RouteLogiX Advanced.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
låt oss presentera SLIDEPLAYER.SE
Advertisements

Leverantör.
En presentation av ett unikt system
Välkommen till en kort presentation av MPS, en ORR®-produkt från ITERIT AB. MPS, material och produktionsstyrning, ett hjälpmedel för administrationen.
Thommy Sjölander och Ulf Lundgren, MRO Software AB
Välkommen till en kort beskrivning av nyttan med att använda MPS, en ORR®- produkt från ITERIT AB. MPS, material och produktionsstyrning, ett hjälpmedel.
Klicka för att byta bild när bilderna stannat
Varför är det viktigt att mäta?
Tidrapportering – Logga in
Välkommen till en presentation av FriTid
Intagningssystemets databas Ögonblicksbild Kopia av intagningsdatabasen Uppdateras 3 ggr per dag 07:15 – 12:15 – 15:15 Roller Skola, kommun Periodiseras.
Formulär Tänkte nu gå igenom vad ett formulär är och hur man kan skapa dem i Access.
Tidrapportering – Logga in
Webbaserat reseräkningssystem
X-mas algebra Är du redo? Klicka!!.
Vad är Envi-Card? - Ett effektivt intranetverktyg som underlättar
Grunder i PowerPoint 2000 Skapa en ny presentation Rita egna objekt
Domarassistenten.com - en introduktion för domare
Syo PRAO ver. 3.0 Välkommen till presentationen av Syo PRAO Vi kommer att gå igenom de flesta funktionerna i Syo PRAO.
Hur går det till att rapportera in betyg idag?
Presentation av OnTag Voucher
Access med Sebastian och Robert
V ill Du handla Xocai Det finns 2 sätt att köpa Xocai Gå in på OM MIG och klicka på mail länken Skicka namn.
Digital kartforskning Björn Johansson
ESAC  European Surveillance of Antimicrobial Consumption  eller via länk från
Ruttplanering Vad är det??.
Insamling med betalnummer Roberth Nilsson 2 september 2013.
Tekniken, fördelar och nackdelar Av Elin och Johan Olofsson ht-07
Silberschatz, Galvin and Gagne ©2009 Operating System Concepts – 8 th Edition, Kapitel 5: CPU-schemaläggning.
Laterna Compact Booking Saknar du ett bra bokningssystem? Pröva det här! Lättanvänt Flexibelt Pålitligt.
1 Ingenjörsmetodik IT & ME 2009 Föreläsare Dr. Gunnar Malm.
Lägga till provsamlings- och HSA id i mottagarboxen 2.
Introduktionskurs för användare Del 1
Cirkelledarutbildning
Tabeller.
Felkalkyl Ofta mäter man inte direkt den storhet som är den intressanta, utan en grundläggande variabel som sedan används för att beräkna det som man är.
Taxi 2000 för taxiåkerier Taxi 2000 för taxiåkerier är ett administrativt system på Internet, som sparar mycket tid för det enskilda åkeriet och underlättar.
Exder EPC. Exder EPC Välkommen! I det här bildspelet går vi igenom hur man lägger upp nya artiklar samt skickar artikelinformation. Du bläddrar framåt.
Online all the time, anywhere with anything Ytterligare ett alternativ är att gå via Inställningar för bibliotek. © NetIntegrate Sweden AB 1.Gå till bibliotek.
Medlemsregistrering SAFF har skapat en förenklad version på hur ni i föreningarna lägger upp era medlemmar. Har ni frågor ring Marika Holm på
Adato - rehabverktyget
Cartesia Skolskjuts Cartesia Skolskjuts är ett marknadsledande och kvalificerat beslutsstödssystem som effektiviserar och kvalitetssäkrar skolskjutsplaneringen.
Terminaler Klicka på ”Visa terminaler ” så får du se alla terminaler som företaget har.
Välkommen till! Varför QualisTorget – vad kan QualisTorget göra för Er skola? QualisTorget beskriver denna webbtjänsts funktion på ett bra sätt, eftersom.
KONFIDENTIELLT. Distribution endast till partners enligt sekretessavtal. Microsoft utfäster inga garantier, varken uttryckliga eller underförstådda. ©
Intern/extern kommunikation
BVForum - en genomgång för revisorer Sören Thuresson.
Nyheter i 561/2006 Körtider och Arbetstid
Uppgift 5 Tekniska rapporten En beskrivning av ett uppdrag ni har gjort i er grupp. Du ska bifoga en programmeringshandledning som visar hur man programmerar.
SNABBGUIDE FÖR SÄNDFUNKTIONER OCH FAX PÅ CANON imageRunner ADVANCED Denna guide är till för att du snabbt skall komma igång med att utnyttja din Canon.
Hur går det till att rapportera in betyg idag? Varje lärare fyller i ett Excel- dokument där varje delmoment i kursen fylls i. När betyget är satt skickas.
R ESULTAT RAPPORTERA. 2 PROCESS FÖR RESULTATRAPPORTERING Rapportera resultat Förbereda resultat- rapportering Attestera resultat Attestera resultat Administratör.
På vissa datorer behöver du trycka på F5 för att starta bildspelet.
Knappar i Excel Hoppa till Start Hoppa till Infoga Hoppa till Sidlayout Hoppa till Referenser Hoppa till Utskick Hoppa till Granska Hoppa till Visa Skriv.
Nekksus Extra övningar Utdata och prognos Utbildningsmaterial Ver
Ta med dig kartan ut i skogen Du behöver inte ladda in några nya program. Du finner webbappen på adressen Du får information.
Generell titel Gemensam IT samordningsfunktion 49 kommuner i Västra Götaland och Västra Götalandsregionen Resultat enkätundersökning - Användbarhet i KLARA.
Roland Carlsson Strategisk Logistik 2016 Roland Carlsson Ruttplanering.
Zenit Reseguide. Webbaserat system för planering av resor Föreslår bästa transportsättet med hänsyn till miljö och avstånd Guide hjälper användaren att.
Landstingets resurscentrum COSMIC R8.1. Landstingets resurscentrum COSMIC R8.1  Uppgradering av Cosmic planeras att ske under oktober 2016  Uppgraderingen.
Ruttplanering Vad är det??.
Ersättnings kollen.se.
Preparera ett korrekt underlag – Lärosätets ansvar
Skapa utbildningsmallar i nya Ladok
LATHUND BLODOMLOPPET 2017 Gå in på
Validera hjärtstartare i Sveriges Hjärtstartarregister
NVDB på webb 2012 Dragana Hrstic
IT Fördjupning Jon Wide
Snabbguide för Connect Alarm app
MedControl Instruktion för ärendeansvarig
Presentationens avskrift:

RouteLogiX Advanced

Vad är RouteLogiX Advanced? RouteLogiX Advanced (RLA) är en utveckling av det marknadsledande ruttplaneringsprogrammet RouteLogiX Professional. RouteLogiX Professional (RLP) har etablerat sig som en de facto standard i Sverige och många andra länder. RLA utvecklar planeringsfunktionerna i RLP och gör det möjligt att planera flera fordon samtidigt. Beskrivningen av ett uppdrag är mycket detaljerad och innehåller tidspassningar och storlek på last. Systemet tar sedan med detta i ruttberäkningen. Optimeringen av en slinga tar hänsyn till de angivna tidskraven. RLA kan bygga rutter som tar upp till en vecka att genomföra och tar då hänsyn till användardefinierade rast- och övernattningsregler. Planeraren får sedan tillgång till en mängd rapportverktyg. Resultatet kan även enkelt exporteras till andra system. RLA är snabbt och enkelt att använda. Systemet importerar köruppdrag från tex Excel och lägger med automatik upp uppdragen i kartan. Sedan kan användaren bygga rutter genom att klicka i kartan medan RLA håller ordning på restid, arbetstid, last och tidskrav med automatiska funktioner.

RouteLogiX Advanced innehåller funktioner för att i detalj beskriva planerings-upplägget. Inställningar1

Man kan ange det mått som används för att mäta lasten Man kan ange det mått som används för att mäta lasten. Det kan tex vara vikt, volym, kolli, rullcontainers, pallar, personer, etc. Man kan även ange den fasta arbetstid varje leverans eller hämtning påför rutten. Inställningar2

Arbetstidsregler kan anges och RouteLogiX Advanced kommer sedan att följa dessa i planeringen. Man kan även bygga rutter med övernattningar, både i bilen eller vid terminal. Inställningar3

Intäkter kan anges med fasta och orderberoende värden Intäkter kan anges med fasta och orderberoende värden. Om planeraren endast vill minska kostnader behöver värden ej fyllas i. Inställningar4

Förarna finns i ett separat register där arbetstid och kostnad anges. Inställningar5

RouteLogiX Advanced beskriver fordonstypen på ett detaljerat sätt RouteLogiX Advanced beskriver fordonstypen på ett detaljerat sätt. Bland annat kan man ange lastförmåga (i två användardefinierade enheter), som sedan systemet automatiskt tar hänsyn till i ruttplaneringen. Inställningar6

Lasten kan specificeras i produkttyper som sedan räknas om till de lastenheter som användaren definierat. Varje produkttyp kan få sin egen unika lastnings- och lossningstid. Inställningar7

I RouteLogiX Advanced anger man en depå som är start- och slutpunkt för fordonen. Det är även där som last lastas och lossas i rutterna. Systemet kan kombinera hämtnings- och leveransdistribution i samma rutt. Inställningar8 Inställninar1

RouteLogiX Advanced kan läsa in en fil med köruppdrag från valfritt ordersystem. Med hjälp av adresser, ortnamn och postnummer placeras sedan köruppdragen ut på kartan med automatik. DPS har ett stort urval kartor med olika detaljeringsgrad som tillval. En valfri karta ingår i grundpriset. Man kan även lägga in uppdrag direkt in i systemet. Import1

När man läser in filen med köruppdrag kan RouteLogiX Advanced varna för fel vid importen, tex en felaktig adress. Användaren kan då gå in och rätta felen direkt i programmet. Import2

När man läst in uppdragen visas de i kartan med symboler När man läst in uppdragen visas de i kartan med symboler. Klickar man på en symbol kommer information om köruppdraget upp. Betydelsen av symbolerna kan styras av användaren så att tex olika kundgrupper får olika symboler. Order i kartan1 Inställningar1

Genom att klicka på flikarna växlar man mellan information om köruppdraget. Bland annat kan RouteLogiX Advanced ta hänsyn till tidspassning till uppdraget, vilket är en stor fördel när man planerar rutter. Order i kartan 2

Man kan bygga rutter genom att välja order i en lista eller genom att klicka i kartan. RouteLogiX Advanced hanterar sedan automatiskt lastvolym, körtid, arbetstid och tidspassningar. Rutterna kan vara upp till en vecka. Bygga rutt1

Rutten presenteras i detalj med färdplan som tar med körtid och arbetstid för varje körorder. Raster och dygnsvila skapas automatiskt enligt de angivna reglerna. Bygga rutt2

När man bygger rutten visar systemet hela tiden den aktuella fyllnadsgraden. Man kan även se vilka uppdrag som ligger på andra rutter. Bygga rutt3

En översikt i systemet ger viktiga nyckeltal som tex sträcka, tider, fyllnadsgrad, kostnad, intäkt etc Översikt1

Ett rapportfönster visar viktiga nyckeltal för en eller flera rutter Ett rapportfönster visar viktiga nyckeltal för en eller flera rutter. Man kan se hur förarna och fordonen utnyttjas och ta fram kostnad för olika enheter som antal stopp, km, tid etc. Översikt2

En grafikisk rapport som visar fordonsutnyttjandet varje timma för upp till en vecka. Översikt3

Ett GANT- schema visar varje händelse i rutten med en grafisk symbol Ett GANT- schema visar varje händelse i rutten med en grafisk symbol. Genom att markera en symbol får man upp den underliggande informationen. Översikt4

Det finns kartor som går ned i skala till adressnivå för ett land Det finns kartor som går ned i skala till adressnivå för ett land. En valfri karta ingår i systemet. Kartor1

Det går också bra att planera på Europanivå Det går också bra att planera på Europanivå. DPS Europakarta täcker hela Europa och har med postnummer från alla länder i Europa som har postnummersystem. Kartor2

Jämförelse andra DPS produkter   Snabb avståndsberäk-ning Antal sam-tidiga rutter Import av uppdrag Opti-mering av rutt Opti-mering av rutt med last och tidskrav Opti-mering av fordons-flotta Antal fordon-styper Antal terminal-er Antal uppdrag i en planering RouteLogiX Standard JA 1 NEJ - 25 RouteLogiX Professional 80 100 RouteLogiX Advanced 5 PlanLogiX reducerad 10 - 20 1 - 5 150 - 400 PlanLogiX OBEGR

Kontakta DPS Internationell hemsida på: www.dps-int.com eller svensk hemsida på: www.dpss.se Telefon: 031-687280 DPS Scandinavia AB Datavägen 6 436 32 ASKIM