Introduktion till digital salstentamen

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Lokal pedagogisk planering
Advertisements

Stöd för olika utbildningsformer i Ladok3
Det svenska politiska systemet: Introduktion
Linköpings universitet
Några exempelsidor April 2014, VoS
Q2 Q3 Okt Nov Dec Jan Feb Mar Maj Jun Göteborgs universitet förnyas Apr Styrelsemöte 7 apr Styrelsemöte 12 okt Start ny organisation.
Hjärtligt välkomna.  Kursintroduktion  Diskussion av läst litteratur  Inför nästa träff  Fika infaller vid väl valt tillfälle! Dagens program.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Systemadministration och checklistor 21-22/ Ulf Hjelm Nyps utbildning- Projektmedel.
Övergripande inriktning för samhällsskydd och beredskap
Genomförandeplan för Dalarnas län inom området barn och vuxna med funktionsnedsättning (LSS) 2013 – april 2014.
Effektiv och rättssäker planering av skrivtillfällen
Välkommen till introduktion av kursen LYVU10 med start HT14
Att lyckas med produktionssättning av Ladok3
Pedagogiskt arbete vid avdelningen för energi- och miljöteknik - kursvärderingar Förutsättningar Kort historik Tre kurser för att exemplifiera; - Energiteknik,
Nätverk kursplanepiloter
BFL Bedömning för lärande
Erfarenheter från Lerums kommun Johan Nyström / Stefan Vikberg.
Vilka är vi och vem är jag?
Hur kan vi förstå begreppet?
Dokumentation Workshop Stockholm | Målsättning Gå igenom en students väg från programmets start till examen via Byte av program Byte av programtillfälle.
R ESULTAT A TTESTERA. 2 PROCESS FÖR RESULTATRAPPORTERING Rapportera resultat Förbereda resultat- rapportering Attestera resultat Attestera resultat Administratör.
(Skriv överenskommelsens namn här) ÅÅÅÅ-ÅÅÅÅ Slutrapport (…och lägg gärna en bild här, exempelvis kommunloggan) En överenskommelse inom Västra Götalandsregionen.
R ESULTAT R ESULTATNOTERINGAR. 2 PROCESS FÖR RESULTATRAPPORTERING Rapportera resultat Förbereda resultat- rapportering Attestera resultat Attestera resultat.
R ESULTAT RAPPORTERA. 2 PROCESS FÖR RESULTATRAPPORTERING Rapportera resultat Förbereda resultat- rapportering Attestera resultat Attestera resultat Administratör.
R ESULTAT A LLMÄNT. 2 OM RESULTATHANTERING Resultathantering är en del av nya Ladok som kommer till lärosätena lite i förväg. När man arbetar med resultathantering.
Johan Sjödin & Anna Åhnberg Uppsala
1. Registrera dig själv. 2. Se till att det är bockat för kursen 3. Tryck Finish.
D EMO AV VERSION B Adobe Connect, den 16 februari 2016.
Introduktion i arbetsmodell för trygghetslarm För att underlätta införandet av trygghetslarm har ett ledningssystem tagits fram. Ledningssystemet ger.
R ESULTAT A TTESTERA. 2 PROCESS FÖR RESULTATRAPPORTERING Rapportera resultat Förbereda resultat- rapportering Attestera resultat Attestera resultat Administratör.
Självständigt arbete i teknisk fysik 15 hp Kursansvarig: Martin Sjödin Uppsala Universitet Institutionen för teknikvetenskaper Nanoteknologi och funktionella.
Attraktiv Hemtjänst Välkommen till introduktion i Äldres behov i centrum! 4 november 2015.
Ö PPEN FRÅGESTUND Adobe Connect, den 22 juni 2016.
Specialpedagogik Ht 12. Introduktion 7 sept kl , 12:131 Erfarenhetsutbyte/diskussion och information inför ventileringen 5 december kl ,
Resultat så här långt Ladok - produktbeskrivning Catherine Zetterqvist, Anette Eriksson.
R ESULTAT R ESULTATNOTERINGAR. 2 PROCESS FÖR RESULTATRAPPORTERING Rapportera resultat Förbereda resultat- rapportering Attestera resultat Attestera resultat.
STARTA KURSEN: RESULTATNOTERINGAR Klicka på skärmen eller piltangenten för att stega dig igenom kursen Du kan göra inställningar i spelaren nedtill t.ex.
Statistik. PDF-fil Excel-fil Omvänt ärendeflöde Mvk rollen Vårdgivare ger behörighet att kontakta patienterna via Mina vårdkontakter, utan.
I mötet med dig ser jag mig själv Kollegiala observationer Cecilia Bergentz.
Urban Carlén Fil. Dr. Tillämpad IT/Lektor Pedagogik
Välkomna till kursen Uppsats - Examensarbete!
Skapa utbildningsmallar i nya Ladok
Validering inom Lärarlyftet
Göteborgs Universitet Inför Digitala Salstentamina
Självständigt Arbete i Teknisk Fysik 15 hp
Kontinuitetsanalys Workshop 3 av 4 – Riskbedömning
Självständigt Arbete i Teknisk Fysik 15 hp
Adobe Connect, den 16 februari 2016
Programhantering - studieplan
Öppen frågestund Den 30 november 2016.
Mall: Konsekvensanalys (digital)
Resultat Resultatnoteringar
Ange vilken/vilka dimensioner av hållbar utveckling är
Scenarier för tillgodoräknanden del 1 webbutbildning
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Regionala handlingsplaner
Gemensam tentamenshantering vid SLU:s huvudorter
Ledningens genomgång: Informationssäkerhet Mall där allt underlag finns i denna presentation Datum 2018-XX-XX.
Regionalt utvecklingsarbete EBP inom verksamhetsområdet stöd till individer med funktionsnedsättning
Utbytesstudier – Grunder Utresande och Inresande
Hur kan digitala flöden underlätta, effektivisera och stärka ärendehanteringen?
IA systemet IA står för informationssystem om arbetsmiljö
Varmt välkommen till kursen Avslutande VFU, 13,5 hp. VT 2019
Ladok-Lathund Programplanering
FSO dagar 2019.
Handledarutbildning Steg 2.
OM DIGIBAROMETER Digibarometer är att workshopmaterial som tagits fram inom det regeringsuppdrag som Lantmäteriet har för att öka kompetens och.
Rapportera resultat på aktivitetstillfälle
Attestera resultat på aktivitetstillfälle
Presentationens avskrift:

Introduktion till digital salstentamen Petronella Ekström Pedagogisk utvecklare 2018-12-25

Vår nya sal T225 2018-12-25

Introduktionens innehåll Syftet med digital salstentamen Arbetsgång vid införandet Genomgång av tentamensprocessen Vem gör vad, när och hur? Genomgång av systemet (roller, hur systemet fungerar) Presentation av författarverktyg och exempel på relevanta frågetyper https://www.learnosity.com/features/question-types-overview Formativ bedömning: Arbeta med återkoppling Arbeta med bedömningsmallar 2018-12-25

Syfte med digitalisering av salstentamen Pedagogisk utveckling (tänka i flera dimensioner, multimodalt och interaktivt) Rättssäkra tentor Likvärdighet, t ex gällande handstil, möjlighet att dela ut digitala miniräknare Kvalitetsuppföljning Tidsbesparande arbetssätt (skapande av tentamen, administration och bedömning) 2018-12-25

Hur kommer arbetet vid ett införande att se ut? Kartläggning av behov och förutsättningar i olika kurser Skräddarsydda utbildningstillfällen: Workshops om systemet Specifika lärarworkshops i mindre ämnesgrupper Arbete med att skapa förutsättningar inför tentamen Skapa mallar Skapa innehållsbank med olika frågetyper Stöd och support – studentavdelningen (administratörer) och PIL (lärare) 2018-12-25

Centrala begrepp i WISEflow Flow - tentamenstillfälle Innehållsbank - frågebank Aktivitet – uppsättning tentamensfrågor (tenta) Aktivitetsbank - tentabank Publicerade aktiviteter – använda tentor 2018-12-25

Roller i WISEflow Deltagare - student Tentamensvakt Författare - lärare Bedömare – bedömande lärare Reviewer – granskande lärare (med läsrättigheter) Administratör - Utbildningsadministratör Supportör – support på studentavdelningen 2018-12-25

Vem gör vad, när och hur inför tentamen? Lärare Utbildningsadministratören skapar ett flow, vilket motsvarar ett tentamenstillfälle med hela processen från att skapa tentamen till bedömning och återkoppling till studenten. Läraren skapar frågor i innehållsbanken Läraren skapar en aktivitet och kopplar frågor från innehållsbanken Läraren gör aktiviteten offentlig och meddelar utbildningsadministratören aktivitetens referenskod. 2018-12-25

Vem gör vad, när och hur efter tentamen? Lärare Utbildningsadministratören Läraren bedömer med bedömarverktyget Resultatet registreras i Ladok av UA (Ladok3 av lärare) Efter slutförd bedömning registrerar läraren resultaten i WISEflow (ej synligt för studenterna) Resultatet görs synligt i WISEflow för studenterna 2018-12-25