Medlemskampanj Information i ett nötskal 140212. Syfte med kampanjen: Att uppnå ett nettotillskott av nya medlemmar. Vi har i dag ett bortfall av ca 350.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
VADÅ UPPHOVSRÄTT?.
Advertisements

Att förstå anonymiteten (översättning från
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Kom igång med Disgen Sök släktingar i Disbyt och CD-skivorna Sveriges befolkning. Distanskurs med Bengt Kjöllerström E-post:
Kom igång med Disgen Distanskurs med Bengt Kjöllerström
Protokoll föräldraråd Plats: Bjälbotullsförskola Tid: 17,30 •Tankar efter mötet med våra politiker. Finns det politiska frågor som vill lyfta.
Bra villkor på jobbet Bli medlem i ett Sacoförbund – det tjänar du på
Goda affärer på förnybar energi
Bra villkor för akademiker i staten
IPad grundkurs.
Medlemsförmåner på Internet
Skapa ett video-CV på YouTube
Snapchat.
HITTA DITT SÄTT ATT HJÄLPA Rödakorsveckan 5– Osaa auttaa, osaa pelastaa.
Solanderskolan presenterar
DISTRIKTSMÖTE 25 – 26 MAJ 2013 sundsvall MEDLEMSKAP
Dagens och framtidens seniorer och deras framtidsförväntningar
BLINK MOBILFILMSFESTIVAL. Bakgrund Dansk Lommefilm festival -08 I april 2008 fick filmer tagna med mobiltelefon en egen filmfestival. Tävlingen startade.
Film i särskolan Film i Särskolan – Pia-Mari Wehrling
Medlemskampanj Information i ett nötskal Syfte med kampanjen: Att uppnå ett nettotillskott av nya medlemmar. Vi har i dag ett bortfall av ca 350.
SE MIG! ÄLSKA MIG! KÖP MIG! Men varför då?
1 Svenska Kommunförbundet och Landstingsförbundet i samverkan Elektronisk handel,e-order och e-fakturor Kerstin Wiss Holmdahl.

Principiell uppläggning av kampanjen, distribution av spelet •Grundversionen av spelet distribueras fysiskt i form av en DVD. Anledningen till att välja.
DI21 Mål Vilja Våga Verka Zonta International District 21 ▪ Sweden & Latvia 1.
VERKSAMHETSPLAN 2007 / Verksamhetsplan 2007 / UPPDRAG / SYFTE 2.VERKSAMHETSINRIKTNING •Vision •Mål 3.ORGANISATION 4.AKTIVITETER •Bilsport.
UNIK ONLINE CASHBACK SYSTEM LOGGA IN PÅ SITETALK OMGÅENDE.. CASHBACK PLUGIN HUR FUNGERAR DET?! EFTER ATT DU LOGGAT IN PÅ SITETALK, VÅR CASHBACK PLUGIN.
Eller, kan jag använda 1177.se i mitt dagliga jobb?
Mistat.se Kira Berg .se  1,5 miljoner svenskar står utanför internet. Hjälp oss minska klyftan med fram till  Upprop,
Marknadsföring Alumniföreningen vid Teknologkåren i Lund.
Ämne Kulturambassadörer Kulturenheten Kultur- och fritidsförvaltningen.
Om byNet 10 års erfarenhet av byggnation av fibernät på landsbygden. Genomfört över 200 föreningar runt om i Sverige. Samma upplägg som utbyggnaden av.
Boo FF vill tacka er för året som gått och önska alla en God Jul och ett Gott Nytt År! Vinterträningen är igång, planerna var vita i måndags men är nu.
Välkommen till Vision! September 2010 September 2011 Beslut Namnsajt 26/10 11:16:29 Fokusgrupper och tester Design Produktion Juridik.
Studenter Lär Av Studenter ”SLAS”
XanGo Företagets Kompensationsplan -. Fyra sätt att tjäna pengar med XanGo: 1.Direktförsäljning 2.PowerStart – För nya medlemmar Betalas ut veckovis 3.
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
Röj en mina Röj-en-minas uppdrag är att engagera människor för en minfri värld. Röj-en-mina har hittills röjt 333 minfält. Därmed har kvadratmeter.
SydostTrampar Cykelkampanj för arbetsplatser i Blekinge, Kalmar och Kronobergs län Har funnits sedan 2010 Målgrupp – företag, regionala myndigheter, sjukhus,
Affärsidé - företagets vägvisare
Sektorn för Socialtjänst
ZONTA INTERNATIONAL FOUNDATION. ZIF  bildades 1984, inkorporerades i ZI 1985  får sina omkostnader betalda via våra.
Välkommen till Olle Svensson Medlemsförmåner på Internet.
Hushållningssällskapet Norrbotten I snart 200 år har vi arbetat för att utveckla Norrbottens landsbygd och dess småföretag. Inom vårt rådgivningsbolag.
VERKSAMHETSPLAN Verksamhetsplan UPPDRAG / SYFTE 2.VERKSAMHETSINRIKTNING Vision Mål 3.ORGANISATION 4.AKTIVITETER Autosport International,
Välkommen till årets Ordförandeseminarium 4 – 5 oktober 2014 Här möts vi som vill göra skillnad! 1.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Två vägar för att ge till hela Missionskyrkan Kyrkoavgiften till församlingarna Kyrkoavgiften till församlingarna Missionsgåvan till församlingarna.
Scenario Tjänsten produceras Beskrivning av tjänsten Värderingar
Inledning Initiativet till värdegrundsarbetet kommer från de tio medverkande idrotter i Göteborg som började diskutera möjligheten för barn att prova flera.
Välkommen till årsmöte 2013 Svensk Tennis Väst. Dagordning Genomförande av årsmöte Gratifikationer Tack till förutvarande i styrelsen Avslutning av årsmötet.
Två vägar för att ge till hela Missionskyrkan Kyrkoavgiften till församlingarna Missionsgåvan till det gemensamma Kyrkoavgift +
Hej alla glada elever och föräldrar i Östadkulle Ridklubb! Vi har nu uppdaterat medlemsregistret och fått tillgång till allas mailadresser. Syftet med.
Swedish Welcome Christian Åberg Umeå
JH Skyttesportförbund Agenda VadTidVem Inledning/presentation 10 minJH SSF/Leif Fakta om idrottsrörelsen Sverige och i länet 30 minLeif JH.
Korpen INNEBANDYCUPEN november 2009 Ring för Info/anmälan Inbjudan till: Årets roligaste Innebandy-Cup Komplett inbjudan och info på:
Laget med fart, Hoby så klart Ur föreningens stadgar; Föreningen skall bedriva idrotten Bordtennis. Föreningen.
STUDENTREKRYTERINGSTEAMET KOMMUNIKATIONS- OCH MARKNADSAVDELNINGEN STUDENTREKRYTERING.
Två vägar för att ge till hela Missionskyrkan Kyrkoavgiften till församlingarna Missionsgåvan till församlingarna och det gemensamma Kyrkoavgift + Missionsgåvan.
SKYDDSNÄT BEHÖVS. BLI MEDLEM. Medlemsvärvning 2015.
Powered by Aktuarieföreningens medlemsundersökning Juni 2014.
Bo Hansson Nils Runberg. Vid första kontakten med hemsidan ska besökaren… Attraheras av en grafiskt intressant profil Lätt hitta mer om det som finns.
Kommunikationsplan för ----
/ 1 Hej på er! Det är lätt & rätt att återvinna!.
Idéstuga – samla en grupp med både nya och gamla medlemmar och ta tillsammans fram förslag på nya aktiviteter.
1 Avsnitt 4: Leoklubbmedlemskap. 2 Potentiella nya leomedlemmar bör uppfylla följande kvalifikationer: Måste vara i rätt åldersgrupp för Alpha (12-18.
Kriminalvårdens friskvårdskampanj
För enklare verksamhetsutveckling och samverkan mot en smartare välfärd SKL har, tillsammans med GR, tagit fram en digital samverkansplattform där man.
Wien i olika tidsepoker
IF Friskis&Svettis Kalmar
Presentationens avskrift:

Medlemskampanj Information i ett nötskal

Syfte med kampanjen: Att uppnå ett nettotillskott av nya medlemmar. Vi har i dag ett bortfall av ca 350 medlemmar per år, många av naturliga skäl, och ett tillskott av ca 200 utan några särskilda insatser. Vi måste bryta nettobortfallet och få en tillväxt igen. Mål: 500 nya medlemmar totalt under 2014 till ca Ett annat mål är, att föryngra medlemskåren Vi skall även sträva efter att minska det icke naturliga medlemsbortfallet – dvs vi skall arbeta med medlemsvård.

Varför måste vi öka antalet medlemmar: Vi måste få större intäkter för att kunna vidmakthålla dagens servicenivå mot medlemmarna med kansli och arkiv och de bidrag vi årligen ger till bokproduktion, forskningsinsatser m.m. och av den verksamhet SFF bedriver för att stödja bevarandet av svensk flyghistoria. Hur går vi tillväga: Vi satsar på aktiva rekryteringsinsatser riktade både mot allmänt flygintresserade personer och mot sådana som är genuint och djupgående flyghistoriskt intresserade. SFF:s regioner kommer successivt att engageras i olika aktiviteter. Information om detta kommer.

Var hittar vi dessa potentiella medlemmar: Vi har identifierat flera intressanta målgrupper som t.ex.: • SFF-medlemmars flygintresserade vänner • FV Kamratföreningar • Flygtekniska Föreningen • FFK Young Pilots • Flygmuseibesökare • Flygdagsbesökare • Piloter • Andra flyg- och militärhistoriska föreningar • Modellbyggare • Simulatorintresserade • Flygtekniska skolor

Nu satsar vi på värvningspremier – häng med! Nu har vi lanserat en stor satsning på att få SFF-medlemmarna att värva nya medlemmar bland sina flygintresserade vänner och bekanta. Våra nuvarande medlemmar är de bästa ambassadörerna för SFF! Satsningen bygger på att man får en garanterad premie för varje ny medlem man värvar - en bok eller en flygfilm. Det skall löna sig att värva medlemmar! Man deltar samtidigt i en tävling: de tre bästa värvarna under året får en flygtur i en SK 60 som SwAFHF sponsrar! Flera tävlingspremier är på gång.

Swedish Air Force Historic Flight bjuder de tre bästa värvarna på en flygtur i klassiska Saab 105 / SK 60 Foto: Lennart Berns

… och vi har fina välkomstgåvor Som lockbete får nya medlemmar fina välkomstgåvor: • En rabattcheck om 20 % att användas vid köp ur Medlemsservice sortiment vid ett tillfälle under • En tidigare utgiven årsbok, Flyghistorisk Revy, att väljas ur en lista om ett 10-tal årsböcker. • De SFT som dittills utgivits under året.

Ett särskilt informationsblad är framtaget. Det finns på hemsidan och kan laddas ner och användas när man värvar nya medlemmar. Regionerna skall också ha ett antal informationsblad att dela ut till medlemmar som önskar få sådana.

Dessutom… Ett stort antal tidigare SFT skickas nu till regionerna som alla medlemmar kan använda och dela ut när man värvar. Vi skall även ta fram en dvd med slagkraftig information om SFF på max 5 minuter som skall kunna användas närhelst tillfälle ges att presentera föreningen. Den skall finnas tillgänglig ute hos regionerna. Den skall även läggas ut på hemsidan, på Facebook och på Youtube plus att kunna visas på flygdagar, på flygmuseer, bibliotek m.m. Produktion av dvd:n är igångsatt. Mål: Klart under 1:a kvartalet.

Allt om kampanjen finns på hemsidan. Klicka på ”bannern” längst ner på startsidan, så kommer man direkt till kampanjsidan. Där finns alla detaljer om premierna, och om hur du gör för att anmäla de nya medlemmar du värvar. (Gå in och kolla!)

Allt om kampanjen finns även tryckt. Om du inte har tillgång till Internet, eller någon vän som kan bistå dig, så kan du höra av dig till SFF:s kansli, på telefon så skickas informationen till dig. Den kommer även att finnas i SFT nr 2-14 som kommer i april. Det är klart, att alla flygintresserade i landet skall vara medlemmar i SFF, så sätt igång och sprid budskapet och utnyttja möjligheten att få värdefulla premier ! Alla som värvar nya medlemmar kommer dessutom under året att bli omnämnda i SFT.

Vi satsar på flera andra målgrupper: Flygvapnets Kamratföreningar. De har ca flygintresserade medlemmar varav ca 1200 är medlemmar i SFF. Här finns en stor potential till värvning. Nu drar vi igång olika aktiviteter för att sprida information om SFF och väcka intresse för medlemskap hos oss. Flygtekniska Föreningen. De har ca 1800 medlemmar, även de givetvis flygintresserade. Mötesverksamhet bedrivs i Stockholm, Göteborg, Trollhättan, Linköping och Malmö. Vi satsar nu på att bjuda in medlemmar i FTF till våra regionmöten och informera om SFF. Vi skall även få inbjudan till FTF:s möten och få ta del av deras verksamhet.

FFK – Young Pilots. Ca 600 medlemmar mellan år vid 10 regioner i landet. Denna mycket intressanta målgrupp satsar vi nu särskilt på med olika aktiviteter och erbjudanden. Bl.a. skall vi ställa upp med intressanta föredragshållare vid 4- 5 sommarläger som FFK arrangerar för Young Pilots. De skall även få inbjudan till våra regionala aktiviteter. Vår medlem Lennart Bergqvist i Kungsbacka är expert på datorprogram för flygbassimulering och simulatorflygning – detta introducerar vi nu för YP, som visat stort intresse. Ett idealiskt upplägg för denna unga målgrupp. Ytterligare målgrupper som t.ex. flygdagsbesökare och flera andra kommer successivt att bearbetas.

Fler aktiviteter i pipe-line: • Vi tar fram roll-ups med slagkraftig SFF-information, som regionerna skall få tillgång till. Klart under 1:a kvartalet. • Vi satsar på att söka nya, flygrelaterade rabatter till exempelvis flygmuseer, tekniska museer, flygdagar, simulatorflygning m.m. • Även andra medlemsförmåner för att skapa ett mervärde för medlemmarna är på gång. Information om rekryteringsprojektet och våra aktiviteter kommer löpande att publiceras på hemsidan och i SFT.

Hör av dig med förslag! Har du själv idéer och förslag till olika aktiviteter för att värva nya medlemmar till SFF – hör då mycket gärna av dig till vår projektansvarige styrelsemedlem: Ulf Delbro,