Adminstrativ utredning

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Emil 2 och nytt ämnesträd
Advertisements

Självförvaltning Bollnäs kommuns skolplan
Fakta om invånarna i Göteborg
Social- och fritidsförvaltningen
Förvaltningens organisation 2013
UTREDNING OM CENTRAL AVGIFTSHANTERING. Inledning  Stadens budget 2013: – ”Kommunstyrelsen ska i samråd med utbildningsnämnden utreda hur en central avgiftshantering.
Förvaltningens nya organisation från 1/7-11
Fortsatt översyn kundval inom hemtjänst, ledsagning och avlösning
”Hur organiserar kommunerna sin verksamhet inom IFO”
Dagens organisationsmodell kännetecknas av utmaningar
Kvalitetsutveckling - administrativa processer
Attraktiv Hemtjänst Ökat inflytande och självbestämmande för brukarna
Individ- och familjeomsorg
Balanspaket Ekonomisk balans senast 31/ Minskad sjukskrivning.
Gemensam kundtjänst Skellefteå kommun
Västerås stad Medarbetarundersökning 2007 Konsult och service Västerås stad:Anneli Jansson Synovate Sweden:Christer Siwertz Anna Fransas Projektnummer:S
Lönekriterier – ett stöd till chefer. Varför lönekriterier?  Att ha tydliga lönekriterier är en förutsättning i samband med lönesättning.  Kriterierna.
Socialförvaltningen december 2008 Verksamhetsidé Utvecklingsteamet Uppdrag av nämnd/socialdirektör bereda ärenden inom nämndens verksamhetsområden behovs-
Intraservice Introduktion Marie Svab Möller, Elisabeth Olinder.
Attraktiv Hemtjänst Välkommen till introduktion i Äldres behov i centrum! 4 november 2015.
Attraktiv Hemtjänst - Ökat inflytande och självbestämmande för brukarna - Attraktiv arbetsplats för medarbetarna Information till funktionshinderråd.
Förändrade stadsdels-förvaltningar 1 juli 2018
Vård- och omsorgsnämnden Månadsrapport augusti 2015 och prognos 2.
ÄBIC 2016 Steg 2 Introduktion för utförare.
Attraktiv hemtjänst LAGA uppdragsbeskrivning
1:e socialsekreterarrollen
Case- Heltid som norm i Vimmerby kommun
Avtal familjecentrerat arbetssätt familjecentraler
Välfärdens processer En kort orientering.
HR-avdelningen SDF Askim-Frölunda-Högsbo, juni 2015.
Brukarundersökning hemtjänst Stockholms stad 2014 Socialstyrelsen
Från 20 stadsdelar till 10 - Kommunikation i samband med stadsdelsreformen i Göteborgs Stad A: Norra Hisingen  B: Angered C: Östra Göteborg D: Västra Hisingen.
Överförmyndar-nämnden
Information om chefsenkäten
Organisation ny SDF Lundby
”Vägen In” Projekt i samverkan mellan samtliga sektorer inom SDF Angered.
God ekonomisk hushållning
Verktyget Utmärkelsen….
Välkommen till chefsmötet!
Angered En gemensam äldreomsorg.
Struktur för styrning och ledning i Göteborgs Stad
Innovativa projekt Hållbart arbetsliv.
ViP - uppdrag Mars 2015.
Nav-projekt Arbetstidsförkortning samt friskvård inom förskola.
Program för effektivare ekonomiadministration
Organisation Kultur och Fritid 2017
Sjukfrånvaron Sektor KoF
En hållbar organisation
Information om medarbetarenkäten
Medarbetar- och chefsenkäten 2017
Ekonomiavdelningen från 1 juni 2018
Revidering SDF Östra Göteborg Arbetsmiljö och hälsa
Förslag till ny organisation för SDF Lundby
Verksamhetsplan 2018 Sektor ÄO/HS LSG
Arbetsmiljömål 2018 Hur ligger sektor KoF till i dagsläget.
Medarbetar- och chefsenkäten 2017
Förändringar per sektor
Personalnyckeltal oktober 2018
Jeanette Nordin, programansvarig uppdragsstrateg
Förslag till ny stöd-organisation
FLG + OC 29 januari 2018.
Sektor Samhälle och Kultur
UTREDNING FASTIGHET OCH MÅLTID
Personalnyckeltal november 2018
Hälsovalsråd
Sjukfrånvaro Kultur och Fritid.
Sjukfrånvaron Sektor KoF
”Om vi inte vet vart vi ska spelar det ingen roll vilken väg vi tar”
Om översynen av stadens råd för funktionshindersfrågor
Presentationens avskrift:

Adminstrativ utredning Gemensam administrativ enhet, information FSG 2018-04-11

Syfte I samband med att sektor utbildning bildar två nya nämnder och förvaltningar i staden föreslås ett antal förändringar i kvarvarande sektorer/förvaltning. Uppdraget var att se över de administrativa enheterna, de enheter som idag finns inom Äldreomsorg- och Hälsosjukvård (ÄO-HS), Individ- och familjeomsorg (IFO-FH) och Kultur- och Fritid (KoF) och stödavdelningen. De huvudsakliga administrativa processer som önskar samordnas är löneadministration i Personec, avgiftshantering i Treserva och beställning/inköp och fakturering i Winst.

Avgränsning Översynen avser det som idag omhändertas inom den administrativa enheten för IFO-FH, totalt ca 23 tjänster, den administrativa enheten för ÄO-HS, totalt 8 tjänster, ca 4 tjänster inom KoF samt totalt 1-2 tjänst inom de centrala stödenheterna. Uppdraget rör inte den administration som utförs av t.ex. administratörerna med planeringsuppdrag på ex. boendeenheter eller inom hemtjänsten.

Förslag till beslut Nuvarande administrativa enheter sitter fysiskt kvar där de ligger idag (Kortedala och Bergsjön). De administrativa enheterna får en administrativ chef De administrativa enheterna renodlar uppdragen, vilket innebär att t.ex. receptionsverksamheten samt förvaltningsövergripande uppdrag inte ingår i de administrativa enheterna. För IFO-FH berör detta ca 10-12 medarbetare Den administrativa chefen föreslås organisatoriskt tillhöra en central del i förvaltningen

KONTAKT: Inger Börmark, Eeva Bolin och Ing-Marie Larsson