Processkartläggning.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ncg | sweden om | navigator beslutstödsportalen Oskar Kristiansen
Advertisements

Processkartläggning.
Kapitel 5 Att köpa företagstjänster
Ledningssystem SOSFS 2011:9.
Ett socialdemokratiskt arbetsgivarlöfte med sikte på årsskiftet 2013/2014.
Stöd för analys och förbättring
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Några viktiga krav i ISO9001:2000
Hans Hägg Intertek Semko AB.
Affärsintegration och Asset Management
Disposition Processer Samba modellen Vad kan Samba användas till
Processtyrd organisation – i harmoni med omvärlden
Systemkarta.
Problemformulering Vad är problemet eller behovet– gapen i våra resultat? Vad: Vad påverkas? Är det specifikt? Innehåller det ett implicit förslag till.
Svenskt Lantmäteri en viktig grund för det goda samhällsbygget
Mars 2005, bild 1 Vad är på G i LDC? Johnny Nilsson NETinfo 30/ Lunds universitets egen IT-leverantör.
Förväxling av antibiotikapreparat – en risk för vårdskada
Nivå- Bas Ämne: Human Resources & Volontärsamordning Modul 1: Introduction till volontärsamordning DU 1.1:Introduktion till ideellt engagemang Vad är ideellt.
Monica Grahn förvaltningschef Vård- och omsorgsförvaltningen
VerksamhetsutvecklingVerksamhetsutveckling I arbete med funktionshinder.
Kommunikationsplanens delar
Ett processinriktat arbetssätt
Kompletterande stöd vid Aspergercenter
Nationellt ramverk för patientsäkerhetsarbete
Utvärdering av processmognad
Framtidens specialistläkare
LEAN TANKE- & ARBETSSÄTT
Moment 3: Att kartlägga och klassificera information
Kartläggning av stöd- och ledningsprocess
Date LEDARUTVECKLING Coachning Jan 2010.
Att tillsammans påverka!
Systematiskt kvalitetsarbete i våra kommuner
QULTURUM Mari Bergeling 2014 Kartläggning av stöd- och ledningsprocess Personcentrerad processkartläggning – PCP Före- byggande Identifiering av förutsättningar.
processorienterad verksamhetsutveckling
Organisation / företag:
Process SIQ:s definition
De nya affärsrelationerna
NU-sjukvården. Tiderna förändras Krav och förväntningar ändras samtidigt som sjukvården utvecklas och förändras. Det är dags att tänka nytt.
Likabehandlingsplanen klar – vad händer nu? n Genomgång med elever på lektionstid n Rastvaktsschema upprättas lagvis n Regelbunden kartläggning av trygghet.
Hur väl verksamheten uppfyller nationella mål
UFAB i Uddevalla och Shanghai
Stroke/TIAprocessen                                                                      
Struktur för att värdera strategiskt viktiga processer (enligt Cliff Norman, Texas, USA, API, Assositation in process Improvement) och uppdaterad och översatt.
Kvalitetsutveckling - administrativa processer
Offensiv kvalitetsutveckling
Välkommen till nätverksträff! Dagens program 13.00Aktuella miljömålsfrågor 13.30Tillväxtskapande hållbar samhällsplanering - förstudie inom.
L E D A R S K P International Aluminium Casting Sweden AB s produktionssystem Ständiga förbättringar 1 Prioritering Säkerhet/Miljö Kvalitet Leverans Ekonomi.
Svenska Leanpriset 2016 Lean Forum utser varje år vinnaren av Svenska Leanpriset. Syftet är att lyfta fram förebilder som kan inspirera och därigenom driva.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
ATT FORTSÄTTA UTVECKLA KVALITÉ PÅ SKOLAN SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE.
Introduktion till The Rational IT Model
Ann Carlsson, vd Apoteket AB
Processtyrd organisation – i harmoni med omvärlden
Vad skiljer de bästa instruktörerna från de bra?
Sundsvalls kommun process struktur
- Ett varmt välkomnande i kallt klimat
Vår utmaning ifjol Antalet kunder. Öka vår intjäning.
PROCESS KARTLÄGGNING - EN VISUELL GEMENSAM GRUND FÖR VÅRT ARBETE.
SVERIGES CHEFSORGANISATION
Heby kommuns kvalitetspolicy
Processutveckling vid MALMÖ HÖGSKOLA Per Hillbur, PROCESSÄGARE (prorektor) Charlotte Kipowsky, PROCESSLEDARE (tf. chef studentcentrum) Birgitta Magnusson,
Kundens röst (Voice of the Customer VOC)
Lön och verksamhet BILD 2: Introduktion forts.
Kvalitetspolicy Viacon Production AB
Projekt Processhantering
Processen för Balanserad styrning - steg 2 Mätning-Mätresultat
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Presentationens avskrift:

Processkartläggning

Processledning – bra för kunden, medarbetaren och verksamheten Processen utgår från kunden Kedjan fungerar fram till kund De inblandade får förståelse för såväl helheten som detaljerna Var och en ser konsekvenserna av sitt arbete Arbetssättet förbättrar kommunikationen mellan medarbetare, avdelningar och funktioner Arbetssättet leder till förbättring som i sin tur stärker konkurrenskraften och därmed ökar lönsamheten

En process är: En serie av sammanhängande aktiviteter. Processen förädlar en vara eller tjänst för att tillgodose kundens behov. Processen är kontinuerlig och repetitiv. I varje process finns minst en leverantör som levererar indata och en kund som är mottagare av utdata.

Huvudprocess Tillverkning Försäljning Leverans Delprocess Aktivitet

Processmodellens fem faser Starta Analysera nuläget Lösa problemet Säkra kvaliteten Förbättra