Lektion 5:1 Vad kan du göra nu? Framtida utmaningar 1.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Tips och råd som hjälper dig läsa, lära och plugga
Advertisements

Att utveckla barns förståelse med hjälp av återberättande
Månadsbrev oktober 2013 Måsen
Del 4 Anteckna och planera
Träddiagram - ett sätt att ta fram aktiviteter och prioriteringar för hur man ska jobba med ett visst område.
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Lärdomar från skolor med mer traditionellt undervisningsmönster
Kräkseminarium Bo Ahrenfeldt
Att läsa och studera.
Här skriver ni in namnet på ert förändringsarbete Här skriver ni in er enhet Här skriver ni in vilka som deltagitKontaktperson: adress: tel: e-post:
ASPERGERS SYNDROM KARTLÄGGNING OCH VALIDERING Kompetensbedömning för intyg Åsa Haglund Arbetshandledare.
Rapportskrivning – rep.
Formellt, skarpt och snyggt
Johari-fönstret Jag vet, Andra vet Jag vet ej, Andra vet ARENA BLINT
Min första kontakt med arbetslivet
FUNKTIONSSKATTNINGSSKALA 1. UTHÅLLIGHET. 2. KONCENTRATIONSFÖRMÅGA Uthållig bara korta stunder i taget Slutför oftast arbetsuppgifter.
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
Att tala för att övertyga
Reportage Något som bärs eller förs tillbaka!
EVA OCH CLAES – En berättelse om våld och brott i nära relationer.
Bra att tänka på i ämnet svenska och när man har mig som lärare…
Kollegahandledning Siggi Òlafsson Preventions och Utvecklingsenheten
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Lässtrategier Att använda lässtrategier innebär att få mentala verktyg för att förstå en text. Lässtrategier är riktade handlingar som utförs medvetet.
Begrepp.
Arbetsuppgift Gipstavla 1500-talet
FORUM 3: PPT material Instruktioner De efterföljande PPT bilderna kommer att guida gruppen igenom Forum 3 med presentationer och övningar steg för steg.
Springlife Prioövning
Valberedningsutbildning
Undvik intervjumissarna
Del 4 Anteckna och planera
Vem är jag, Vem är du?.
NO ÅRSKURS 7 EVELINA 90 timmar Vad kan du göra på den tiden? Kan du gissa varför 90 timmar står på tavlan?
Socialpsykologi.
Att driva förändringar med hjälp av kommunikation - Så nyttjar du kommunikationens kraft på bästa sätt i ditt förändringsarbete.
Torsdagen den 3 december. Dagens lektion Fortsatt jobb med den muntliga presentationen (utformning, bilder, kanske lite träning om vi hinner) Boksamtal.
Konsten att samtala och leda ett samtal. Att vara en god samtalare och lyssnare Tittar på den som talar Spinner vidare på vad andra säger Håller sig till.
Om du vill gå snabbt, gör det själv
Reportage.
När säger du ifrån? Om civilkurage på nätet.
Utbildningsmodul Svenska Röda Korset
Inled med att presentera Raoul Wallenbergs dag
Introduktionskurs om mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer
Workshop 5 - Kamratstöd 7/12.
Analog Kommunikation Söderhamn 3 Maj 2017.
UMEÅ Vad behöver göras? Vad kan vi börja med redan nu? 3. Beskriv det smarta och hållbara Umeå år Hur är det? Hur ser det ut? Vad har hänt.
Ispass tis 17:30-18:30 VSK F-07 3 Övning (ca 15 min) 2 Övning
Formativ undervisning – Workshop 2 - Lärandemål
diskussion kring Konflikt
Normaliseringsprocessen
Del 4:1 Samhällets ansvar Svensk lagstiftning
Lektion 2:1 Våldets uttryck Våldet tar sig olika uttryck
Lektion 1:1 Vad är våld Hur kan våldet benämnas
Svensk Idrotts Studie- och Utbildningsorganisation
Del 4:1 Samhällets ansvar Svensk lagstiftning
Att skriva CV och ansökningsbrev Intervju – hur kan det gå till?
Argumenterande tal i en np-version
Migration och psykisk hälsa
Berättelser.
Lektion 1:1 I vilka sammanhang kan det vara bättre att använda begreppet ”våld i nära relationer” än begreppet ”mäns våld mot kvinnor” – och tvärtom?
Välkomna! Logga in som er själva Gå in på
Workshop Arbetsplatslärande.
SAMTALSMETODIK – HUR NÅR JAG FRAM OCH SKAPAR KONTAKT
En workshopmall från Länsstyrelsen Jämtlands län
ESCRIBIR 1.Skriv och berätta om dig själv.
Övning Tid: 40 minuter Problemträdet.
Nästa steg mot en attraktiv och hälsofrämjande arbetsplats
Medarbetarenkät 2018 – sammanfattning och analys
Presentationens avskrift:

Lektion 5:1 Vad kan du göra nu? Framtida utmaningar 1

Härifrån och framåt… 47 sek 2

Imorgon Inom en månad Om ett år Vad kan ni göra inom er verksamhet för att förbättra arbetet för våldsutsatta personer och deras barn samt våldsutövare. Prata två och två (skriv förslag på Post-it-lappar och be dem sätt upp dem i resp. kolumn. Eller Be dem berätta och du skriver på tavlan.) Sammanfatta. Berätta att du antecknar förslagen och samman- ställer dem så att de kan påminnas om dem på deras arbetsplats.. Anteckna förslagen och sammanställ dem gärna så att ni kan påminnas om dem på er arbetsplats. 3

4

Lyssna på olika reflektioner om hur en kan arbeta mot våld… 5

Skriv din sammanfattning här

Knyta ihop utbildningen - Intyg Berätta att nu är kursen slut och att de kan få ett intyg. Be dem själva skriva ner sitt namn så det blir rättstavat Notera vilket datum Även vilken slags organisation de tillhör för NCKs statistik 7