamöter i ALF- kommittén har haft personlig fördel avs kommitténs bedömning av deras ansökningar? Fråga 2: Om kvinnliga & manliga ledamöter.
Föreläsning 7 Fysikexperiment 5p Poissonfördelningen Poissonfördelningen är en sannolikhetsfördelning för diskreta variabler som är mycket.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
Solen går upp och solen går ned????
Trafikundersökning Beckombergaskolan 2014
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
Tryck på högtalarna, lyssna och försök att förstå!
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
I rymden kan ingen höra dig gråta
Nätverks-RTK – var står tekniken idag?
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Sundsvall - Trondheim.

Hur ser universum ut? När vi tittar upp på himlen en natt så kan vi med blotta ögat se ett antal små prickar & ofta en större prick, månen. Den del av.
X 4.3 Sträcka, tid och hastighet
A C D B Vems påstående stämmer?
Algoritm för insättning av ett tåg i en befintlig tidtabell
Kapacitetsplanering på järnväg Kristina Eriksson
Presentationens avskrift:

2 Bilder motsvarande Bolles presentation 49 Merförseningar 62 Tågdata Kapacitetskartor Bild nr 2 Bilder motsvarande Bolles presentation 49 Merförseningar 62 Tågdata 69 Antal tåg 78 Hastigheter 86 Geometri 97 Övrigt Bild nr 2 Bilder motsvarande Bolles presentation 49 Merförseningar 62 Tågdata 69 Antal tåg 78 Hastigheter 86 Geometri 97 Övrigt Bilderna är genererade till PPT: 2009-04-01

Indelning av järnvägsnätet Bandelar som använts i analysen Bandelar som använts i analysen Motsvarar bild 11 i Bolles presentation Variabler: PresStråk Filnamn: Sverige_PresStråk_noLabel.emf Banindelning

Totalt antal tåg/riktning Antal tåg per dag Totalt antal tåg/riktning Totalt antal tåg/riktning Motsvarar bild 12 i Bolles presentation Variabler: a1d1_tot Filnamn: Sverige_a1d1_tot.emf Alla tåg

Antal Person- och godståg per dag/riktning Samma skala som totalt antal tåg Samma skala som totalt antal tåg Motsvarar bild 13 i Bolles presentation Variabler: a1d1Tot_p a1d1Tot_c Filnamn: Sverige_a1d1Tot_p.emf Sverige_a1d1Tot_c.emf Persontåg Godståg

Antal Person- och godståg per dag/riktning Motsvarar bild 14 i Bolles presentation Variabler: a1d1Tot_p a1d1Tot_c Filnamn: Södra_a1d1Tot_p.emf Södra_a1d1Tot_c.emf Persontåg Godståg

Alla tåg i maxh per riktning Maxh varierar för varje stråk Antal tåg i maxtimmen Alla tåg i maxh per riktning Maxh varierar för varje stråk Alla tåg i maxh per riktning Maxh varierar för varje stråk Motsvarar bild 15 i Bolles presentation Variabler: a1d1_ma_ht Filnamn: Sverige_a1d1_ma_ht.emf Alla tåg

Antal tåg i maxtimmen Persontåg Godståg Motsvarar bild 16 i Bolles presentation Variabler: a1d1MaHt_p a1d1MaHt_c Filnamn: Sverige_a1d1MaHt_p.emf Sverige_a1d1MaHt_c.emf Persontåg Godståg

Antal tåg per timme dagtid Motsvarar bild 17 i Bolles presentation Variabler: a1d1_day Filnamn: Sverige_a1d1_day.emf Alla tåg

Antal tåg per timme dagtid Motsvarar bild 18 i Bolles presentation Variabler: a1d1Day_p a1d1Day_c Filnamn: Sverige_a1d1Day_p.emf Sverige_a1d1Day_c.emf Persontåg Godståg

Antal tåg per timme under natten Motsvarar bild 19 i Bolles presentation Variabler: a1d1_night Filnamn: Sverige_a1d1_night.emf Alla tåg

Antal tåg per timme nattetid Motsvarar bild 20 i Bolles presentation Variabler: a1d1Night_p a1d1Night_c Filnamn: Sverige_a1d1Night_p.emf Sverige_a1d1Night_c.emf Persontåg Godståg

Bruttoton dag för godståg Motsvarar bild 21 i Bolles presentation Variabler: ms_p_d Filnamn: Sverige_ms_p_d.emf Bruttoton/dag

Längd och vikt för godståg Motsvarar bild 22 i Bolles presentation Variabler: c_m_l c_m_ms Filnamn: Sverige_c_m_l.emf Sverige_c_m_ms.emf Medellängd [m] för godståg Medelvikt [ton]

Storlek för persontåg Andel stora persontåg Motsvarar bild 23 i Bolles presentation Variabler: p_ax_2 Filnamn: Sverige_p_ax_2.emf Andel stora persontåg

Förseningar för persontåg Motsvarar bild 24 i Bolles presentation Variabler: merf_p_a_and merf_p_a_med Filnamn: Sverige_merf_p_a_and.emf Sverige_merf_p_a_med.emf Andel merförsenade persontåg Median merförsening [min/10mil]

Förseningar för persontåg Motsvarar bild 25 i Bolles presentation Variabler: merf_p_a_std Filnamn: Sverige_merf_p_a_std.emf Standardavvikelse för merförseningar [min/10mil]

Förseningar för godståg Motsvarar bild 26 i Bolles presentation Variabler: merf_g_a_and merf_g_a_med Filnamn: Sverige_merf_g_a_and.emf Sverige_merf_g_a_med.emf Andel merförsenade godståg Median merförsening [min/10mil]

Förseningar för godståg Motsvarar bild 27 i Bolles presentation Variabler: merf_g_a_std Filnamn: Sverige_merf_g_a_std.emf Standardavvikelse för merförseningar [min/10mil]

Medelhastighet alla tåg Motsvarar bild 28 i Bolles presentation Variabler: sp_mea_a sp_q_a Filnamn: Sverige_sp_mea_a.emf Sverige_sp_q_a.emf Medelhastighet alla tåg Hastighetsskillnader

Enkelspår/dubbelspår/fyrspår Motsvarar bild 29 i Bolles presentation Variabler: DUBBELSPAR DUBBELSPAR Filnamn: Sverige_DUBBELSPAR.emf Södra_DUBBELSPAR.emf

Avstånd mellan stationer Mötesstationer på enkelspår Förbigångsstationer på dubbelspår Motsvarar bild 30 i Bolles presentation Variabler: s_d_mean s_d_max Filnamn: Sverige_s_d_mean.emf Sverige_s_d_max.emf Avstånd mellan stationer [km] Medelvärde Avstånd mellan stationer km Maxvärde

Spårlängd på stationer Motsvarar bild 31 i Bolles presentation Variabler: mean_t_l max_t_l Filnamn: Sverige_mean_t_l.emf Sverige_max_t_l.emf Spårlängd på stationer Medelvärde i m Spårlängd på stationer Maxvärde i m

Standard på stationer Andel stationer med samtidig infart % Motsvarar bild 32 i Bolles presentation Variabler: sim_n_s n_3_t_n_s Filnamn: Sverige_sim_n_s.emf Sverige_n_3_t_n_s.emf Andel stationer med samtidig infart % Andel trespårsstationer

Stora godsflöden nationellt Motsvarar bild 44 i Bolles presentation Variabler: ms_p_d Filnamn: Sverige_ms_p_d.emf Bruttoton/dag

Här följer några nya kartor som kanske ska in i presentationen Främst är det bilder på södra Sverige som är nytt Här följer några nya kartor som kanske ska in i presentationen Främst är det bilder på södra Sverige som är nytt

Indelning av järnvägsnätet Motsvarar bild 11 i Bolles presentation Variabler: PresStråk PresStråk Filnamn: Sverige_PresStråk_noLabel.emf Södra_PresStråk_noLabel.emf Banindelning Banindelning

Antal tåg per dag Alla tåg Alla tåg Totalt antal tåg/riktning Motsvarar bild 12 i Bolles presentation Variabler: a1d1_tot a1d1_tot Filnamn: Sverige_a1d1_tot.emf Södra_a1d1_tot.emf Alla tåg Alla tåg

Antal Person- och godståg per dag/riktning Samma skala som totalt antal tåg Motsvarar bild 13 i Bolles presentation Variabler: a1d1Tot_p a1d1Tot_c Filnamn: Södra_a1d1Tot_p.emf Södra_a1d1Tot_c.emf Persontåg Godståg

Antal tåg i maxtimmen Alla tåg Alla tåg Alla tåg i maxh per riktning Maxh varierar för varje stråk Motsvarar bild 15 i Bolles presentation Variabler: a1d1_ma_ht a1d1_ma_ht Filnamn: Sverige_a1d1_ma_ht.emf Södra_a1d1_ma_ht.emf Alla tåg Alla tåg

Antal tåg i maxtimmen Persontåg Godståg Motsvarar bild 16 i Bolles presentation Variabler: a1d1MaHt_p a1d1MaHt_c Filnamn: Södra_a1d1MaHt_p.emf Södra_a1d1MaHt_c.emf Persontåg Godståg

Antal tåg per timme dagtid Motsvarar bild 17 i Bolles presentation Variabler: a1d1_day a1d1_day Filnamn: Sverige_a1d1_day.emf Södra_a1d1_day.emf Alla tåg Alla tåg

Antal tåg per timme dagtid Motsvarar bild 18 i Bolles presentation Variabler: a1d1Day_p a1d1Day_c Filnamn: Södra_a1d1Day_p.emf Södra_a1d1Day_c.emf Persontåg Godståg

Antal tåg per timme under natten Motsvarar bild 19 i Bolles presentation Variabler: a1d1_night a1d1_night Filnamn: Sverige_a1d1_night.emf Södra_a1d1_night.emf Alla tåg Alla tåg

Antal tåg per timme nattetid Motsvarar bild 20 i Bolles presentation Variabler: a1d1Night_p a1d1Night_c Filnamn: Södra_a1d1Night_p.emf Södra_a1d1Night_c.emf Persontåg Godståg

Bruttoton dag för godståg Motsvarar bild 21 i Bolles presentation Variabler: ms_p_d ms_p_d Filnamn: Sverige_ms_p_d.emf Södra_ms_p_d.emf Bruttoton/dag Bruttoton/dag

Längd och vikt för godståg Motsvarar bild 22 i Bolles presentation Variabler: c_m_l c_m_ms Filnamn: Södra_c_m_l.emf Södra_c_m_ms.emf Medellängd [m] för godståg Medelvikt [ton]

Storlek för persontåg Andel stora persontåg Andel stora persontåg Motsvarar bild 23 i Bolles presentation Variabler: p_ax_2 p_ax_2 Filnamn: Sverige_p_ax_2.emf Södra_p_ax_2.emf Andel stora persontåg Andel stora persontåg

Förseningar för persontåg Motsvarar bild 24 i Bolles presentation Variabler: merf_p_a_and merf_p_a_med Filnamn: Södra_merf_p_a_and.emf Södra_merf_p_a_med.emf Andel merförsenade persontåg Median merförsening [min/10mil]

Förseningar för persontåg Motsvarar bild 25 i Bolles presentation Variabler: merf_p_a_std merf_p_a_std Filnamn: Sverige_merf_p_a_std.emf Södra_merf_p_a_std.emf Standardavvikelse för merförseningar [min/10mil] Standardavvikelse för merförseningar [min/10mil]

Förseningar för godståg Motsvarar bild 26 i Bolles presentation Variabler: merf_g_a_and merf_g_a_med Filnamn: Södra_merf_g_a_and.emf Södra_merf_g_a_med.emf Andel merförsenade godståg Median merförsening [min/10mil]

Förseningar för godståg Motsvarar bild 27 i Bolles presentation Variabler: merf_g_a_std merf_g_a_std Filnamn: Sverige_merf_g_a_std.emf Södra_merf_g_a_std.emf Standardavvikelse för merförseningar [min/10mil] Standardavvikelse för merförseningar [min/10mil]

Medelhastighet alla tåg Motsvarar bild 28 i Bolles presentation Variabler: sp_mea_a sp_q_a Filnamn: Södra_sp_mea_a.emf Södra_sp_q_a.emf Medelhastighet alla tåg Hastighetsskillnader

Avstånd mellan stationer Mötesstationer på enkelspår Förbigångsstationer på dubbelspår Motsvarar bild 30 i Bolles presentation Variabler: s_d_mean s_d_max Filnamn: Södra_s_d_mean.emf Södra_s_d_max.emf Avstånd mellan stationer [km] Medelvärde Avstånd mellan stationer km Maxvärde

Spårlängd på stationer Motsvarar bild 31 i Bolles presentation Variabler: mean_t_l max_t_l Filnamn: Södra_mean_t_l.emf Södra_max_t_l.emf Spårlängd på stationer Medelvärde i m Spårlängd på stationer Maxvärde i m

Standard på stationer Andel stationer med samtidig infart % Motsvarar bild 32 i Bolles presentation Variabler: sim_n_s n_3_t_n_s Filnamn: Södra_sim_n_s.emf Södra_n_3_t_n_s.emf Andel stationer med samtidig infart % Andel trespårsstationer

Stora godsflöden nationellt Motsvarar bild 44 i Bolles presentation Variabler: ms_p_d ms_p_d Filnamn: Sverige_ms_p_d.emf Södra_ms_p_d.emf Bruttoton/dag Bruttoton/dag

Antal godståg & alla tåg Antalet godståg har lagts ovanpå det totala antalet tåg Variabler: a1d1_tot, a1d1Tot_c a1d1_tot, a1d1Tot_c Filnamn: Sverige_a1d1_tot, a1d1Tot_c.emf Södra_a1d1_tot, a1d1Tot_c.emf Godståg över totala Godståg över totala

Här är en samling av alla kartor Till stor del så är det här en upprepning av tidigare kartor men jag tyckte det var bra att ha allt samlat Till stor del så är det här en upprepning av tidigare kartor men jag tyckte det var bra att ha allt samlat

Merförseningar Merförseningar Tågdata Antal tåg Hastigheter Geometri Övrigt Merförseningar Tågdata Antal tåg Hastigheter Geometri Övrigt

Andel merförsenade godståg Variabler: merf_g_a_and merf_g_a_and Filnamn: Sverige_merf_g_a_and.emf Södra_merf_g_a_and.emf

Median merförsening [min/10mil] Variabler: merf_g_a_med merf_g_a_med Filnamn: Sverige_merf_g_a_med.emf Södra_merf_g_a_med.emf

Standardavvikelse för merförseningar [min/10mil] Variabler: merf_g_a_std merf_g_a_std Filnamn: Sverige_merf_g_a_std.emf Södra_merf_g_a_std.emf

Andel merförsenade persontåg Variabler: merf_p_a_and merf_p_a_and Filnamn: Sverige_merf_p_a_and.emf Södra_merf_p_a_and.emf

Median merförsening [min/10mil] Variabler: merf_p_a_med merf_p_a_med Filnamn: Sverige_merf_p_a_med.emf Södra_merf_p_a_med.emf

Standardavvikelse för merförseningar [min/10mil] Variabler: merf_p_a_std merf_p_a_std Filnamn: Sverige_merf_p_a_std.emf Södra_merf_p_a_std.emf

Merförseningar 10% snabbaste godstågen Variabler: merf_g_1_and merf_g_1_medmerf_g_1_std Filnamn: Sverige_merf_g_1_and.emf Sverige_merf_g_1_med.emfSverige_merf_g_1_std.emf Andel merförsenade godståg 10% snabbaste Median merförsening [min/10mil] 10% snabbaste Standardavvikelse för merförseningar [min/10mil] 10% snabbaste

Merförseningar 20% snabbaste godstågen Variabler: merf_g_2_and merf_g_2_medmerf_g_2_std Filnamn: Sverige_merf_g_2_and.emf Sverige_merf_g_2_med.emfSverige_merf_g_2_std.emf Andel merförsenade godståg 20% snabbaste Median merförsening [min/10mil] 20% snabbaste Standardavvikelse för merförseningar [min/10mil] 20% snabbaste

Merförseningar 30% snabbaste godstågen Variabler: merf_g_3_and merf_g_3_medmerf_g_3_std Filnamn: Sverige_merf_g_3_and.emf Sverige_merf_g_3_med.emfSverige_merf_g_3_std.emf Andel merförsenade godståg 30% snabbaste Median merförsening [min/10mil] 30% snabbaste Standardavvikelse för merförseningar [min/10mil] 30% snabbaste

Merförseningar 10% snabbaste persontågen Variabler: merf_p_1_and merf_p_1_medmerf_p_1_std Filnamn: Sverige_merf_p_1_and.emf Sverige_merf_p_1_med.emfSverige_merf_p_1_std.emf Andel merförsenade persontåg 10% snabbaste Median merförsening [min/10mil] 10% snabbaste Standardavvikelse för merförseningar [min/10mil] 10% snabbaste

Merförseningar 20% snabbaste persontågen Variabler: merf_p_2_and merf_p_2_medmerf_p_2_std Filnamn: Sverige_merf_p_2_and.emf Sverige_merf_p_2_med.emfSverige_merf_p_2_std.emf Andel merförsenade persontåg 20% snabbaste Median merförsening [min/10mil] 20% snabbaste Standardavvikelse för merförseningar [min/10mil] 20% snabbaste

Merförseningar 30% snabbaste persontågen Variabler: merf_p_3_and merf_p_3_medmerf_p_3_std Filnamn: Sverige_merf_p_3_and.emf Sverige_merf_p_3_med.emfSverige_merf_p_3_std.emf Andel merförsenade persontåg 30% snabbaste Median merförsening [min/10mil] 30% snabbaste Standardavvikelse för merförseningar [min/10mil] 30% snabbaste

Tågdata Merförseningar Tågdata Antal tåg Hastigheter Geometri Övrigt

Andel stora persontåg Mer än 12 axlar Variabler: p_ax_2 p_ax_2 Filnamn: Sverige_p_ax_2.emf Södra_p_ax_2.emf

Medelvikt [ton] Endast godståg Variabler: c_m_ms c_m_ms Filnamn: Sverige_c_m_ms.emf Södra_c_m_ms.emf

Medellängd [m] för godståg Endast godståg Variabler: c_m_l c_m_l Filnamn: Sverige_c_m_l.emf Södra_c_m_l.emf

Antalet axlar medel Endast godståg Variabler: c_m_ax c_m_ax Filnamn: Sverige_c_m_ax.emf Södra_c_m_ax.emf

Massa/axel medel Endast godståg Variabler: c_m_mx c_m_mx Filnamn: Sverige_c_m_mx.emf Södra_c_m_mx.emf

Bruttoton/dag Endast godståg Variabler: ms_p_d ms_p_d Filnamn: Sverige_ms_p_d.emf Södra_ms_p_d.emf

Antal tåg Merförseningar Tågdata Antal tåg Hastigheter Geometri Övrigt

Antal tåg/dygn Alla tåg Godståg Persontåg Värden från a1d1 Variabler: a1d1_tot a1d1Tot_ca1d1Tot_p Filnamn: Sverige_a1d1_tot.emf Sverige_a1d1Tot_c.emfSverige_a1d1Tot_p.emf Alla tåg Godståg Persontåg

Maxtimmen för vardera sträcka Värden från a1d1 Variabler: a1d1_ma_hh a1d1MaHh_ca1d1MaHh_p Filnamn: Sverige_a1d1_ma_hh.emf Sverige_a1d1MaHh_c.emfSverige_a1d1MaHh_p.emf Alla tåg Godståg Persontåg

Antal tåg/timme under maxtimmen Värden från a1d1 Variabler: a1d1_ma_ht a1d1MaHt_ca1d1MaHt_p Filnamn: Sverige_a1d1_ma_ht.emf Sverige_a1d1MaHt_c.emfSverige_a1d1MaHt_p.emf Alla tåg Godståg Persontåg

Antal tåg/timme 06-09 Alla tåg Godståg Persontåg Värden från a1d1 Variabler: a1d1_06_09 a1d10609_ca1d10609_p Filnamn: Sverige_a1d1_06_09.emf Sverige_a1d10609_c.emfSverige_a1d10609_p.emf Alla tåg Godståg Persontåg

Antal tåg/timme 15-18 Alla tåg Godståg Persontåg Värden från a1d1 Variabler: a1d1_15_18 a1d11518_ca1d11518_p Filnamn: Sverige_a1d1_15_18.emf Sverige_a1d11518_c.emfSverige_a1d11518_p.emf Alla tåg Godståg Persontåg

Antal tåg/timme 16-17 Alla tåg Godståg Persontåg Värden från a1d1 Variabler: a1d1_16_17 a1d11617_ca1d11617_p Filnamn: Sverige_a1d1_16_17.emf Sverige_a1d11617_c.emfSverige_a1d11617_p.emf Alla tåg Godståg Persontåg

Antal tåg/timme under dagen Värden från a1d1 Variabler: a1d1_day a1d1Day_ca1d1Day_p Filnamn: Sverige_a1d1_day.emf Sverige_a1d1Day_c.emfSverige_a1d1Day_p.emf Alla tåg Godståg Persontåg

Antal tåg/timme under natten Värden från a1d1 Variabler: a1d1_night a1d1Night_ca1d1Night_p Filnamn: Sverige_a1d1_night.emf Sverige_a1d1Night_c.emfSverige_a1d1Night_p.emf Alla tåg Godståg Persontåg

Hastigheter Merförseningar Tågdata Antal tåg Hastigheter Geometri Övrigt Merförseningar Tågdata Antal tåg Hastigheter Geometri Övrigt

Max Hastighet Alla tåg Persontåg Godståg Variabler: sp_max_a sp_max_psp_max_c Filnamn: Sverige_sp_max_a.emf Sverige_sp_max_p.emfSverige_sp_max_c.emf Alla tåg Persontåg Godståg

Min Hastighet Alla tåg Persontåg Godståg Variabler: sp_min_a sp_min_psp_min_c Filnamn: Sverige_sp_min_a.emf Sverige_sp_min_p.emfSverige_sp_min_c.emf Alla tåg Persontåg Godståg

Medelhastighet Alla tåg Persontåg Godståg Variabler: sp_mea_a sp_mea_psp_mea_c Filnamn: Sverige_sp_mea_a.emf Sverige_sp_mea_p.emfSverige_sp_mea_c.emf Alla tåg Persontåg Godståg

Medianhastighet Alla tåg Persontåg Godståg Variabler: sp_med_a sp_med_psp_med_c Filnamn: Sverige_sp_med_a.emf Sverige_sp_med_p.emfSverige_sp_med_c.emf Alla tåg Persontåg Godståg

Standardavvikelse för hastighet Variabler: sp_std_a sp_std_psp_std_c Filnamn: Sverige_sp_std_a.emf Sverige_sp_std_p.emfSverige_sp_std_c.emf Alla tåg Persontåg Godståg

Standardavvikelse/medel för hastighet Variabler: sp_stm_a sp_stm_psp_stm_c Filnamn: Sverige_sp_stm_a.emf Sverige_sp_stm_p.emfSverige_sp_stm_c.emf Alla tåg Persontåg Godståg

Hastighetsskillnader Kvot mellan de 5% snabbaste tågen och de 10% långsammaste Variabler: sp_q_a sp_q_psp_q_c Filnamn: Sverige_sp_q_a.emf Sverige_sp_q_p.emfSverige_sp_q_c.emf Alla tåg Persontåg Godståg

Geometri Merförseningar Tågdata Antal tåg Hastigheter Geometri Övrigt

Avstånd mellan stationer [km] Minvärde Variabler: s_d_min s_d_min Filnamn: Sverige_s_d_min.emf Södra_s_d_min.emf

Avstånd mellan stationer [km] Medelvärde Variabler: s_d_mean s_d_mean Filnamn: Sverige_s_d_mean.emf Södra_s_d_mean.emf

Avstånd mellan stationer km Maxvärde Variabler: s_d_max s_d_max Filnamn: Sverige_s_d_max.emf Södra_s_d_max.emf

Avstånd mellan stationer km Standardavvikelse Variabler: s_d_std s_d_std Filnamn: Sverige_s_d_std.emf Södra_s_d_std.emf

Antal stationer Variabler: n_s n_s Filnamn: Sverige_n_s.emf Södra_n_s.emf

Spårlängd på stationer Minvärde i m Variabler: min_t_l min_t_l Filnamn: Sverige_min_t_l.emf Södra_min_t_l.emf

Spårlängd på stationer Medelvärde i m Variabler: mean_t_l mean_t_l Filnamn: Sverige_mean_t_l.emf Södra_mean_t_l.emf

Spårlängd på stationer Maxvärde i m Variabler: max_t_l max_t_l Filnamn: Sverige_max_t_l.emf Södra_max_t_l.emf

Andel trespårsstationer Variabler: n_3_t_n_s n_3_t_n_s Filnamn: Sverige_n_3_t_n_s.emf Södra_n_3_t_n_s.emf

Andel stationer med samtidig infart Variabler: sim_n_s sim_n_s Filnamn: Sverige_sim_n_s.emf Södra_sim_n_s.emf

Övrigt Merförseningar Tågdata Antal tåg Hastigheter Geometri Övrigt

Presentationsstråk Variabler: PresStråk PresStråk Filnamn: Sverige_PresStråk_Label.emf Södra_PresStråk_Label.emf

Dubbelspår Källa: Banverkets DLO Källa: Lantmäteriet Variabler: DUBBELSPAR r_n_tr Filnamn: Sverige_DUBBELSPAR.emf Sverige_r_n_tr.emf Källa: Banverkets DLO Utlagd på presentationsstråk Källa: Lantmäteriet