Redovisning enkätsvar PASCAL och eTjänstekort Mona-Lisa Lundqvist
PASCAL Utskick till alla 15 kommuner Svar från 7 kommuner (48 svar PASCAL) 19 st använder det dagligen, 29 st flera gånger i veckan, PASCAL, 20 st ger utbildningen betyg medel och under. Tröghet, långsamt, Svårt logga in, krångligt, registrera ny patient, avluta patient, ändra ordination, för många medicinlistor, utskrifter, svåröverskådligt allt blandat disp, v.b, osv Support??? 2018-12-30
PASCAL vad saknas Man vill kunna se stopptider för ordinationsändringar. Leveransadress och kundnummer direkt Svarsmeddelande när man skickar meddelande till dosapoteket. Vettig lista att skriva ut till patienten. En bevakningslista Tydligare patientuppgifter på medicinlistan 2018-12-30
PASCAL, vad bra? Att nya ordinationer ej blir låsta. Att kortet kan dras ut direkt efter nyordination. Meddelandefunktionen. Att e-recepten syns. Man ser biverkningar och interaktioner direkt. Direktlänken till FASS 2018-12-30
eTjänstekorten Utskick till alla 15 kommuner Svar från 7 kommuner (63 svar eTjänstekorten). 30 st använder dagligen, 28 st flera gånger dagligen, 4 st någon gång i veckan, 1 st någon gång i månaden. 19 st ger utbildningen medel eller under, övriga över. Support???? 2018-12-30
eTjänstekorten Tar lång tid logga in. Lätt att glömma PIN-koderna Lätt att glömma kortet i datorn när man går. Svårt komma ihåg att alltid ha kortet på sig. 2018-12-30
eTjänstekorten, vad bra? Lättare att använda än lösenord och användarnamn. 2018-12-30