Kliniken för kärlsjukdomar Malmö-Lund
Bakgrund Inventering av olika problemområden på kliniken INFORMATION
Syfte Öka patienternas trygghet Skapa mer tid för vården
MÅL Tydligt och bra skriftligt informationsmaterial som komplement till muntlig information trygg och välinformerad patient
Tvärprofessionell arbetsgrupp Kallelser samt information i samband med dessa Informationspärm på vårdrum Skriftlig information i samband med utskrivning Intern hemsida Extern hemsida
PatientForum Ny arbetsgrupp bildas: Hjälp med layout samt språklig utformning Ny arbetsgrupp bildas: - Medarbetare på kliniken - PatientForum - Informationsenheten
Kallelser Informationsbroschyr Diagnosinriktade Pdf dokument Förtryckta papper för foldrar och kallelser där logotyper och andra igenkänningselement kan tryckas i färg
Exempel på kallelse
Exempel på informationsbroschyr
Övrig information Information till patienter som skall in för åtgärd Frågelåda fragakarlkoordinator@skane.se
Våra erfarenheter: Utvecklingsarbete tar tid!! Sparar tid!!!!!
Framtiden: Vetenskaplig utvärdering tillsammans med klinisk lektor
Tack Bruno!!