Lokalförslag Version 6.0 utifrån Vara kommuns organisationsförändring 2013-05-14.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Goda relationer skapar utrymme för ledaren
Advertisements

Ett projekt som leder Ulricehamns kommun in i en lärande organisation - en organisation som är flexibel, tar till vara erfarenheter och utvecklas i takt.
Barns psykiska ohälsa – ett prioriterat arbete
Idéer för ett bredare entreprenörskap
Former för kommunalteknisk samverkan – vilka är alternativen
Synpunktssystem Vilka ändringar har gjorts i riktlinjen för synpunkthanteringen? Vad innebär ändringarna för dig som arbetsledare? Synpunkter som grund.
TILLSAMMANS KAN VI GÖRA SKILLNAD VAR MED I EN ENTREPRENÖRIELL UTMANING.
Vem i kommunen har de haft kontakt med? På vilket sätt?
Att kläcka och vaska idéer
Träddiagram - ett sätt att ta fram aktiviteter och prioriteringar för hur man ska jobba med ett visst område.
Vad är det för skillnad mellan hyresrätt och bostadsrätt?
Praktisk nytta och användning av SS-ISO/IEC och 27002
Faktapass 3 – Studera/lära
Samordnare Digital agenda Västra Götalands län
Ett arbete med att etablera
Klassombudens roll Föräldravandringarna. Föräldravandringar Före vandringarna •Kontakt med fritid •Var kommer ungdomarna att finnas? Fest, disco?? •Informera.
Förvaltningens organisation 2013
Intranät – inte för alla?
HelpdeskNGL CentrumIT-avd Avd för Studentservice Öppettider Supportcenter: • måndag – fredag • HDa Café: måndag – torsdag Supportcenter.
Workshop för GIS samordnare
Välkommen till information om utvecklingsarbete
Det blommar i Botkyrka Hans Lindgren.
Ortsutveckling Bettna Stormöte den 21 augusti 2013 Välkommen!
Q2 Q3 Okt Nov Dec Jan Feb Mar Maj Jun Göteborgs universitet förnyas Apr Styrelsemöte 7 apr Styrelsemöte 12 okt Start ny organisation.
, Hej, Nu har snart en termin gått av det här verksamhetsåret. Vi som jobbar med och för era barn summerar det pedagogiska arbetet på förskolan och konstaterar.
Community Readiness Baseras på teorier om Community Developement -Organisationsteori -Psykologiteorier Har använts inom alkohol och drogmissbruk, våld.
IKT i nöd och lust! Hur får man eleverna att ta eget ansvar? Hur får man dem att samarbeta? Och hur får man lärare att vilja jobba ämnesövergripande?
Att få rätt saker att hända
Hjälpmedel I datorn. Anpassningar  Tangentbordet  Musen  Bildskärmen.
i kommuner, landsting/regioner
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
1. Vad? Med kvalitetsdeklarationer sätter vi tydliga nivåer på våra tjänster och vår service 2.
Behov av habilitering och rehabilitering
Dalslands kommuner Agenda Avtalet Demo Organisation Tidsplan E-Tjänster Kommunikation Övrigt.
Värdegrund, Vision och Verklighet.
KOMMUNIKATIONSPLAN – Psynk – skarpt läge 2014
Att tillsammans påverka!
6. Inventera projektets resursbehov
Medarbetarundersökning Informationsmaterial-
Att leda inom skolans värld Går det? Lars Eriksson Skolan – en förmån att få leda! Ansvarsfullt att forma den unga generationen Härligt att.
1 Raindance Tid, Region Skåne Gamla TID –Användes av två förvaltningar –Regionservice, projektledning –RS IT förvaltning –Beslutade att avveckla gamla.
Öka servicen genom att använda fler kanaler så som e-tjänster, webb, telefon, e-post, sociala medier och personliga besök. Hålla webben mer uppdaterad.
AVESTA KOMMUNS ORGANISATION 2015
FORUM 3: PPT material Instruktioner De efterföljande PPT bilderna kommer att guida gruppen igenom Forum 3 med presentationer och övningar steg för steg.
Stöd till energieffektivisering i kommuner och landsting Anna Green, Miljöenheten.
Vision ”Skaraborgssamverkan ska initiera och stimulera ett frivilligt samarbete mellan kommunerna i Skaraborg i syfte att uppnå bättre ekonomi”
”… det är framför allt service och bemötande - och därigenom kundupplevelsen - som bygger ett starkt varumärke.” ur Skellefteå kommuns varumärke och image.
Aktuppläggning Intag Förmedlingsuppdrag Ev. budgivning Visningar Marknadsföring Kontrakt Handlingar Köparkontakter Arkiv Avslut Marknadsföring av mäklartjänsten.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Bilden av Botkyrka Hur vi arbetar med kommunikation i en kommun som Botkyrka?
1No. 1 e-förvaltning – se verksamheten ur kundens perspektiv.
En mobil växel olik alla andra
Kemi finns överallt runtomkring oss.
Pulpetenbladet Juni 2015 Uppfräschning av lokalen Tvärtom om vad vi skrev under aktuellt fliken i förra pulpetenbladet så kommer vi inte att ta in någon.
Mål och resursstyrning i Sotenäs
Gemensam kundtjänst Skellefteå kommun
Framtidskartläggning
Den psykosociala arbetsmiljön SAMMANSTÄLLNING AV FEM KVALITATIVA INTERVJUER MED CHEFER I KINDA KOMMUN EVA KLANGBECK OCH HANNA WELIN LEDARSKAPSUTVECKLING.
Överlämning Distrikt 21. MÅLET med överlämning Zontas mission Zontas vision Conviction Commitment Courage.
Genomföra - brukarundersökning årligen - höja svarsfrekvensen - minst 90 % skall vara nöjda Syfte En temperaturmätning som signalerar hur våra brukare.
Myndighetens nuläge och strategi för framtiden – här finns utmaningarna! Svensk Inkasso den 21 april 2016 Christina Gellerbrant Hagberg rikskronofogde.
Flytten till Visborg Gemensam förvaltning för interna stödtjänster.
projekt livsmedel för SÄRSKILDA NÄRINGSÄNDAMÅL
projekt livsmedel för SÄRSKILDA NÄRINGSÄNDAMÅL
Medarbetarundersökning 2016
Utvärdera stödfunktioner till chefer
Samverkan vid utskrivning från sluten hälso- och sjukvård
Länsteknik Utgångspunkten är att skapa största möjliga värde för patienterna och att systematiskt efterfråga vad kunden vill ha.
Kommundirektören och digitaliseringen
Strategi för närvårdssamverkan i Uppsala län
Presentationens avskrift:

Lokalförslag Version 6.0 utifrån Vara kommuns organisationsförändring

Syftet med nya lokalförslaget: • Ge ökad service till våra kunder  Bättre tillgänglighet  Mer samlad kompetens  Effektivare service  Samordna resurser

Viktiga parametrar :  Få ihop de nya arbetslagen  Få en bättre arbetsmiljö både psykiskt och fysiskt  Få chefen nära sina medarbetare  Få förvaltningscheferna nära kommundirektören  Få bra logistik för kunden  Hålla nere kostnaderna för flytten  Få en kreativ miljö att jobba och vistas i  Få ökad gemenskap och trivsel

……men hur vi än utformar lokalförslaget så kommer det ändå finnas de som är missnöjda  men också de som blir nöjda 

Plan 1 Reception/ Växel IT (inkl lager och verkstad) Information Ekonomiavdelning Vaktmästeri Offset

Plan 2 Gamla delen av huset: Samlad förvaltningsledning Politisk ledning HR-avdelning Kansliavdelning Bildningsförvaltningen Socialförvaltningen (några personer i nya delen) Nya delen av huset: Miljö och byggnadsförvaltningen Teknisk förvaltning

Plan 3 Gamla delen av huset: TUA avdelningen Serverrum Nya delen av huset: Personalförsörjningsenheten Kultur och fritid Upphandling

Plan 1 gamla delen

Plan 2 gamla delen

Plan 2 Nya delen

Plan 3 gamla delen

Plan 3 nya delen

Tidsplan lokalförflyttning IT-avdelningen tillsammans med ledningsgruppen ansvarar för att hålla i flyttinformationen. T ex Kommer de bli någon gemensam info kring flytten? Vilka saker kan man flytta med? Om det krävs höj och sänkbart bord och inte finns- vad görs? Var finns kartonger och märkpennor? Vem flyttar kartongerna? Sladdar till datorerna- vilka kan hänga kvar i uttaget? Vem bär datorn? Telefonen- hur får man med de fasta numret när man flyttar? NÄR kan man börja flytta med tanke på semestrar? Förråd/arkiv-vad görs med dem? Nya skyltar- när kommer de upp? Hur informeras växeln var man finns och när? När blir de inflyttningsfest?

Flyttdag för alla i kommunhuset är: Fredagen den 31 maj

Har ni frågor eller funderingar kring förslaget så kontakta i första hand er chef. Informationsblad kring flytten kommer tas fram av IT: Lennart Källén, Linus Tengblad, Klara Hector och Christina Norlin. Information kring flytten beräknas komma ut i slutet av v.20.