Konsekvenser.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Enkät kursslut chef ,5%
Advertisements

Mål med samverksanssystemet
FTFs motionsskola.
Coaching i akademiska miljöer Vad? Hur? Varför?
VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
Att skriva en krönika Hur och vad.
Lösningsinriktad Pedagogik.
Individuell handlingsplan för dig som chef
Värdegrund 1.
VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
Utvärderingens resultat. Både förutsättningar och individuella aspekter har betydelse för hållbarhet • Förutsättningar i form av: • krav i arbetet • relation.
EHL Jane Bjurman GAF Medarbetarsamtal EHL Jane Bjurman EHL Jane Bjurman.
Hur bör samhället organiseras
KUNSKAPSBEDÖMNING OCH BETYGSÄTTNING I MODERSMÅL
SET Social Emotionell Träning
Ålder Namn Datum SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jag använder en hörapparat (vänster öra) Jag använder en hörapparat (höger öra) Jag använder två hörapparater.
Case seminarium: Individuell Reflektion
Som man frågar får man svar. Vad är intressant? Varför?
Hur fungerar värdegrundsarbetet i vardagen, på operation 2010? På kliniken IVAK/OPERATION, startade ett värdegrundsprojekt Detta har lagt grunden.
Dialogkort - arbetsmiljö och hälsa
Affärssystem som en aktör Linda Askenäs Linköpings universitet.
Det kreativa konceptets användning i rekryteringsannonser
Sanna Godenäs Pia Olsson Annika Bertling
Relationer skapas, upprätthålls och avbryts genom tal
När ska man använda de och när ska man använda dem.
Att rekrytera ledare - hur gör man egentligen. …om ledarrekrytering Fundera över vilka ni vill ha som ledare. Om ni inte vet vilka ledare ni vill ha,
Ambassadörsutbildning för dig som ska prata om IdrottOnline Version: beta
Hur socialt anpassa barn med ADHD ? Konsekvenspedagogik
Aktivt lyssnade.
Fair-play? Hur vi uppträder mot varandra & mot andra.
Medvetande - Yttervärld. Är världen så som den ser ut?
Vad hände i Östersund, kommer vi ihåg? Norrtings regionträff för Folktandvårdens chefer och staber
Date LEDARUTVECKLING Coachning Jan 2010.
Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
Logoped Lena Nilsson Logoped Elin Berglund
Lönesamtalet.
Elisabeth Ingesson, Kalmar Läns Landstingsavdelning 097
Tankens kraft Föreställningarnas makt (Bannistereffekten)
Medarbetarundersökning 2012
ART Aggression Replacement training
Annika Hultén Vem skriver vad till vem och i vilket syfte? Några källkritiska tips när du använder nätet.
Att lära sig att analysera
Att förstå beteenden- grundläggande inlärningsteori
”Alla vet hur en bra lärare ska vara, men få har träffat någon”
Nanas oboy!.
Brukares erfarenheter i samband med en personalutbildning i psykiatrisk rehabilitering Camilla Bogarve.
Lärande samtal Utse en gruppledare som leder samtalet och håller tiden
Hur kan vi veta vad som hänt i det förflutna?
MÅLGRUPP Ensamkommande asyksökande ungdomar – väntar på beslut Ensamkommande ungdomar som fått uppehållstillstånd Står utanför arbetsmarknaden Vill ha.
Identitet Vad formar oss till oss?.
Leda och planera sokratiska samtal
Jobbansökan När du ska söka ett jobb är det viktigt att fundera över på vilket sätt du matchar de kvalifikationer som efterfrågas i platsannonsen. Skriv.
Sammanställning av enkätsvar ang
Ge och ta konstruktiv, förstärkande och utvecklande feedback
Socialpsykologi.
Å Åselotte Andersson Iren Hjalte.  Träder i kraft  Syftet med föreskrifterna är att främja en god arbets- miljö och förebygga risk för ohälsa.
Att förebygga trakasserier och kränkande särbehandling på arbetsplatsen Om den psykosociala arbetsmiljön i Nässjö kommun Ett Case inom ramen för ”Ledarskap.
Att synliggöra det synliga lärandet. Bedömning för lärande Åsaskolan onsdagen den 5/10.
INLEDNING Presentera dig själv, dagordningen och eventuell information om möteslokalen. BESTÄM DISKUSSIONSNORMER Gå igenom “grundregler” för diskussionen.
Konfliktens ABC A Attityd C sakfrågor Motsättningar B Beteende.
Petrus dag – Lager & Produktionschef
JOHARI FÖNSTER SJÄLVSKATTNING
Feedback Agneta Bränberg.
F 06 Spelregler Diskussionspunkter: Komma sent När ledarna pratar
SV: 9:05-9:45 Tyst läsning Presentationsteknik
Varför finns vi som grupp? Syfte. Uppdragsbeskrivning.
Tidig kontakt med arbetsgivare vid arbetsrelaterad ohälsa
Hur kan vi veta vad som hänt i det förflutna?
Förhållningssätten.
Viktiga förutsättningar -för att kunna arbeta med ökad lönespridning-
Presentationens avskrift:

Konsekvenser

Kan konsekvenser vara något positivt? Positiv feedback Månadens medarbetare/chef/arbetsgrupp

Lyft fram problemet Rätt underlag – inte ”skvaller” Få individen att förstå ”problemet” Bättre att stämma i bäcken än i ån

Hur går man tillväga? 0.Ta upp frågan själv 1. Någon som står nära 2. Gruppen 3. Chefen 4. VD ”Jag upplever att…..” INTE ”du är/gör”

Chefens roll /medarbetarens roll? ALLA ska behandlas lika Spelreglerna gäller för alla Okej att säga till inför hela gruppen?

Hur undviker vi problemen? Gruppkontrakt – spelregler Påminna om spelreglerna Avstämningsmöten i arbetsgrupperna