Rekryteringsstrategi/medlemstrategi

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kommunikation som påverkar Göteborg 4 oktober 2012 Välkommen!
Advertisements

Medlemsundersökning 2012 Organisationsutredningen
Patricia Staaf • Föreståndare Centrum för akademiskt lärarskap, Malmö högskola (tidigare prefekt med uppdrag att arbeta högskoleövergripande med breddad.
SÄTTA MÅL.
Ver 1.0 Välkommen till Från kurs – klubb Planering – Rekrytering – Kurs Bosön Kursledare Thomas Larsson.
Mål Verksamheten Fokusera verksamheten geografiskt och skapa/behålla ett välplanerat utbud
Individuellt utvecklingssamtal - mall
Kontakt: Steve Wicks
Mapping. Vad, vem och varför KLUSTER av KONKURRENTER inom affärsrådgivning ASTER (Bologna, Emilia-Romagna, ITALY) 5 universitet, 2 offentliga forskningsorgaisationer,
Riktlinjer för presentationer
Budskap i Odyssén av 7E.
Integration och mångfald –
Grupparbete dag 1 Tema: Rekrytering, organisation och förmåga
Kongress 2014 Vi utveck lar människor och industri Delfrågor i häftet Vår organisation.
Dialog inom hela SPF Dialog föreningar Dialog distrikt Dialog förbundet Gemensam viljeriktning.
Valutskott.
Kommunikationsplanens delar
Vård- och omsorgs-(college)
Hur vänder vi trenden? Carsten Rose Moderator. Paneldeltagare Birgitta Södertun, Regionråd (KD) Ordf. folkhälsoberedningen Region Skåne Eva Pettersson-Lindberg,
The Why ? Korpkvalitet betyder att vi uppfyller våra medlemmars behov och förväntningar och att vi tillsammans med våra medlemmar kontinuerligt jobbar.
Sveriges 4H – lära genom att göra. Sveriges 4H Internationell organisation: 80 länder 100 år gammal organisation medlemmar i Sverige bred verksamhet.
1 Läns- regionförbunden 16 mars 2010 Plattform för evidensbaserad praktik inom socialtjänsten.
TIDSSCHEMA PROCESSER OCH ÅTGÄRDER UTVECKLANDE AV LÄRMILJÖER  I lärande utnyttjar man systematiskt autentiska miljöer och resurser – Det omkringliggande.
Medlemsrekrytering Vaffö dådå?. Analys Varför ska vi rekrytera nya medlemmar? Uppgift: Diskutera fram 2 st anledningar varför vi ska bli fler medlemmar.
Medlemsmodellen SPF Runö 10 oktober Om Medlemsmodellen Vi jobbar med förhållningssätt, metoder och strategier för att öka er förmåga att rekrytera,
Introduktion Södertörn 2009 finansierat med § 26 medel Syfte: Att lägga grunden för ett operativt samarbete på Södertörn som leder till att varje nyanländ.
Michel Thomsen, Maria Åkesson - Informatik Högskolan i Halmstad
Gruppen.
Vanningsåkers förskola
Trondheim 2-4 maj 2011 Annika Malm. Formidling kräver rätt förutsättningar Historiskt i Sverige Målstyrda resultat Väletablerade och evidensbaserade metoder.
Marknadskrafter.
NU-sjukvården. Tiderna förändras Krav och förväntningar ändras samtidigt som sjukvården utvecklas och förändras. Det är dags att tänka nytt.
Hållbart ledarskap Margareta Öst chefsutvecklare, Norrköpings kommun
Hur jobbar vi fram en MARKNADSPLAN? SPF-KURS Rune Kjernald.
Medlemskapets värde Ett förbundsgemensamt initiativ av medlemsförbunden och TCO Bakgrundsinformation använd vid TCO-rådsmöten hösten 2007.
Minne.
1 SLUTRAPPORT NULÄGESANALYS STYRGRUPP – Frågor och analys
Utvecklingskonferens Eskilstuna september 2013 Redovisning - föreningsenkät.
Ett studiematerial om valberedningars arbetssätt Rune Kjernald 1.
Medlemsmodellen SPF 26 november Om Medlemsutveckling Vi jobbar med förhållningssätt, metoder och strategier för att öka er förmåga att rekrytera,
NattklubbEventRestaurang. Informera och Marknadsför NattPasset.se NattPasset appen.
1 Valutskott. 2 Syfte Syftet med utbildningen är att få lokala valutskott som arbetar året runt på ett sätt som leder mot Visions mål. Mål Efter utbildningen.
KOSTPOLICY VUXENNÄMNDEN I ESKILSTUNA KOMMUN ANTAGEN AV VUXENNÄMNDEN
UTBILDNING MIRIAM M EDLEM 1. AGENDA INLEDNING ALLMÄNT OM MEDLEM KOPPLING ANDRA MODULER INTEGRATIONER SÖK OCH VISA ANSÖKAN SKAPA MEDLEM HUSHÅLLSMEDLEM.
Svenska Pistolskytteförbundet Krishantering Kriskommunikation.
Lärarförbundet är Sveriges största lärarorganisation har valt oss.
Hållbart engagemang. Vad ska vi prata om? Ideellt engagemang Hållbart engagemang (övning) KASAM UNFs policy för ett hållbart engagemang.
Hur du bidrar till ett lyckat generationsskifte i ditt eget företag Annika Hall Skapa förutsättningar för den framtida utveckling du önskar.
Bakgrund Frågeställning –Har vi rätt avgifter och erbjudande i relation till dessa? Genom att sammankoppla medlemsenkät, utträdesanalys och information.
Mall för kommunikationsplan. Den här mallen för kommunikationsplan är till för er som arbetar införandet av webbtidbok och andra e-tjänster. Väl planerad.
IF Friskis&Svettis Kalmar Verksamhetsplan
ARBETSGRUPP: MEDLEMSGRUPPEN Uppdragsbeskrivning Uppdaterad
Vuxennämnden i eskilstuna kommun
Välkommen till styrelsemöte, Stockholm 8 jan 2014
Strategisk plan med Verksamhetsplan 2017
Ledningsgruppsutveckling Lunds universitet
Korta noteringar från borden
Kritiskt förhållningssätt
Leda och utveckla en förening
Beasts vision 2020 Stabil ungdomsverksamhet med ungdomslag från 9 – 17år A-lag i toppen av Division 1/Superettan eller spelande i Superserien. Anställd.
”Valberednings- seminarium”
Under 2015 gjordes, utifrån LUP Mål 3 Satsning på kompetensförsörjning, ett försök till kartläggning av de olika verksamheternas framtida kompetensbehov.
”Rekrytera mera!” Mara Bybrant
NÖHRA-plan, Redo för golf.
Viktiga datum Kandidatuppställningen avslutas
Se till att ombud går ”En arbetsplats för alla - web” –
Vilka utmaningar står gotländsk fotboll inför?
Kommunen som arbetsgivare 2018
”Klubbkonsult” Beskriva zonordförandens roll som "klubbkonsult"
IF Friskis&Svettis Kalmar
Presentationens avskrift:

Rekryteringsstrategi/medlemstrategi Vår omvärld Vår verksamhetsplan och kommunikationsstrategi Organisationens medlemsarbete (se nedan) 1. Reflektera Definiera förbundets uppdrag och förankra medlemsarbetet 2. Analysera Vilka är våra potentiella medlemmar och var finns de In- och utträdesanalys mm 3. Attrahera Vad vi erbjuder olika grupper Vem erbjuds vad Förpacka budskap Hitta kommunikationskanaler 4. Rekrytera Skapa en rekryterande organisationskultur och ta oss förbi rekryteringsmotstånd Vilka ska ansvara för rekryteringen 5. Introducera Ta emot nya medlemmar och tillgodose deras förväntningar 6. Hantera Hantera kritik och utträden samt lära av det 7. Aktivera Få passiva medlemmar aktiva 8. Utvärdera Har vi nått våra mål? Vilka satsningar är värda att upprepa