(Företagsnamn) Affärsplan

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
FÖRETAGSEKONOMI 1 Annan placering av kapitel 1!?
Advertisements

1. Varför finns det pengar?
Det ekonomiska kretsloppet
1 Intervjuer med 39 Kvinnliga företagare i Vara Kommun Genomförda under juni – augusti 2006, av Ingrid Ullberg, Mångfald i Vinköl inom projektet Utveckling.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Från idé till lönsamt företag
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Marknadsplan Elvis Zahirovic Gorica Mlivic Christoffer Arvidsson
Introduktion.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Projekt Vad är det.
| Tel | Introduktion.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Affärsutvecklingscheckar •För utveckling av varor och tjänster •För internationalisering 1.
Marknadsplan för HälsoFreak
Tillväxtföretag i Västernorrland Monica Westberg Projektledare, Länsstyrelsen Västernorrland Monica Westberg StrategiResurs.
Affärsplan Leif Olsson.
Huddinge Företagsverkstad
Affärsidé - företagets vägvisare
| Tel | Introduktion.
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Gränslös vård och omsorg Morgonrock, Norrbottens Läns Landsting, 18 april Jörgen.
Kap 5: Mål och affärsidé Utifrån resultatet i nulägesanalysen formulerar ledningen mål; vad den vill uppnå på kort respektive lång sikt. Affärsidén ska.
Förslag till planering kapitel 12
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Interna och externa resurser Möjligheter och begränsningar
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Samhällsekonomi It´s all about the money!
Från idé till lönsamt företag. 2. ALMI Företagspartner AB 40 kontor över hela landet. 450 medarbetare. Moderbolag ägs av staten. 17 regionala dotterbolag.
Proteinrik glass gjord på svensk kvarg
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Kunden Kotler: “It is no longer enough to satisfy customers. You must delight them.”
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Verksamhetsplan.
Ta pulsen på ditt företag! – Health Check™ NyföretagarCentrum tar nu steget från att kostnadsfritt hjälpa entreprenörer igång med att starta nya företag,
Kap 10 Marknad för turism •
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Vad gör Almi?.
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Saabs historia 30-talet: Försvaret behövde rustas upp Lösning: Svenska Aeroplan AB (SAAB) Efter andra världskriget: Satsning på civil marknad.
Produktens olika delar
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Kort ekonomisk historia. Vad krävs för att en vara ska tillverkas?
Triton Thomas Hofvenstam Riskkapital i träindustrin.
5:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Företagets resurser Företagets mänskliga resurser Företagskulturen Företagets tekniska resurser Företagets.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
EKONOMI. Hur påverkar din familj samhällets ekonomi? Hur påverkar samhällets ekonomi din familj?
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
[Produktnamn] Marknadsplan
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Projektnamn Företagsnamn Presentatör
Att starta eget Färgsätt som i boken. På varje bild ska det stå:
Produkt, pris, plats och påverkan
Marknad, målgrupp och mål
Projektnamn Företagsnamn Presentatör
Sälja en produkt eller tjänst
Standardisering i energibranschen Förutsätter ett innovativt företag att grundläggande standardisering är på plats då omvärlden digitaliseras med ökat.
Seminarium Affärsidé & Budget
Ekonomisk tillväxt Mäta ekonomin Konjunktur Arbetslöshet
(Företagsnamn) SWOT-analys
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
UF Ett år som företagare Företagande och arbetslivskunskap i praktik Timme – Affärsverksamhetsplan.
Presentation av affärsplan
Presentation av affärsplan
[Produktnamn] Marknadsplan
Företagets namn Affärsplan.
LIF e-hälsa 2019 Hur bidrar Sveriges forskande läke­medels­industri till visionen ”Sverige bäst i världen 2025”? Urval hemsidan.
Presentationens avskrift:

(Företagsnamn) Affärsplan

Försäljning & Marknadsföring Samman-fattning Affärsidé Kunder Konkurrens Verksamhet Organisation Försäljning & Marknadsföring Ekonomi & Finanser

En beskrivning av min affärsidé uttryckt i ett fåtal ord. Sammanfattning [Infoga en sammanfattande beskrivning här] En beskrivning av min affärsidé uttryckt i ett fåtal ord. Hur tänker jag att framtiden ser ut för mitt företag? Idé Mål Vision Syfte

Vad gör min affärsidé unik? [Infoga en sammanfattande beskrivning här] Vad gör min affärsidé unik? Vilka behov/problem på marknaden uppfyller/löser min idé? Hur uppfyller/löser min idé människors behov/problem? Hur ska min affärsidé bli lönsam? Varför kommer mitt företag att bli framgångsrikt?

Var finns marknaden för mitt företag? Hur stor är marknaden? Kunder [Infoga en sammanfattande beskrivning här] Är min verksamhet riktad direkt mot konsumenter (B2C) eller mot andra företag (BTB)? Var finns marknaden för mitt företag? Hur stor är marknaden? Vilken marknadsandel siktar jag på att ta? Har min affärsidé internationell potential? Vilka är mina kunder? Hur är kapitalstyrkan hos mina kunder? Hur ser en typiskt kundresa ut?

Vem/vilka utgör den huvudsakliga konkurrensen på marknaden? [Infoga en sammanfattande beskrivning här] Vem/vilka utgör den huvudsakliga konkurrensen på marknaden? Jämfört med marknaden, vad har mitt företag för: Styrkor Svagheter Möjligheter Hot Vilka är mina största konkurrensfördelar?

Hur ska mitt företag drivas? Var är arbetsplatsen lokaliserad? Verksamhet [Infoga en sammanfattande beskrivning här] Hur ska mitt företag drivas? Var är arbetsplatsen lokaliserad? Ska jag anställa personal eller anlita frilansare eller praktikanter? Vilken typ av hårdvara och annan utrustning behöver jag? Vad är mina fasta omkostnader och vilka övriga utgifter har jag? Har jag några leverantörer? Är min verksamhet bunden till några kreditpolicies eller juridiska förhållanden?

Vem kommer att leda min verksamhet? Organisation [Infoga en sammanfattande beskrivning här] Vem kommer att leda min verksamhet? Hur är organisationen och ledningen av verksamheten uppbyggd? Vilka är mina partners, rådgivare och investerare? Vem kommer jag att anställa? Kommer vänner och familj att hjälpa mig? Hur kommer de att bidra? Av alla ovanstående punkter, vilka är de viktigaste i ett initialt skede?

Försäljning & Marknadsföring [Infoga en sammanfattande beskrivning här] Hur tänker jag marknadsföra min verksamhet? Vilka kanaler tänker jag primärt använda mig av? Vilken är min försäljnings- och marknadsföringsstrategi? Hur ska jag nå min målgrupp och marknad? Vilken tidigare erfarenhet har jag av försäljning och marknadsföring?

Hur mycket egna pengar kommer jag investera i verksamheten? Ekonomi & Finanser [Infoga en sammanfattande beskrivning här] Hur mycket egna pengar kommer jag investera i verksamheten? Vad är min nuvarande privata ekonomiska status? Varifrån ska pengarna till min verksamhet komma ifrån – dvs. lån, intäkter, investeringar? Kommer partners att bidra finansiellt till min verksamhet? Hur ser prissättningen ut för mina produkter/tjänster? Hur stora intäkter förväntar jag mig? Vilka investeringar behöver jag göra?