Affärssystem.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Arbetet med anmälningsavgifter
Advertisements

Leverantör.
En presentation av ett unikt system
ADR: Automatic Delivery Rewards Vägledning. VAD ÄR ADR? •ADR är ett enkelt sätt att få hem produkterna du gillar och behålla din försäljningsvolym (PSV).
Mina bevakningar Procapita + Presentation.
Välkommen till en kort presentation av MPS, en ORR®-produkt från ITERIT AB. MPS, material och produktionsstyrning, ett hjälpmedel för administrationen.
Handledning för innehavare och kontaktpersoner i JPBS.
Inloggning Mobil Administration Finns på Ange ditt användarnamn och PIN-kod. Klicka på OK. Ett SMS skickas till din mobil.
om | navigator xlforecast
Automatic Delivery Rewards
Klicka för att byta bild när bilderna stannat
ATIVA-Mätdon ATIVA-Mätdon är ett Windows®baserat registerkortsystem för lagring, underhåll och kalibrering. Det hanterar verksamhetens alla mätdon, instrument.
PAS Card säljer och utvecklar produkter och tjänster för säker identitetshantering, det vi kallar ID Solutions. Vi erbjuder anpassade helhetslösningar.
Skapa ett video-CV på YouTube
Välkommen! På följande sidor kommer Du att få en inblick i Statoil Gasol/LPGs tjänst Kundsida och de möjligheter den kan ge dig… På varje sida finns pilar.
Statistikmodulen Omicron Syntax Data AB Framåt.
Webbaserat reseräkningssystem
Grundtankar dokumenthantering
Vad är Envi-Card? - Ett effektivt intranetverktyg som underlättar
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
Syo PRAO ver. 3.0 Välkommen till presentationen av Syo PRAO Vi kommer att gå igenom de flesta funktionerna i Syo PRAO.
Meny •Hem: Visar denna sida. Kan användas för allmän info •ProNavigo visar Modellen, mallar, checklistor •Projektlänkar: visar en undermeny med lämpliga.
Enkel Tidrapportering på nätet.
Manual för älgdatabasen i
Access med Sebastian och Robert
Raindance Budget & Prognos
E-post juni 2013.
Utbildning i hantering av Behovstrapporna
Utbildning föreningsadministratör. Viktiga datum! Fr.o.m. 1/ är det krav på att aktiviteter/sammankomster ska närvarorapporteras i kommunens system.
Effektiv försäljningsprocess Werner Risberg VP, Sales
Fallet KoS eller när vi fyra blir ett Akt 2 – Administration av lagret
SystemQ Order registrering Utleveranser Fakturering Kund vill köpa
Affärsintegration och Asset Management
Mamut Business Software 9.0 Nyheter & Försäljningsargument
Teknisk rapportskrivning
Laterna Compact Booking Saknar du ett bra bokningssystem? Pröva det här! Lättanvänt Flexibelt Pålitligt.
Schenker Air & Ocean E-lösningar för sjö- och flygtransporter
Funktionen SA10-Grupper. Följande typer av grupper finns: - Grupp i kurs hör alltid ihop med en kurskod - Grupp i program hör alltid ihop med en programkod.
Demo dokument- och ärendehantering Polisförbundet
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Inköpsrutiner.
Inköp Processen Direktleveranser Behov Beställningspunkt Larmlista
BIS PP Maintenance Management System Infor EAM Enterprise Edition.
VIS Verksamhetens Informationssystem ”Rätt information till rätt användare vid rätt tillfälle”
Nyheter – Raindance 2009 vår
Taxi 2000 för taxiåkerier Taxi 2000 för taxiåkerier är ett administrativt system på Internet, som sparar mycket tid för det enskilda åkeriet och underlättar.
VIS Verksamhetens InformationsSystem ”Rätt information till rätt användare vid rätt tillfälle”
Affärssystemet SystemQ Attestering av leverantörsfakturor.
EKÄNGENS IF NÄRVAROREGISTRERING MEDLEMSHANTERING ADMINISTRATION.
INTRODUKTION TILL SUMMIUM (c) 2006 by Wapice Oy, all rights reserved Wapice Oy.
Adato - rehabverktyget
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Flexicon – Din systempartner
Försäljning av strukturartiklar. Kursplan Dag 1Dag 2Dag 3 Strukturer Order Tester Lager Tibro.
IBS webbseminarium om årsrutiner och bokslut
Samarbetsytor i Aurora
Klicka här för att logga in på ditt konto Fyll i dina kontouppgifter och tryck på logga in knappen. Är det inte din dator glöm inte att se till så ”Kom.
Återblick. Vad är en databas? ”En samling information som är organiserad på ett sådant sätt att det är lätt att söka efter och hämta enskilda bitar information”
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Delarna i en Access-databas
Gjutning-, skärande bearbetning och montering av aluminiumkomponenter
Välkommen till Emrox Network Ett Butiksprogram för inskrift av Service. Manual för butiksmedarbetare Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut.
Konfiguraitonshantering EN KORT SAMMANFATTNING AV KONFIGURAITONSHANTERING.
Avvikelsehantering En säker verksamhet = en säker arbetsmiljö!
Processer och verktyg för effektivisering av spårbarhet av livsmedel.
Claes Anstérus.
Adato - rehabverktyget
Lathund för dig som administrerar resultatrapportering
Original - ogrupperad Företags- inställningar
Lathund för dig som administrerar resultatrapportering
Presentationens avskrift:

Affärssystem

Systemet bygger på olika moduler som är integrerade med varandra Ett Integrerat affärssystem för det lilla till medelstora företaget som tillför enkelhet och som optimerar företagets interna processer Allt för det papperslösa kontoret Fördefinierade arbetsprocesser Alla företagets datamängder hanteras i ett system Stödjer alla processer i företaget PC och MAC kompatibelt

Valentis består av sex olika moduler Vi kommer att gå igenom de olika modulerna var för sig. Vi böjar med marknadsmodulen Så här ser startsidan ut när du har loggat in i systemet Under de olika modulerna finns det olika register som är anpassade för respektive modul

Modulen består av tre delar, som i sin tur innehåller olika register Marknadsmodul Modulen består av tre delar, som i sin tur innehåller olika register Prislistor Marknad Företagsregister

Med möjlighet att hålla reda på alla dina kontakter Information om Så kommer du enkelt till det företagets relaterade händelser, order osv. Detta visas i ett nytt fönster Företagsregister Med möjlighet att hålla reda på alla dina kontakter Information om Kundens objekt Försäljningsstatistik Referenser Avtalade kontrakt Spara generell och specifik information Historik och statistik Rabattmatris med olika variabler beroende på eventuella avtal eller kampanjer Detta kallar vi listvyn. För enkelhetens skull så ser listvyn likadan ut i hela systemet. Här kan du enkelt söka, förändra eller göra urval. Eller varför inte köra aktivitet på ditt urval. Postvyn med information kring kunden eller leverantören. Du har i företagsregistret fyra olika sidor med information. Med de olika menyerna så kan du lätt förflytta dig mellan de olika registerna. Bara att välja Visa….

Marknad Stödjer hela marknadsprocessen Förfrågan registreras på kund, detta blir direkt ett projekt för vidare behandling Händelse hjälper marknadsavdelningen att hålla sig uppdaterad med sina kunder Färdiga mallar som lätt kan användas vid kommunikation med kunder via mail, fax eller brev Färdigdefinierade rapporter och händelsehistorik för alla säljare och alla kunder Offerter skapas enkelt och man kan lätt anpassa dessa för olika syften Offerten konverteras enkelt till order Massutskickshantering baserat på fördefinierade mallar via fax, mail eller brev

Prislista Alla prislistor som används vid offert eller order finns registrerade här Även marknadsföringsmaterial såsom bilder, produktblad med mera Integrerad webbserver. Man väljer vad man vill publicerar på hemsidan. All information som finns publicerad på hemsidan registreras här, underlättar vid uppdatering av hemsida Uppdateras prislistan så gör även informationen som finns på webben det

Modul Säljorder –Lager består av tre delar Distribution

Säljorder Säljorder här registreras alla order Offert blir automatiskt en order Automatisk kundorderkoppling. Alla kunders order ”drar” sina behov i hela försörjningskedjan Du kan välja hur du vill hämta de olika artiklarna Efter objekt som finns registrerade hos kund Sök efter artikelnummer eller benämning Historik, beställda varor Efter olika förutbestämda grupper När artiklarna är registrerade kommer kundens avtal, priser/rabatter att hämtas automatiskt Du som användare kan givetvis överstyra rader Restorder och fakturering kan göras på många order samtidigt Alla fältkolumner är sökningsbara ett enkelt klick, och du hittar exakt vad du söker.

Lager Distribution Transaktionshantering med spårbarhet Lagervärdering En specifik inventeringstabell som hanterar all inventering Lagerplatser har en egen tabell som underlättar personalens arbete Integrerad frakthantering Skapar fraktsedel Skapar fraktetikett (enligt std. Transportetikett) Skapar frakthandlingar direkt på order Vilka kan skrivas ut här eller från Sorder direkt Man kan lägga upp valfritt antal transportörer Distribution

Materialstyrning Behovsanalys Inköp Produktion

Du får enkelt presenterat vilka behov som du har. Behovsanalys Automatisk behovsberäkning ger hela tiden aktuellt underlag för produktion och inköp Beräkningsformler och prognoshantering Du väljer enkelt hur du vill försörja dina behov Behovsstorlek Seriestorlek Hantering av beställningspunkt automatiskt eller manuell bevakning Behovsförsörjning av både produktion och inköp Behovsanalysen bryter ner de mest avancerade produkterna till lägsta nivå Du får enkelt presenterat vilka behov som du har. Klicka på försörjning och du har färdiga beställningar och tillverkningsorder.

Du ser enkelt vilka artiklar som leverantören tillhandahåller Inköp Beställning av varor mot order För produktion För lager Beställningar kan väljas att skötas med automatik från behovsanalysen som genererar en beställning här Ordermottagning / Inleverans som uppdaterar lager direkt Beställningar registreras enkelt med hjälp av olika dialoger Du ser enkelt vilka artiklar som leverantören tillhandahåller

Produktion Styr hela din verksamhet online Tillverkningsorder Både tillverkning för kund och mot lager Planering av produktion med optimal resursplanering: Komplexa produktnivåer Operatörer Produktionsgrupper, maskiner Konstruktörer Visar beläggningsgrad och ledig kapacitet per maskin/maskingrupp/avdelning över tiden Sorterar och prioriterar om vid kö i produktion Enkel övervakning och avrapportering av varje steg i tillverkningen Direktkoppling mot ritningsregister Tillverkningsorder direktkopplade mot produktionsutrustning. Tid och kostnadsuppföljning på alla tillverkningsorder Behovsanalys som genererar prognoser och arbetsoperationer för optimal leveransbekräftelse Produktionsöversikt av beläggning All information som hör ihop med produkten och tillverkningsordern finns lättåtkomligt. Du kan enkelt se vilken kund ordern tillhör ritningar och NC-dokument ligger integrerat.

Produktdata Artiklar Dokument Service Vi använder oss av både artiklar och produkter. Objektregistret har olika användningsområden Artiklar Dokument Service

Artikel Artikelhantering och Produktregister Som stöder komplexa strukturer med många nivåer Direktkopplat till prislista Direktkopplat till ritningsregister Arbetsoperationer med olika grupperingar Materialåtgång Statistik mot försäljningsorder och tillverkningsorder Pris och övrig information

Dokument Register med alla dokument som hanteras i hela systemet Ritningar NC-dokument Offerter Protokoll m.m. Man kan enkelt konvertera eller länka in olika dokument Mallar som användas i hela systemet finns här och kan redigeras eller varför inte göra egna Korsreferenser mellan tabeller Dokument och bilagor kopplas fritt till alla dataposter (kunder, händelser etc.)

Service Alla objekt som finns registrerade hos kunder Nyproduktion av objekt med fullständig produktnivå Förebyggande underhåll och kalibrering Vem som skall utföra servicen Vad som skall göras Eventuella materialkrav Tidsberäkning Historik av underhåll Alla order som är gjorda kopplas till objektet för att förebygga för återkommande fel Vilka specifika delar har använts vid underhåll direktintegrerat med artikelregistret Rätt underlag från början Kan användas både som eget underhållsystem eller som servicemodul för försålda objekt

Ekonomi Faktura LevFaktura Redovisning

Faktura Fakturering baserade på order och frakthandlingar direkt. Helt integrerat med alla register som kan tänkas behövas för fakturering Underlag till faktura Projekt eller orderfakturering Kundreskontra är lättarbetat och systematiskt ett par klick, så är allt administrativt arbete färdigt Du har färdiga rapportmallar som du kan skriva ut, men du kan också göra dina egna urval och skriva ut dessa Du har sedan möjligheter att skicka fakturor direkt via mail, fax eller post Fakturastatistik De olika funktionerna är integrerade med varandra en registrering för att uppdatera hela systemet

LevFaktura Leverantörsfaktura Integrerat med inköp och företagsregistret där även leverantörerna finns registrerade Betaluppdragshantering som generar bank och betalfiler Leverantörsreskontra som är enkel att hantera

Redovisning Fullständig kontoplan Möjliggör kontogrupper och objektshantering Multipla kostnadsställen Verifikation och transaktionshantering Automatisk bokföring av reskontra transaktioner Stöder EU kontoplan Hanterar olika bolag med olika valutor Skapar fullständig balans och resultaträkning Budgeteringsmodul Lagervärdering

Administration Personal Ledning Inställning

Personal Personalregister Lokal anslagstavla Vanlig ”stämpelklocka” med in och ut för all personal Alla arbetar mot arbetsorder oberoende avdelning Stämpelklocka integrerad med arbetsoperationer och tidrapport Alla kan lätt se vilken order som är i produktion ex. kan se att tre personer arbetar på samma order Rapportering sköts av alla Integrerad mail direkt i systemet Planeringskalender för arbetsorder och projekt Valfria menyer definierade per användare

Ledning Alla order och förfrågningar blir automatiskt ett projekt Projektformen sammanlänkar all information Status direkt online oavsett många olika säljorder eller tillverkningsorder Efterkalkyl på alla projekt Intäkter/ Kostnader /Timmar Projektresultat Även förberedande arbete räknas in Internrapporter som är gjorda av personalen i de olika modulerna samlas här för kontroll och vidare bearbetning

Inställningar Grundinställningar och systemunderhåll Back up rutiner Avancerad utskriftshantering MAC och PC Macroscript och timer funktion för uppdateringsrutiner Startsida för alla medarbetare kan anpassas

Du registrerar frakt och leverans på samma ställe men på olika sidor Säljorder postvy Du registrerar frakt och leverans på samma ställe men på olika sidor Via de olika post vyerna har du tillgång till en mängd olika information

Artiklar (postvy) Med de små pilarna kan du enkelt se underliggande strukturer direkt i artikelregistret.

Sök & print Markera vilket urval du vill skriva ut. Välj sedanE-mail, faxa eller skriv ut Spar tid genom att skriva ut många säljorders frakt och följesedel med ett klick

Översikt moduler Marknad Säljorder - Lager Materialstyrning Företag Försäljning Säljstöd Prislista Säljorder - Lager Säljorder Lagerhantering Frakt Materialstyrning Arbetsorder Inköp Produktion Behovsanalys Produktionsbeläggning (graph) Produktdata Avancerad dokumenthantering. Mallar. Artikel och produktregister som hanterar komplexa nivåer. Arbetsoperation och materialåtgång Ekonomi Fakturering Reskontra Redovisning Bokföring Olika valutor Administration Personal Närvarorapport Operationstid Kalender Integrerad Mail Ledningsfunktioner Projekthantering Internrapport

Sammanfattning Alla order kopplas automatiskt mot projekt Efterkalkyl på alla projekt Intäkter/ Kostnader /Timmar Projektresultat Underlag till faktura Projekt eller orderfakturering Fullständig säljorderhantering Genererar plocklistor och leveranshantering och fraktdokument Återrapportering och uppföljning av order och projekt Automatisk alternativ manuell rabatthantering Hantering av unika produkter Projekt genererar automatiska bristlistor Initierar tillverknings och inköpsprocessen och skapar arbetsunderlag för produktion/ lager Automatisk utskick av ordererkännande och beställningar via mail Hela projektet följs enkelt från registrering till avslut Intern sökmotor på alla fält Trädstruktur på alla menyer

Du har nu fått ett litet intryck av affärssystemet Valentis Vi har långt mer att erbjuda För att få veta mer om produkten och vad vi kan göra för dig och ditt företag ber vi dig ta kontakt med oss. Torell System AB   Parkgatan 6 333 31 Smålandsstenar Tel: 0371-343 47  | Fax: 0371-343 41 | E-post: info@valentis.se