Välkommen till Bevola Bevola har marknadens bredaste produktplattform för påbyggnad av lastbilar, släp och trailers. Våra lösningar skapas genom egna produkter,

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Idéer för ett bredare entreprenörskap
Advertisements

SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Gemensamt fokus SamhälleAkademi Utbildning Företag Källa: Tage Dolk.
Seminarium 26 november 2013 Maria Khorsand, vd SP Sveriges Tekniska Forskningsinsitut och ordförande i rådet.
Verktyg för samverkan mellan civilsamhället och den offentliga sektorn
Hans Juhlin Affärssystem Nydalavägen Vetlanda
EIO-Q Ledningssystem - leder till bättre resultat
Q1 Rapport 2010 Stockholm Jan Bengtsson VD Uniflex.
En hälsosam teknikkonsult med stark tillväxt
Rymdstyrelsens strategi med fokus på 2011 – 2015 Olle Norberg Generaldirektör Svensk rymdverksamhet i ett europeiskt perspektiv © Rymdstyrelsen
Workshop: Marknadsplan 10 september 2013 Lukas Åvall
© Aduct AB voxpop ”folkets röst” ett webb-baserat beslutstödssystem.
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Ett arbete med att etablera
Energibranschens ryktesstrategi Milka Kortet, Finsk Energiindustri rf.
En introduktion till SEB Way
NetJobs Group AB (publ) Vision och strategi Finansiell plan och finansiella mål 2013.
NCC Komplett Industriellt bostadsbyggande NCC Komplett
Välkomna till träff med Samrådsgruppen för näringslivsfrågor Dokumentation på Gränsgångaren gransgangaren.wordpress.com.
Tekniska Verken och Linköpings universitet som regional motor för en hållbar utveckling
Ny gemensam IT-organisation L U N D S U N I V E R S I T E T.
Peter Lysell, Business Intelligence Manager Capio
En resa från 2010 till 2013 Feelgood FHV och SDF Fosie (Malmö Stad) 2010: -Fokus på efterhjälpande individ -Traditionellt samarbete -Kund/leverantör förhållande.
Logistics platforms for improved strategic flexibility
PA Consulting group ab.
Konkurrens och konkurrenter Vänner eller fiender?.
”Vägen mot e-samhället”
”Vägen mot e-samhället”
Hur ser världen ut - och vad vill ÅAB vara i den? margita vainio
Sahlgrenska Universitetssjukhuset
Välkommen till Bevola - Bara bättre lösningar Nordeas Erhvervspris 2011CSR Award 2013.
Västra Götaland.
Organisation och produktion
MARKNADSANALYS EN STUDIE AV ELVA AB:S MARKNADSFÖRINGSSTRATEGI.
Var det bättre förr eller Är det sämre nu? Mina ”dryga” 30 år som upphandlare Gunnar Stålberg mars 2009.
Aktionsforskning en del av kvalitetsarbetet i Falköping
STs arbetsmiljörapport i samarbete med SCB Seminarium Torbjörn Carlsson.
Gemensam plan landstingsgemensamt Respektive avdelnings uppdrag Fördelar de särskilda uppdragen från landstingsstyrelsen till landstingsdirektören.
Strategisk ekonomistyrning: Föreläsning Professor Fredrik Nilsson Linköping
Innovationsupphandling - ett verktyg för problemlösning
Simidrott för alla SSS Vision SSS verkar för simidrott och hälsa för alla genom att; Simidrott ska vara det självklara valet av idrott, där.
Byggmaterialindustrierna - en viktig näring för Sverige April 2008.
Atlassian Roadshow Karlstad Introduktion 1.Om oss 2.Om Atlassian 2.Nästa generations kundtjänst 3.Kortfilm – Agil utveckling 4.Confluence.
Statskontoret  Statlig inköpssamordning  Christer Magnusson  Box 2280  Stockholm  Tel. 08 – 
Styrning och ledarskap på lokal och regional nivå Regional utveckling och strategiskt tillväxtarbete 15 hp. Gun Hedlund, lektor i statsvetenskap, Örebro.
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
VÄLKOMNA!. ”VI ARBETAR FÖR ATT FLER SKA SERVERA EKOLOGISK OCH KLIMATSMART MAT I RESTAURANG & STORHUSHÅLL.”
Västra Götalandsregionens nya handlingsprogram
Hänger du med i den Digitala Affärsutvecklingen? Fredrik Runnquist Radar Open Text.
Teknologisk utveckling i Kina: trender och implikationer Fredrik Sjöholm Institutet för Näringslivsforskning.
Marknaden oktober PIX PULP Europa fr 2005 Källa: FOEX Senaste värde 29/9-15 EUR 750,13 Senaste värde 29/9-15 USD 839,32.
Mobilisering av en innovationsmiljö SKB:s laboratorier och tillväxt i regionen.
AFFÄRSPLAN Sjögärde GK Sammanfattning affärsplan (sid 3) - Affärsidé (sid 4) - Omvärldsbevakning (sid 5-11) - Strategier, fokusområden (sid.
[Produktnamn] Marknadsplan
Kvalitet i administrationen verksamhetsstödet på KTH – effekterna av AAE:n SUHF-konferens – Kvalitets- och utvecklingsarbete inom administrationen.
Tekes nyckeltal DM
Inköpets utvecklingsfaser
Christian Berner Tech Trade
Inköp utanför boxen Med en alltmer digitaliserad inköpsprocess kommer nya utmaningar. Vilka är dessa och hur ser inköp ut i framtiden?
Processen för Balanserad styrning - steg 2 Mätning-Mätresultat
Kommunikationsprocesser
Presentation av affärsplan
Verktyget Utmärkelsen….
På väg mot nya riktlinjer för landstingets internationella arbete
Presentation av affärsplan
[Produktnamn] Marknadsplan
Företagets namn Affärsplan.
Förbättra klubbkvalitet
Strategi för närvårdssamverkan i Uppsala län
”Om vi inte vet vart vi ska spelar det ingen roll vilken väg vi tar”
Presentationens avskrift:

Välkommen till Bevola Bevola har marknadens bredaste produktplattform för påbyggnad av lastbilar, släp och trailers. Våra lösningar skapas genom egna produkter, agenturer och våra allsidiga produktionsfaciliteter.

History Bevola är ett självständigt bolag i Grönbech & Sönner koncernen. Grönbech & Sönner Holding etablerades 1828 av sjökapten M.J Grönbech. Produkterna var från början lergods och järnvaror ändrades firman till G&S och man handlande med järn och stål. G&S Holding är idag en modern och välkänd koncern. G&S köpte Bevola i slutet av Bevola etablerades 1968 och har på 40 år arbetat fram ett gott rykte på påbyggnadskompontenter till transportsektorn och lösningar till industrin och den offentliga sektorn. Bevola har genom koncernskapet med G/S A/S, genomgått en större förändring och framstår idag som en modern verksamhet med positiv utveckling. Bevola har huvudkontor med gemensamma funktioner, produktion och centrallager i Ringsted och bolag/avdelningar i Norge och Sverige. Grønbech & Sønners byggnad på Scandiagade i Köpenhamn Historien

Bevolas grund

Marknadssituationen LågfrekventHögfrekvent Positionering Produktorienterad verksamhet Kunskapsbaserad verksamhet PrisPris/Värde Värde/Högt pris

History Bevola skall göra en markant skillnad på alla områden och nivåer, som är så överraskande och positiv, att hela värdekedjan har Bevola som sitt första val. Vi skall nå våra resultat, via ett konstant extraordinärt engagemang, för vi vill räknas till de bästa. Bevola skall säkra det bästa, det bästa. Innovation Vision

History Genom dialog “människor till människor” och “Bara bättre lösningar”, vill Bevola skapa mer tid, tätare samarbete och ökad kunskap och tillväxt i hela värdekedjan. Relation Mission

History • Enhetlighet • Utveckling • Utbildning • Kommunikation Dynamik Strategi Strategin innehåller 36 projekt

History Begeistring, tro, mod och handllingskraft. Genom begeistring, skapar vi tron på att det kan göras, modet till att göra det och handlingskraften till att få det gjort, först och rätt. Energi Värde Värden

Kommunikationsplattform

Plan, eller ingen plan ? DåtidNutid/framtid Inget innehåll/fokus ? Förändring Innovation Struktur Mål Budskap Förändring Innovation Struktur Mål Budskap Innehåll/fokus Innehåll/fokus • 85% Omsättningsökning • 260% Ökning på bottenlinjen • 0% Omkostnadsökning • 65% Förbättrad effektivitet • 250% Omsättningsökning • 330% Ökning på bottenlinjen • 136% Omkostnadsökning • 25% Förbättrad effektivitet • Låg omsättning • Låg/ingen bottenlinje • Höga omkostnader • Dålig effektivitet

Industri Större vagnsbyggare Offentlig sektor Eftermarknad Konkurrenter & kunder i andra segment Marknadsutveckling Framtid Färre leverantörer Färre kunder DRIFT TEKNIK

Produkter och lösningar

• Purple+ • CSR (BevoCare) • Värdekedjeoptimering • Verksamhetsutveckling gemensam • Totalavtal/partnerskap • Bättre bottenlinje till alla • Kommunikation • Innovation • Nya marknadssegment • Effektivitet • IT-teknologi • Transformationsekonomi • Anaconomy • Cashflow • Web 2.0 • Marketing 3.0 Fokusområden Fokus

Organisation Marknadar DK EU F S N • Ledning: Fundament – Leadership – Management • Marketing: Branding – Marknadsföring – Web • Logistik:Inköp – Transport – Hantering – Produktion – Kvalitet • Utveckling: Hardware – Software – Funktion – Kunskap • IT:Hardware – Software – Hotline – Web • Ekonomi:Koncernräkenskap – Budget - Uppföljning

Nyckeltal

Uppgiften Värdekedje optimering Logistikfokus Planläggningsfokus Optimeringsprocess