Ålder Namn Datum SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jag använder en hörapparat (vänster öra) Jag använder en hörapparat (höger öra) Jag använder två hörapparater.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Året var 2004, I en liten stad vid namn Laholm
Advertisements

Sätt kryss vid ett av följande alternativ:
Produced by 4C Strategies AB ISPS ÖVNING 6: Tillträde till hamnen BAKÅT FRAMÅT TILL START AVSLUTA ISPS ÖVNING 6 Tillträde till hamnen Klicka på knappen.
“Tänk över det här...” Klicka med musen för att se bildspelet...
Det problemorienterade föräldrasamtalet Hur reagerar du själv när du ska få veta något jobbigt?  Ni kan till exempel föreställa.
FTFs motionsskola.
Tips och råd som hjälper dig läsa, lära och plugga
Vad ska du kunna nästa vecka vid avsnittsavslutet?
Välkommen till sluta röka för gott! SLUTA RÖKA Dokumenterat hög effekt i kliniska tester DEMO.
Barnanpassad utredning
Spelstrategi.
Att leva med multipel skleros
Vad är feedback? Vad ska jag tänka på för att feedback ska bidra till studentens lärande?
X-mas algebra Är du redo? Klicka!!.
Textrespons Vad är bra i berättelsen? En händelse? En formulering
SSQ 5.6 sida 1 De följande frågorna gäller din förmåga och dina upplevelser i samband med att höra och lyssna i olika situationer. För varje fråga ska.
AVSKEDSANSÖKAN Anhåller härmed om att få sluta som vuxen. Jag har beslutat mig för att återgå till att bli åtta år, med de skyldigheter som ingår i detta.
Kort genomgång och repetitionsövningar Vad ska du kunna vid avsnittsavslutet?
VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
SSQ12-B Instruktioner Namn Datum Ålder
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
FUNKTIONSSKATTNINGSSKALA
Att läsa och studera.
Högtidstal Retorik.
Gud älskar dig.
Hur du skriver en bra historia
MÄRKLIGT ! Här är en liten matematisk övning som helt säkert kommer
Märkligt! Här är en liten matematisk övning, som helt säkert
Akustik.
Mål och betygskriterier
Att skriva en artikel.
för Dig som vill sluta med Hasch och Marijuana Rådgivningsbyrån i
Patients' experience of important factors in the healthcare environment in oncology care. Browall M, Koinberg I, Falk H, Wijk H.
STUDIEMILJÖ Nu har du kommit till modul 2. Den handlar om din studiemiljö. Hur mycket har du egentligen tänkt på din fysiska studiemiljö? Har du funderat.
FUNKTIONSSKATTNINGSSKALA 1. UTHÅLLIGHET. 2. KONCENTRATIONSFÖRMÅGA Uthållig bara korta stunder i taget Slutför oftast arbetsuppgifter.
SOCIALA PROBLEM Tryck på pil-tangenten höger så startar bildspelet automatiskt.
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
Att hålla en presentation
Elva tips inför en intervjusituation
Varför är det bra att ha just två öron?
Att samtala med ungdomar om tobak
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
Ett arbetsområde om poesi
Var vänlig svara på nedanstående frågor innan du svarar på frågorna om din hörsel Namn: Datum: Ålder: Jag använder en hörapparat (vänster öra) Jag använder.
De följande frågorna gäller din förmåga och dina upplevelser i samband med att höra och lyssna i olika situationer. Du svarade på samma frågor tidigare.
Retorik Konsten att tala Hur håller man ett bra argumenterande tal?
MÄRKLIGT ! Här är en liten matematisk övning som helt säkert kommer
Linnéa. Gode Gud Jag skriver för att säga förlåt för att jag var arg igår när du ignorera mina böner och ingenting blev som jag ville.
Hörselvård.
Att rita en instruktion
Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
Sociala och kulturella fenomen Livsstilar och kroppsideal
Muntlig presentation.
Världsmusik Musik från hela världen!
Anställningsintervjun
Diskussionstillfälle 4
Idrottspsykologi.
Leda Avdelning Leda Kår Ditt Personliga Ledarskap
Hur du tar hand om din kunskap
Att inte ha någon egen agenda – aktivt lyssnade
Jobbansökan När du ska söka ett jobb är det viktigt att fundera över på vilket sätt du matchar de kvalifikationer som efterfrågas i platsannonsen. Skriv.
Mål, kunskapskrav och LGR-11
DEMOKRATI Skriv ner dina tankar kring begreppet Demokrati. Vad betyder det för dig? Vad tänker du när du hör ordet? Går det att föreställa sig hur det.
De tolv sämsta personliga breven enligt Jessica Liebman,
Socialpsykologi.
Vad måste jag kunna? SFI kurs D.
Livsfrågor Vad är meningen med livet? Vem är jag egentligen?
Kommunikationspass Jag heter
STUDIETEKNIK.
Presentationens avskrift:

Ålder Namn Datum SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jag använder en hörapparat (vänster öra) Jag använder en hörapparat (höger öra) Jag använder två hörapparater (båda öronen) Om du använder hörapparat(er), hur länge har du gjort det? Jag har inga hörapparater Sätt kryss vid ett av följande alternativ: De följande frågorna gäller din förmåga och dina upplevelser i samband med att höra och lyssna i olika situationer. För varje fråga ska du ange ditt svar genom att sätta ett streck på tvären på svarskalan, som går från 0 till 10. Ett streck vid 10 betyder att du klarar eller upplever det som frågan gäller helt perfekt. Ett streck vid 0 betyder att du inte alls klarar eller upplever det som frågan gäller. Exempel: Fråga 1 handlar om att följa med i ett samtal, samtidigt som TV:n står på. Om du lätt klarar detta ska du sätta ett streck på den högra änden av skalan. Om du klarar att följa med i ca. hälften av samtalen i denna situation ska du sätta ett streck på mitten av skalan, o.s.v. Vi tror att du kan känna igen alla situationerna från din vardag, men om en fråga beskriver en situation som du inte alls kan relatera dig till, ombeds du sätta ett kryss i “Vet inte”. I ett sådant fall får du gärna (vid sidan av frågan) skriva en kort anmärkning om varför du inte kan svara på frågan. Vänster öra ______ år ______ månader eller _____ veckor Höger öra ______ år ______ månader eller _____ veckor

SSQ12 1.Du talar med en annan person och en TV är på i samma rum. Kan du följa vad den andra personen säger utan att minska volymen från TV-n? Inte alls Perfekt Vet inte 2.Du lyssnar på någon som talar till dig samtidigt som du försöker följa nyheterna på TV. Kan du följa vad båda personerna säger? 3.Du samtalar med en person i ett rum där samtidigt många andra personer talar. Kan du följa vad personen du samtalar med säger? 4.Du befinner dig i en grupp med fem människor i en livlig restaurant. Du kan se alla andra i gruppen. Kan du följa konversationen? Inte alls Perfekt Vet inte Inte alls Perfekt Vet inte Inte alls Perfekt Vet inte

SSQ12 5.Du befinner dig i en grupp och samtalet hoppar från en person till en annan. Kan du enkelt följa samtalet utan att missa inledningen av vad varje ny talare säger? Inte alls Perfekt Vet inte 6.Du befinner dig utomhus. En hund skäller högt. Kan du omedelbart avgöra var den är utan att behöva se dig omkring? Inte alls Perfekt Vet inte 8.Kan du avgöra från ljudet om en buss eller lastbil kommer mot dig eller avlägsnar sig? Inte alls Perfekt Vet inte 7.Kan du avgöra hur långt borta en buss eller en lastbil är med ledning av ljudet? Inte alls Perfekt Vet inte

SSQ12 10.När du lyssnar på musik, kan du avgöra vilka instrument som spelar? Inte alls Perfekt Vet inte 9.När du hör mer än ett ljud samtidigt har du intrycket av att det låter som ett enda grötigt ljud? Grötigt Inte grötigt Vet inte 11.Låter vardagsljud, som du kan höra, klara (inte förvrängda)? Inte alls Perfekt Vet inte 12.Måste du koncentrera dig hårt när du ska lyssna på någon eller något? Koncentrerar hårt Behöver inte koncentrera Vet inte