Nötskrika Finlands fåglar 2019-02-23 Finlands fåglar.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Referat En sammanfattning.
Advertisements

Att svara på tentafrågan - Strategier Språkhandledningen på IT-fakulteten.
Lärdomar från skolor med mer traditionellt undervisningsmönster
Skriva för att lära – så gör du
Learning Study / Stöd för genomförande och dokumentation
Skolstartspaketet Stats: snabbare, per år, pojke/flicka App för U
Den gula tråden Emil Tyberg Adjunkt i engelska.
”Språk, lärande och identitetsutveckling är nära förknippade
Rapportskrivning – rep.
Sektionen för Ekonomi och Teknik
Nationellt prov Sv1.
Datoranvändningen i lag 3 - integrering i olika ämnen Ewa Ögren 2008.
Riktlinjer för presentationer
Som man frågar får man svar. Vad är intressant? Varför?
Vetenskapliga Presentationer
CINAHL Börja med CINAHL Headings för att hitta ämnesord.
Hur går forskning och vetenskapligt skrivande till?
Betyg och förmågor.
Bedömning.
Problembaserat inlärande eller Problembaserat lärande
Lärandemålklinik – vanliga och ovanliga frågor om lärandemål (=LM) Kvalitetsenheten och Lärcentret samarbetar inom projekt Alcuin, som har som.
Kunskapskrav och matriser
Lässtrategier Att använda lässtrategier innebär att få mentala verktyg för att förstå en text. Lässtrategier är riktade handlingar som utförs medvetet.
Lässtrategier Att läsa på olika sätt.
1 Utbildning Ledarskap Återkoppling Beslutsfattande Sytematisk Felsökning Första kontroller Stress.
Skriftlig individuell uppgift Interaktionsdesign i digitala medier (A.1) HT-2012, 7,5 hp Lärare: Daniel Nylén.
Petra Andersson MORIA: Introduktion Petra Andersson
Framsida Rubrik Underrubrik, namn, ort och månad.
Sammanfattning av EU-lagstiftning: en introduktion 2008.
Instruktioner Hur man skriver.
V E N T I L E R I N G 5 juni Försvar av examensarbetet och opposition
Nationellt prov Sv – I andras ögon.
Vad måste jag kunna? SFI kurs D.
Utvärderingsmöte för personalen
(Skriv överenskommelsens namn här) ÅÅÅÅ-ÅÅÅÅ Slutrapport (…och lägg gärna en bild här, exempelvis kommunloggan) En överenskommelse inom Västra Götalandsregionen.
Uttala de flesta svenska språkljuden Bokstävernas namn och ljud (stora och små). Ordbilder på vanligt förekommande korta ord t.ex. jag, och, kan. Läsa.
Att försvara sina teser. En uppsats ventileras. En disputation mellan respondent och opponent 1. Resp ges möjlighet att korrigera och komplettera. 2.
Presentation av Projektet Salutis om träning av generella förmågor Hur gick det för studenterna efter 3 år. Lasse Bourelius och Lena Kransberg.
Skolförordningen 5 kap 4§.  Studiehandledningen regleras i Skolförordningen 5 kap 4§. - En elev ska få studiehandledning på modersmålet om eleven behöver.
Examensarbete Byggledare, intag Schema  V 47 – måndag den 16 nov, kl  V 48 – måndag den 23 nov, kl  V 49 – måndag.
R EDOVISNINGS AFFISCH V ETENSKAPLIG POSTER. A FFISCHEN Affischen är en sammanfattning av en kurs eller projekt för att väcka intresse och ge en snabb.
Klarspråk − med mottagaren i fokus Kicki Lindh, SPV.
Specialpedagogik Ht 12. Introduktion 7 sept kl , 12:131 Erfarenhetsutbyte/diskussion och information inför ventileringen 5 december kl ,
Informationssökning Informationsresurser och sökstrategi Universitetsbiblioteket Inga-lill Nilsson.
Källkritik Plagiat Informationssökning Lästeknik Mindset.
”PBL” ProblemBaserat Lärande
4 processer att behärska:
Källkritik 101.
Matspjälkningssystemet
Problemformulering En introduktion på kursen
Att skriva en resonerande text
Mål v.13 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul)
Föreläsning 7 Observation som datainsamlingsmetod
Vetenskapsprojekt, rubrik
Kreativitetssession Presentatörens namn.
Rubrik på kurspresentation
Öka effektiviteten och produktiviteten
Utbildningspresentationens rubrik
Bli säker på utredande PM
Rekommenderar en strategi
Rubrik på utbildningspresentation
UTVÄRDERING AV HANDLEDARENS DAG 2015
Utbildningspresentationens rubrik
* Personalutbildning Skriv ämne här *.
* Personalutbildning Skriv ämne här *.
Öka effektiviteten och produktiviteten
Kursens namn, nummer Handledare Gruppmedlemmarnas namn
BFL, allmänna råden, gröna matriser
Föredragshållarens namn
Utbildningsplan Lärandemål
Presentationens avskrift:

Nötskrika Finlands fåglar 2019-02-23 Finlands fåglar

Parningssätt Definiera ämnet Redogör för vad åhörarna kommer att lära sig under utbildningstillfället Ta reda på vilka relevanta erfarenheter som finns och hur stort intresset är hos åhörarna 2019-02-23 Finlands fåglar

Dagordning Redogör för vilka delämnen som kommer att behandlas Redogör för hur tiden är fördelad 2019-02-23 Finlands fåglar

Översikt Beskriv ämnet i sitt sammanhang Beskriv hur delämnena hänger ihop Text Text Text Text Text Text Text Text Text 2019-02-23 Finlands fåglar

Terminologi Ordlista Definiera termerna så som de används inom ämnet 2019-02-23 Finlands fåglar

Delämne ett Förklara detaljer Ge exempel Öka förståelsen med hjälp av övningar 2019-02-23 Finlands fåglar

Delämne två Förklara detaljer Ge exempel Öka förståelsen med hjälp av övningar 2019-02-23 Finlands fåglar

Sammanfattning Redogör för vad som har lärts ut Beskriv sätt att tillämpa de nya kunskaperna Begär feedback på utbildningen 2019-02-23 Finlands fåglar

Ytterligare information Andra utbildningar Böcker, artiklar, elektroniska källor Handledare och andra källor 2019-02-23 Finlands fåglar