Hur utvecklar vi vårt brukar- och kundfokus

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Samborådet Emina Redzematovic. Samborådet 2. Coach/vägledare kartläggning Motivationssamtal Bedömning Upprättande av handlingsplan Planera insats Följa.
Advertisements

Ett avstamp för landstingets vilja att flytta fokus från ekonomi till kvalitet och patientsäkerhet och att skapa en förbättringskultur.
Vad är KKiK? och hur bra är vi?. Kommunens Kvalitet i Korthet (KKiK) Jämförelse med andra kommuner och med oss själva över tid 245 kommuner deltar
Pedagogisk verksamhetsidé Sege parks förskola, läsåret
Utb-Säljkommunikation Rev 2 Säkert Bondförnuft Säljkommunikation Den 26 januari 2012 Hans-Anders Karlsson | Milega.
Plast fönster.  fönster är ett viktigt behov för alla hem. Men när du söker efter nya PVC-fönster till en bostad, måste du gå för högkvalitativa fönster.
SÅ HÄR VILL JAG HA DET! Ökat inflytande för de äldre i centrums hemtjänst – så här gör vi! Hemtjänsten Guldheden & Johanneberg SDF Centrum, Göteborgs Stad.
SMART KOMMUN I NACKA: ENKEL OCH ÖPPEN VÅRT MÅL ÄR ATT BLI BÄST PÅ ATT VARA KOMMUN.
H2000 Servicekunskap – för goda kundrelationer Kopiering tillåten © Liber AB 12:1 Olika metoder för kundundersökningar Skrivbordsundersökning: använder.
Uppsala 6 oktober 2016 BHV-forskningsnätverket (BNF) i diskussion med representanter BNP, Rikshandbokens redaktionsråd och BHVQ . Jag som deltagare i.
Allt flera svenskar - S-passiv facit
Var går gränsen? Om vad som är lagligt på nätet.
Det nya medielandskapet och vinklade budskap
Svenska som andraspråk 1
Gymnasievalet på internet
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Introduktionskurs om mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer
Jag är ingen talare men…
Enkäten brukar inledas med ett missivbrev
Föräldraenkäten 2015 Förskola Åkerbo
BEMÖTANDE - inledning Bästa Heby = utveckla och säkerställa god kvalitet inom kommunens alla verksamheter. Målbild – vem är vi till för? Detta är ett stödmaterial.
Strategi för hälsa Skola Socialtjänst Vård och omsorg
Teletal Personligt stöd vid telefonsamtal En förmedlingstjänst från PTS
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Enkäten brukar inledas med ett missivbrev
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Service, service, service!
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Hälsofrämjande miljö på Falu vårdcentral
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Vilka får plats hos oss? Välkomna till en eftermiddag omkring Mångfald, Värdegrund och bemötande Ledarforum 2018.
Undersök er lärmiljö Denna PowerPoint refererar i både text och bild till Kognitionssimulatorn. Det är en äldre version av Funktionssimulatorn. Filmexemplet.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2014?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Behov permanenta platser enligt äldreboendeplanen
Gruppens uppdrag: Att via medarbetarna i Örgryte-Härlanda utveckla kund-/brukarfokus utifrån Visionen . Metod: Ta fram stöd till hjälp för varje arbetsgrupp.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Välkommen på chefsmöte!
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Jenny Henriksson Hushållningssällskapet
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Alla kan läsa och hör sen!
Regiongemensam elevenkät 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Tips för det praktiska ledarskapet
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Presentation Rickard Pettersson Pappa, pedagog, regionalt skyddsombud, särbo, analytisk, skäggig och mycket mer. Något jag inte är: Bipolär, begreppet.
Tillsammans för ett mer person- och familjecentrerat arbetssätt
Strategi för hälsa Skola Socialtjänst Vård och omsorg
Välkomna till Järla skola
Presentationens avskrift:

Hur utvecklar vi vårt brukar- och kundfokus Hur utvecklar vi vårt brukar- och kundfokus? Kerstin Lissjos, Liselotte Rosenqvist, Ingela Lunden, Karolina Mc Pherson, Lars Mellqvist, Inger Månson

Respektfullt bemötande i våra verksamheter Vi har lagt fokus på: Respektfullt bemötande i våra verksamheter

Vi anser att första intrycket är viktigt och lägger grunden till ett bra förtroende för oss i Örgryte-Härlanda SDF

Nästa bild symboliserar respektfullt bemötande mot alla -> Den finns som pdf, kan skrivas ut i olika format, eventuell plastas in och användas i lämpliga sammanhang

Exempel på att diskutera inom verksamheten! ->

Är vi lyhörda? Är vi tillgängliga/nåbara? Lyssnar vi? Återkopplar vi? Hur gör vi för att första mötet ska bli bra? Har vi lätt att gå i försvar?