Välkommen till årets första personalmöte!

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Att använda systematiskt arbetsmiljöarbete och AML kap 6 § 6a
Advertisements

1 Aktuella SBUF-projekt Betongfeber 2009 Ruben Aronsson © Copyright, SBUF 18 november 2009.
Waymaker Online Testkunder & Implementationsprocess
Samordningsprojekt att utveckla en strukturerad samverkan mellan socialförvaltningen och utbildningsförvaltningen. Mål: Utveckla en effektivare och mer.
Hälsoprofil Hälsoprofilen innehåller en överskådlig återkoppling till den anställda på: - blodprov - blodtryck - BMI - midjemått - konditionstest - levnadsvanor.
Avvikelsehantering våren 2013 av företagen som erhållit avvikelser
Examensarbete - ett projekt
Att samverka i arbetsmiljöarbete
HR Fönster inom Region Skåne
Systematiskt arbetsmiljöarbete
Riskbedömning vid ändring i verksamheten
Agenda Utbildning för verksamhetschef
Olika metoder för ett systematiskt kvalitetsarbete
Reglemente för God hushållning och intern kontroll
ÖVERGRIPANDE GRANSKNING 2010 ENKÄTUNDERSÖKNING KOMMUNSTYRELSEN Utskick till samtliga ordinarie ledamöter Excellent svarsfrekvens KS 100% KS och alla nämnder.
Konferens och evenemang
Strömslundsskolans Värdegrund.
Introduktion till FYRA STEG FÖR BÄTTRE ARBETSMILJÖ – 4-stegsmetoden
Förskolan Ekot´s modell för
Steg 3 – Mötet RUTINER FÖR VÅRT ARBETSMILJÖARBETE
Uppsökande och förebyggande arbete
Arbetsmiljöns regelverk – låg hippfaktor eller…
Välkommen till presentationen av Faktura/Saldobesked i mySCHENKER
Schemaregler i barnomsorgen Schema ska lämnas vid:  Nyplacering innan start  Ändring  Via internet 2 veckor innan det träder i kraft  Enstaka ändringar.
Steg 2 – Mötet HUR ÄR VÅR ARBETSMILJÖ OCH VAD BEHÖVER VI GÖRA?
Vårdförbundets idé om en hälsosam vårdmiljö
AFS 2001:1 Om kunskaper och kompetens Chefer och arbetsledande personal har avgörande betydelse för att arbetsförhållandena skall vara tillfredsställande.
Vad gör en chefläkare AnnSofie Sommer Chefläkare
Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet i Täby rullande schema omfattande 17 månader REDOVISNINGSÅR 2010 Redovisnings-underlag för kvalitetsredo-visningen.
ÅLDERSGRUPPEN 14 ÅR HÖSTEN. Kvällens program Rapport från ledarna om säsongen Kvällens tema Gemensamma diskussioner och eventuella överenskommelser Utbildningar.
Steg 4 - Mötet FÖLJA UPP OCH UTVÄRDERA VÅRT ARBETSMILJÖARBETE
Förskolan Ekot´s modell för
Arbetsmiljöverkets erfarenheter
Linnea projektet 2014 Förändringsarbete i Palliativvård Björk Maria Carlsson Helena Liljegren Gunilla.
Vilka är vi? Dotterbolag till Skådebanan Västra Götaland Gränssnittet mellan konsten och kulturen och andra samhällsarenor Policyarbete Utveckling av gränssnittet.
Hearing om vård och omsorg om äldre. Utvecklingsområden gällande omsorg om äldre ur ett MAS perspektiv.
A3-metoden Visuell kommunikation för att komma fram till beslut
Arbetsmiljölagen och det systematiska arbetsmiljöarbetet.
Lex Sarah Gäller för: Äldreomsorgen Individ- och familjeomsorgen Funktionshinderomsorgen All verksamhet som omfattas av SoL, LSS samt socialförsäkringsbalken.
Livlinan.liv.se/heroma i landstinget Produktionssättning Information till chefer.
Program för dagen Måndag 27 augusti Schema för dagen Arbetsmiljölagar som styr oss alla. Margareta Bratt Konstfacks miljöarbete.
Rapport OM MISSFÖRHÅLLANDE ELLER RISK FÖR MISSFÖRHÅLLANDE ENLIGT LEX SARAH 14 kap.3 § SoL 24b § LSS Gäller hela socialtjänsten samt all verksamhet vid.
Förslag på ny organisation för EFS Presentation vid årsmöte 2016 inför remissutskick.
Från miljöledning till styrsystem för hållbar arbetsmiljö Jane P Ståhle 18 augusti 2015.
RUTIN FÖR SYSTEMATISKT ARBETSMILJÖARBETE (SAM)  RISKBEDÖMNING MED HANDLINGSPLAN SAMVERKAN  AVTAL  APT - ARBETSPLATSTRÄFFAR  SAMVERKANSGRUPPER.
19:00 i Lerbäcks samlingslokal (org. Nr: )
Neurorehabilitering i Primärvården
Universitetsadministrationen 2017
Navigating uncertainty
Kontinuitetsanalys Workshop 3 av 4 – Riskbedömning
Riskbedömning vid förändring i verksamheten
APL/praktik Riksgymnasiet Tullängsgymnasiet
Projektnamn Företagsnamn Presentatör
Samverkansavtal 2017 Största förändringarna
Övergripande uppföljningar 2017
Systematiskt hälso- och arbetsmiljöarbete (SHAM)
UTKAST Rehabsamtal med arbetstagare
Angered En gemensam äldreomsorg.
Kommun: Göteborg stadsdel Angered Antal handläggare 82 Antal chefer 3
Ledningens genomgång: Informationssäkerhet mall kortversion – underlag i annat underlag Datum 2018-XX-XX.
Nav-projekt Arbetstidsförkortning samt friskvård inom förskola.
Funderar du på att starta företag? Ta det första steget här!
Syfte med avvikelse- och lex-hantering
Funderar du på att starta företag? Ta det första steget här!
Årsaktiviteter för Kretsar och Klubbar Byggnads MellanNorrland 2019
Kostnader för läkemedelsförmån
Riskanalys av XXXXXXXXXXX
Rapportering av avvikelse och lex Sarah
Arbetsgång Yrkesmässa Leksand
Presentationens avskrift:

Välkommen till årets första personalmöte! 18-19 januari 2012

Personalmöte Assistentgrupp: Datum: Tid: Plats:

Dagordning Uppföljning av föregående möte Uppdragsgivaren informerar Genomförande Förändringar Avvikelserapporter och rapportering enligt Lex Sarah Löpande arbetsanteckningar Uppdragsgivare Förbrukade timmar Personal Förändringar som är på gång Utbildnings-/kompetensutveckling Handkassa Schema, semester eller frånvaro Arbetsmiljö, tillbud, arbetsskador, riskbedömning Assistenternas ärende Övergripande information från Kooperativet OLJA Ansvar till nästa gång Övriga frågor Nästa möte

Uppföljning av föregående möte Aktuell punkt Något som eventuellt bör belysas

Uppdragsgivaren informerar Aktuell punkt

Välkommen till årets första personalmöte! Genomförande 18-19 januari 2012

Förändringar. Prioriterande mål Aktuell punkt

Avvikelserapporter och rapportering enligt Lex Sarah Aktuell punkt

Löpande arbetsanteckningar – händelser av vikt Aktuell punkt

Uppdragsgivare Aktuell punkt

Förbrukade timmar Aktuell punkt

Välkommen till årets första personalmöte! 18-19 januari 2012

Förändringar som är på gång Aktuell punkt

Utbildnings-/kompetensutveckling Aktuell punkt

Handkassa Aktuell punkt

Schema, semester eller frånvaro Aktuell punkt

Arbetsmiljö, tillbud, arbetsskador och ev. riskbedömningar Aktuell punkt

Assistenternas ärende Aktuell punkt

Övergripande information från Kooperativet OLJA

Ansvar till nästa gång

Övriga frågor

Nästa möte Datum och tid

Välkommen till årets första personalmöte! Tack för idag! 18-19 januari 2012