23–25 maj Skånes Matfestival i Brösarp

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Välkommen till Falkenbergs kommun!.
Advertisements

Syfte och upplägg Syftet med undersökningen är att få information om svenskarnas kunskap och inställning till samarbete mellan våra grannländer utifrån.
Creative Cities Network Uppdraget Sverige – det nya matlandet Fokusområden -Primärproduktion -Förädlad mat -Offentlig mat -Restaurang -Turism/Marknadsföring.
Välkomna till Malung-Sälens kommun. Malung-Sälens kommun med drygt invånare ligger i det natursköna Dalarna. Kommunen är en av Sveriges största.
Tips när du planerar måltider
30 – 18 – 11 – – 134 – 124 – – 76 – 75 – 62.
Hushållningssällskapet Rådgivning Nord AB Vår kompetens ger näring till din verksamhet! Vi erbjuder företagsrådgivning och driver utvecklings- projekt.
Semesterekonomi 2012 Ingela Gabrielsson, Privatekonom
Handeln och besöksnäringen går hand i hand Visit Västernorrland Turismforum 6 oktober 2011 Yvonne Ingman, vice vd.
1 SKÅNE Kreativa näringar i Skåne Harlösa den 21 september 2012 Copyright: Skane.com/Bengt Flemark.
FJÄLLVÄRLDEN! KOMPETENS! RESPEKT!. Snöskoterns roll för turismen och regional utveckling utifrån den Nationella Strategin 2020.
Hej! Det här är Värmland. Det här är också Värmland.
På cykel Växjö - Simrishamn
Samordnare Digital agenda Västra Götalands län
En sammanfattning av vad två samhällsklasser kom fram till ht 2010.
Rosa cigaretter, stringtrosor och päronlikör –
- En presentation av resan dit... Varumärkes- och turismstrategi Öland Per Ekman, Tendensor Borgholm, 24 januari 2012.
Workshop Besöksnäringen
Hela Sverige ska leva Totalrapport. Regeringens bidrag har medverkat till kunskapsförmedling?
Välkommen till Vision! September 2010 September 2011 Beslut Namnsajt 26/10 11:16:29 Fokusgrupper och tester Design Produktion Juridik.
Välkomna till Helsingborg!
Hushållningssällskapet Rådgivning Nord AB Vår kompetens ger näring till din verksamhet! Vi erbjuder företagsrådgivning och driver utvecklings- projekt.
En förnyare av forskning och utbildning Linköpings universitet Tilläggsbilder samverkan.
LANDSTINGSDIREKTÖRENS STAB Regional utveckling BILD 1 Resultat av enkät till landstingspolitiker
NyföretagarCentrums resultat 2013 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2013.
Hur kan en skåning vinna Årets Kock?. Restaurangakademien – Utbildningar och kurser för branschen – Kökschefsutb, souschefsutb, sommelierutb, offentlig.
LÄNGE LEVE MÅNGFALDEN..
VERKSAMHETSPLAN Verksamhetsplan UPPDRAG / SYFTE 2.VERKSAMHETSINRIKTNING Vision Mål 3.ORGANISATION 4.AKTIVITETER Autosport International,
Mer flygsport till fler! Riksidrottsförbundet har av regeringen fått 500 miljoner kronor för satsningar på idrottens barn- och ungdomsverksamhet i det.
RAPPORT INSTÄLLNING TILL FÖRDELNING AV AKTIVITETSYTOR JUNI 2013 Kund: Korpen Kontakt: Petra Lindskog, Christin Lundqvist Datum: 14 juni, 2013 Kicki Molin.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Lyckad livsmedelsupphandling Dalsland-Säffle ”Så gjorde vi” Karlstad 21 mars 2012.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Äkta matglädje. Vad gör Middagsfrid? Middagsfrid hjälper hushåll som har en ambition att äta hälsosam och varierad mat lagad från riktiga råvaror, men.
Nordens största privatekonomiska sajt sidvisningar unika besökare i veckan.
Copyright Gunnar Petersson, Januari
Ekomatsligan 2014 EkoMatCentrum 13 oktober 2014
Världsklass 2015 ”Tillsammans utvecklar vi Örnsköldsvik”
Fortbildning för studievägledare Saco 16 oktober 2014.
Regional utvecklingsstrategi för Skåne
BARN SOM ANHÖRIGA I VÄSTRA GÖTALANDS REGIONEN
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Vintergatans enda stjärna
Vi har bildat ett internationellt nätverk med andra Östersjökommuner för Östersjöns gemensamma miljö.
- Från ord till handling
Enheten för regional tillväxt, Näringsdepartementet
OECD Territorial Review: Skåne 2012 Viktigaste slutsatserna.
Gemensam upphandling av livsmedel 2009 Klimatet och maten Runt 20 % av utsläppen i Sverige kan härledas till livsmedelskedjan Därtill ska läggas utsläpp.
Tekniska museet alla små geniers favoritställe.
Framtidsstrategiprocess Dialog med näringen Bokningsbarhet Marknadsföringskampanjer.
Remium Kapitalmarknadsdag 27 maj 2009, Morgan Jallinder VD.
Skaraborgs turismstrategi Strategisk inriktning för utveckling av besöksnäringen i Skaraborg
Ortsutveckling Skebokvarn Välkommen! Stormöte 18 november 2013.
Bygd o stad i balans. Möjligheternas Örnsköldsvik- en hållbar och tillgänglig landsbygd för företag att verka i och för människor att leva i och besöka.
Svensk Idrotts Studie- och Utbildningsorganisation.
Säkert Bondförnuft Avslutningsseminarium 28 – 29 november 2013.
Bohus fästning Långsiktiga mål År 2025 skall Bohus fästning och Fästningsholmen: Vara ett av Nordens mest välkända historiska besöksmål Vara ett.
Landsbygdsdepartementet Sverige – det nya matlandet Johan Andersson Anell, departementssekreterare.
Kvalitetsarbetet under och framåt. Arbets- och företagsenhetens kvalitetsarbete Affärsmässighet Kunden är alltid i fokus! Nacka kommuns kvalitetsarbete.
KOST Varför måste vi äta och dricka? En bil behöver bränsle för att fungera. Med kroppen är det likadant, den behöver bränsle för att orka leka, springa,
Befintlig forskning om och med Resurscentra för kvinnor
FRAMTIDENS SMAKDESTINATIONER Eva heter jag, för er som inte träffat.
Vision Svenskt Monteringsforum vidareutvecklar Sveriges konkurrenskraft med hjälp av: industriella nätverk forsknings och utvecklingsinsatser samverkan.
LRF Dalarna Livsmedelsstrategi och Samverkan i matkedjan
Förstudie Friluftslivets år 2020
Samverkansprojekt för bättre hälsa
I samarbete med Länsstyrelsen Jämtlands län
Jeanette Schlaucher Miljöstrategiska enheten Länsstyrelsen Skåne Hej!
Året som gått Näringslivs- och destinationsutveckling
Presentationens avskrift:

23–25 maj Skånes Matfestival i Brösarp Arrangör är Livsmedelsakademin/Smaka på Skåne Initiativtagare är Anders Cederberg och Charlotta Ranert

Därför Brösarp! Geografiskt bra läge med genomfartsvägar Hela Sveriges skafferi Fler besöksmål som lockar  Besöksmagnet för kulinarisk turism   Anders Cederberg upplåter 27 000 kvm yta 

Skåne är Sveriges främsta landskap när det gäller matproduktion.

Huvudfokus är Skåne, den regionala avgränsningen är Norden Skåne har 800 småskaliga producenter och mathantverkare Skånes Matfestival förenar små och stora matproducenter som tillsammans vill lyfta hantverket och industrin Genomförandet sker med samarbeten, sponsring och bidrag och finansieringen sker delvis via Landsbygdsprogrammet Huvudfokus är Skåne, den regionala avgränsningen är Norden

Skånes Matfestival är en unik satsning med fokus på Interaktivitet Kunskapshöjande aktiviteter Innovation Mångfald

En levande mötesplats för branschen och en fantastisk festival för alla matintresserade

Upptäck Upplev Lär känna Provsmaka

Syfte Att skapa en regional mötesplats där matintresserade privatpersoner och branschen årligen möts för att driva den gastronomiska utvecklingen framåt genom innovation, interaktivitet, mångfald och kunskapshöjande aktiviteter.

Vision Skånes Matfestival ska vara Nordens mest innovativa matfestival och locka svenska såväl som internationella besökare till Skåne.

En mötesplats med flera målgrupper Foodies & matnördar Producenter – stora som små Barnfamiljer Livsmedels- och restaurang- branschen Kulinariska turister

Kostnad för festivalbesökare Entré: Vuxen 80 kr Familj (2 vuxna + 3 barn) 200 kr Fribiljetter: Partners och deltagare får genom att matfestivalen får tillgång till marknadsföringskanaler ett antal entrébiljetter Strategiska samarbetspartners har möjlighet att bjuda på entrébiljetter vid medlemsskap eller färdbiljett

Teman och aktiviteter Innovation Närproducerat Sötsaker Försäljning Workshops Provsmakning Drycker Jobb & Karriär Offentlig måltid Matgata Seminarier Matlagningsscen Demos Barn Kockar Master class Food jam Mejeri Street food Bröd Frukt Odling Grönt Fisk Kött Fågel Trendspaning

blir Skånes Matfestival årets mest spännande och smakrika festival Genom Kunskapshöjande aktiviteter Innovation Interaktivitet Mångfald blir Skånes Matfestival årets mest spännande och smakrika festival

Möjligheter Bronsdeltagare Silverdeltagare Matgata-restauranger Fristående aktivitets-deltagande Gulddeltagare

Monica Åquist Aktivitetsansvarig monica.aquist@livsmedelsakademin.se Charlotta Ranert Matfestivalchef och initiativtagare charlotta.ranert@livsmedelsakademin.se 0737 - 18 13 18   Anna Blomqvist Matfestival koordinator anna.blomqvist@livsmedelsakademin.se  0702 – 44 41 44 Monica Åquist Aktivitetsansvarig monica.aquist@livsmedelsakademin.se  0733 - 91 52 90  Följ oss på www.facebook.com/skanesmatfestival och www.skanesmatfestival.se.