Tankar om förbättrad golfservice från SGF Gunnar Håkansson, Servicechef
Kort om Gunnar Håkansson Servicechef på SGF Agronom Marknads- och Konsulentchef Värmlänning Idrottsälskare Golfare sedan 1981 Ingarö GK, hcp 10
Ansvar som Servicechef Banenheten med bankonsulenterna Forskning och utveckling av grönytor Föreningsservice IT-service Utbildning Intern service i Golfens Hus
Vilken golfutveckling kan vi förvänta oss i Sverige ? golfare år 2002 Enligt SIFO kan 1,2 miljoner svenskar tänka sig att spela golf golfare år 2010 ?
Vad följer med denna utveckling ? Variationen av anläggningarna ökar Kategorierna av golfare blir fler Bristen på utbildad personal ökar Golfens IT-system ger nya möjligheter Särintressen som t.ex. miljö blir starkare
Vad innebär det ? Ökade krav på förtroendevalda inom klubbar och distriktsförbund Ökad press på de yrkesarbetande på klubbarna Kraftigt ökat utbildningsbehov till förtroendevalda och yrkesarbetande Ökat samordningsbehov
Hur kan golfservice inom SGF hjälpa till Samordna en effektivare serviceenhet i Golfens Hus Verka för ökad decentralisering och samla kraft i Serviceregioner
Nuläge för bankonsulenterna 8 Arbetsområden GDF 1 eller flera SGA Lokalt Ban- konsulent Regional kommitté bana Regionens Golfklubbar stycken
Tänkbart utseende 8 Serviceregioner GDF 1 eller flera Regionens Golfklubbar stycken Regional kommitté idrott Regional kommitté bana Regional kommitté Klubb adm. Idrotts- konsulent PGA lokalt SGA lokalt Ban- konsulent GAF Lokalt Klubb- konsulent