Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning 2013 Norrmalm.
Advertisements

Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Projektföljeforskning
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
1 Medarbetarenkät svar. 2 Kön 3 Jag är knuten till en klass, undervisningsgrupp eller barngrupp.
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Arlanda - Arvidsjaur.
Enkätresultat för Fritidshem Föräldrar 2014 Skola - Hällby skola.
Fakta om undersökningen
INFÖR NATIONELLA PROVET
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Nya lokalerna i Frescati backe (ej med i gamla systemet) Övrigt: Mätningen.
Fakta om undersökningen
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Institutionsägda lokaler Övrigt: Mätningen är gjord terminstiden för VT13 (undantag.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2013
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Enkätresultat för Fritidshem Elever 2014 Skola:Fritidselever, Gillberga skola.
Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Föräldrar Enhet:Gillberga skola.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Uddevalla - Varberg.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Töreboda.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Luleå - Riksgränsen.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Hemavan - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Sundsvall - Trondheim.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Kalmar.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Strömstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Luleå - Kiruna.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn.
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Destination Gotland
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: KR Trafik AB Trafikslag: Buss
Presentationens avskrift:

Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 2 Rikstrafiken genomför årligen kundundersökningar för att följa upp och utvärdera upphandlad trafik, ge operatörerna ett verktyg i deras arbete att höja den kundupplevda kvaliteten samt för att sprida information om kollektivtrafiken och Rikstrafiken. Huvudsyftet med kundundersökningarna är att få kunskap om hur nöjda kunderna är som reser med den av Rikstrafiken upphandlade trafiken års kundundersökning har genomförts på totalt 39 linjer, vilka fördelade sig enligt följande: 10 buss-, 7 flyg-, 18 tåg-, 2 nattåg- och 2 färjelinjer. Bakgrund och syfte

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 3 Fältarbetet för Rikstrafikens kundundersökning 2010 genomfördes i mars. Denna sträcka mättes på helger samt vardagar, fördelat i båda riktningarna, Härnösand - Långsele samt Långsele - Härnösand. Antal mätta turer på sträckan: 10 st. Antal utdelade enkäter: 254 st. Antal insamlade enkäter: 232 st. Svarsfrekvens: 91,3%. Bortfall: 8,7%. Resultaten har viktats mot statistik om antal resenärer på vardag och helg, under mätveckorna. Metodbeskrivning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 4 På betygsfrågorna får användarna ge betyg mellan 1 – 7, där 1 = lägsta betyget och 7 = högsta betyget. Samtliga betygsfrågor får ett indextal mellan 0 och 100 där 100 står för ’total nöjdhet’ - högsta betyg på frågan och 0 för motsatsen, betyget 1 på frågan. Indextalen beräknas på följande sätt: Index = (Medelvärde – 1) x (100/6) Indexnivåerna klassificeras enligt följande indelning: Index 0 – 50 = helt oacceptabelt 51 – 54 = mycket dålig 55 – 60 = dålig 61 – 69 = medelbetyg / genomsnitt 70 – 74 = bra 75 – 79 = mycket bra 80 – = utomordentligt bra Klassificering av indexnivåer

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 5 Helhetsintrycket av resan får ett index på 69, vilket motsvarar ett medelbetyg. Detta är en nedgång sedan förra årets mätning. Att stiga ombord på bussen upplevs som mycket enkelt, fast vi kan se en nedgång från Resenärerna anser att det är mycket enkelt att resa med bagage. Värdena för hur bekväma sittplatserna är ombord får ett medelbetyg, vilket är en nedgång från förra årets mätning. Informationen på skyltningen ombord anses vara tydlig. Resenärerna känner sig mycket trygga och säkra när de reser med buss på denna linje, fast vi kan se en nedgång från förra året. Värdena för städning ligger på ett medelbetyg och är en nedgång från Hur serviceinriktad personalen är ombord samt hur tydlig informationen från personalen är ligger på ett medelbetyg och är en nedgång från 2009, vilket kan bero att frågorna är något omformulerade. Tidhållningen på bussarna ligger på en bra nivå. För att öka nöjdheten hos resenärerna på denna linje är de vanligaste spontana önskemålen från resenärerna fler avgångar (39%) och lägre priser (19%). Sammanfattning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 6 Jag är nöjd med tidhållningen på den här resan. Det är bekväma sittplatser ombord. Det är behaglig temperatur ombord. Det är välstädat ombord. Personalen ombord är serviceinriktad. Det finns tydlig information på stationen för att jag ska få den information jag behöver om min resa. (Frågan ställs ej för denna linje) Informationen från personalen ombord är tydlig. Informationen på skyltningen ombord är tydlig. Det känns tryggt och säkert att resa med detta fordon. Det är enkelt att resa med bagage. Det var enkelt att stiga ombord.

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 7 Vilka förväntningar hade du på denna resa? Det var enkelt att boka biljetter till den här resan. (Frågan ställs ej för denna linje) Det var enkelt att hämta ut biljetter till den här resan. (Frågan ställs ej för denna linje) Biljetterna till denna resa är prisvärda. Vad anser du om utbudet av mat ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vad anser du om kvaliteten på maten ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vilket är ditt totala helhetsintryck av denna resa? Hur troligt är det att du rekommenderar andra att resa med denna linje?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 8 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 9 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 10 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 11 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 12 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 13 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 14 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 15 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 16 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 17 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 18 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 19 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 20 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 21 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 22 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 23 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 24 ”Billigare biljetter.” ”Att det går mer turer på lördagar och söndagar mot Härnösand och Kramfors.” ”Ha bättre ventilation i bussen. Gärna att man stänger av elementen vid fönsterplatserna när det inte är kallt ute.” ”Städa bussarna.” ”Skönare säten och att mugghållaren sitter lite hårdare, lite större mellanrum mellan sätena.” ”Gladare busschaufförer!” ”Att 8:00 bussen ska komma 8 och inte 10 eller kvart över 8.” Finns det något vi skulle kunna göra för att du ska bli mer nöjd som kund?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 25 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 26 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 27 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 28 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 29 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 30 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 31 Härnösand-Långsele

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Buss Härnösand - Långsele 32 Härnösand-Långsele