Huru vi for västerled för att finna att datorn blott är ett verktyg och att lärandets heliga Graal funnits inom räckhåll hela tiden.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
HÄR BOR JAG Skogstrollen vt 2013
Advertisements

easyresearch. se/s. asp Varför?
Hur kan vi arbeta mot mobbning. eller Hur kan vi arbeta för vänskap
Nulägesanalys genom frågor
Ett filter i huvet …är bättre än ett i datorn!
Om ett ögonblick kommer Du in i en magisk värld!.
Om ett ögonblick kommer du att inträda i en magisk värld...
IKT i engelskundervisningen
Patientenkät sommaren -13
Textrespons Vad är bra i berättelsen? En händelse? En formulering
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Släktskapsregeln för 6a
Modersmålsenheten 28 oktober 2013
Kräkseminarium Bo Ahrenfeldt
® BrucElvis Gå vidare genom att klicka på musen !
Nya Elementar!.
Ny Stil Vårt företag är en hemsida där vi riktar oss till ungdomar, vi säljer våra egna designade kläder till ett pris som en studerande ungdom har råd.
Om jag hade möjlighet att fånga regnbågen hade jag gjort det för din skull och delat dens skönhet med dig.  
Lösningsfokuserat arbetssätt
Syftet med en personlig handlingsplan
Patients' experience of important factors in the healthcare environment in oncology care. Browall M, Koinberg I, Falk H, Wijk H.
ERGONOMI Vad är det?.
Om ett ögonblick kommer Du in i en magisk värld!
Anna & Martin seglar i stilla havet Oktober – December 2009 Bildspel nr.2.
Klok filosofi … ?.
Att vägleda på Mässan Lite om:  förutsättningar  möjligheter  krav  begränsningar  lärdomar.
Jag har en strategi har du?
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
 SLIM-forskarskolan – språk och lärande i mångfaldsperspektiv  Ingår i lärarlyftet, en satsning på fortbildning och forskarutbildning för lärare.  Licenciatexamen.
När ska man använda de och när ska man använda dem.
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Vad är du för typ av person?
Källor! Hur gör man egentligen?
En förnyare av forskning och utbildning Linköpings universitet Vetenskaplig hederlighet! 15 min! Linköpings Universitetsbibliotek.
Niklas Olsson Sps3d. Mina intressen Som ni säkert redan har sätt så brinner jag för golfen, därför tillbringar jag en hel del av min vakna tid på eller.
® BrucElvis Gå vidare genom att klicka på musen !
Men jag tror att jag sakta börjar se en kontur Några armar och ben
Innehåll  Introduktion  Profeten Nuh (Noa)  Profeten Ibrahim (Abraham)  Profeten Musa (Moses)  Profeten ’Isa (Jesus)  Profeten.
Informationskompetens. Eleven ska kunna… orientera sig i en komplex verklighet med stort informationsflöde och snabb förändringstakt. Deras förmåga att.

® BrucElvis Gå vidare genom att klicka på musen !
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Mening eller fråga TRYCK F5.
Uppsala universitet Institutionen för utbildning, kultur och medier Monica Langerth Zetterman.
Skolutveckling via digitala medier
Hur gör man en debattartikel?
Everything you need to manage your digital media ImageVault is everything you need to securely and easily store, find and use all your digital media.
Läroplansträff Välkomna!.
SKOP Tullinge skolor - Trädgårdsstadsskolan - Trädgårdsstadsskolan åk 7 1 Nöjd Skol- & Förskole-index SKOLA: Hur nöjd eller missnöjd är Du på det hela.
Information från läraren om betyg Saker att utveckla / förbättra
Vill du bli författare? Skrivande och läsande hör ihop. Om du vill bli en bra författare är det bra att läsa många böcker och många olika författare. Man.
Cyberbullying/ Nätmobbning
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Varför läsa ett språk till i åk 8 och 9?
Modell för kollegialt lärande genom klassrumsbesök
Föreläsning 2 ITP Lisa Brouwers.
 Who frågar efter en persons (eller personers) identitet (vem dem är).  Who is he?  Who are they?  Who is coming?
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Utvärdera – hur gör man praktiskt? Metoder och verktyg Presentation för Göta Styrgrupp,
Love, love, love Bibelstudium, Love Each Other,
Välkomna till åk Dagordning  Presentera oss  Nuläget  Vad vill ni att barnen ska kunna när de lämnar åk 3?  Blogg  Dexter  Infomentor.

Elev loggbok.
Forum för engelska och moderna språk Mia Smith miasklassrum.wordpress.com 2 Alt-F9 för att ta fram/dölja stödlinjer.
Världens bästa idrottsförälder
Hur får vi Sigbox att bli en helhet? BFL, SUA, IKT.
Skolledardagen Platsen var Birger Jarl i Stockholm Jag var där och Eva-Lis Sirén Men även Ann-Marie Begler, GD Skolinspektionen Hennes råd till.
Presentationens avskrift:

Huru vi for västerled för att finna att datorn blott är ett verktyg och att lärandets heliga Graal funnits inom räckhåll hela tiden.

BETT-mässan Mitt mål:  Sug det gôttaste ur varje monter.  Tänk på:  Elever  Personal  Skolan i stort

BETT-mässan  Säljare, säljare, säljare.  Edutainment  Fun learning  Fula program  Alldeles för stort.  För många revolutionerande boardlösningar.  Ett ”jassåföredrag”

BETT-mässan Hur i he***te ska vi kunna komma hem till skolan igen med det här i bagaget? (Och då tänker jag inte på papiljotter.)

Torsdagens kväll  Middag och några reflektioner på mystisk restaurang.

Apple Sweden Executive Conference  ”Get in the way of learning as little as possible” – Professor Stephen Heppel  “A case studies of true digital learning environment ” – Don Collins, principal of Coburg Senior High School  “Why Media Literacy is key for todays Learners ” – Professor David Buckingham

Get in the way of learning as little as possible  Håll inte ungarna från nätet – lär dem simma.  Förr: Vad kan vi göra med datorerna?  Nu: Vad vill vi göra med datorerna? – En mycket större utmaning.

Get in the way of learning as little as possible  Visade sajten Be Very Afraid – Skolexempel  Hur ska vi föhålla oss till att nya verktyg dyker upp på nätet ideligen?  Låt eleverna vara med och väja verktyg!

Get in the way of learning as little as possible Två vägar att gå:  Utvärdera verktyget innan eleverna får använda sig av det. eller  Fortsätt att använda verktyget! Jag lär mig och kommer ikapp!  Det senare alternativet är bättre.

A case studies of true digital learning environment  Inga klassrum  Folk som besöker skolan förvånas av att alla håller på med lärande.  Att få fram fakta i olika ämnen är inte längre problemet.  ”A Workplace of Learning”  Kan lärarna inte hantera datorerna så är de bara marknadsföringsåtgärder.

A case studies of true digital learning environment  Man försöker inte skilja mellan årskurser.  Några elever forskar – på riktigt – på universitetsnivå.  Tekniken är tillgänglig överallt på skolan.  Tekniken fungerar alltid!  Nätet är inte begränsat.  En tekniker kommer, en dag i veckan.

A case studies of true digital learning environment  Inga skrivare  Wii och XBox  Ämnesintegration – ”All the Arts are brothers, each one throwing a light onto the others.” /Voltare

A case studies of true digital learning environment  Om ditt barn vore i din klass skulle du då vara nöjd med läraren?  Man behöver inte göra världens bästa podcast, men man måste börja!