Roadshow USA 2017 Vi träffade representanter för 13 olika rederier

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Microsoft Small Business Specialist. Microsoft har lanserat ett initiativ för partners som arbetar med småföretag. Fördelar för dig som partner är att.
Advertisements

Orsaker till bröllop i Karibien. Bröllop är en mycket viktig del av allas liv, oförglömlig, älskvärd och fantastiskt. Det är därför så många människor.
Vår verksamhet Har verksamhet i skolans gym Har aktiviteter med bollsporter Är en del av Jönköpings skolidrottsförbund Anordnar idrottsrelaterade utbildningar.
Rederi AB Gotlands utvecklingsplan 1999 –. Rederi AB Gotlands utvecklingsplan – steg 1.
Varumärke. Ett VARUMÄRKE är det man förknippar med namnet. Det väcker bilder, känslor och associationer.
Projekt ”samsjuklighet” Projektets mål Kommunerna, psykiatrin och primärvården ska i samverkan arbeta för målgruppen personer med psykisk störning/sjukdom.
Rekommendationer & Tips
LAG OCH RÄTT Brott och straff. Varför behöver vi lagar och regler? Lagarna är till för att : göra det lättare att leva tillsammans. De talar om vad som.
TPI workshop. Team Pro Inventory Inledning Syfte Att få en tydligare bild av och diskutera hur väl teamet/arbetsgruppen samarbetar och interagerar. Mål.
26th European Photovoltaic Solar Energy Conference 5–9 september 2011 Konferensbevakning.
Det ”klassiska” Hollywood- berättandet Utifrån Bordwell/Thompson: Film Art (kap 3) & Per Vesterlund, Högskolan i Gävle.
Projekt Fotbollsambassadör Projektets bakgrund Många ledare i föreningarna saknar ledarutbildning Lokal utbildning får fler deltagare En förening.
Frukostmöte i Nässjö 6 juni 2015
Projektplan Drivmedel i fokus i Blekinge, Kalmar och Kronobergs län
Hälsofrämjande insatser inom socialpsykiatri
Färdiga e-tjänster för att effektivisera er hantering kring Bygga och Bo Att bygga ett nytt hus eller bygga till det hus du redan har, är något som för.
Religion - vad är det?.
Sjukgymnastik/Fysioterapi inom palliativ vård
Program Venjan 23 februari
Stockholm Archipelago samverkan Tina Larsson, projektledare
Geografiska perspektiv på transporter, del 5
… … … … … … … … … 5. VIKTIGA UPPGIFTER PARTNER KUNDGRUPP VÄRDELÖFTE
Farlig utrustning.
U5: Gallring och konkurrens
XX kommun Kommunikationsplan.
Geografiska perspektiv på transporter, del 3
VÄGEN TILL MÅLGÅNG"   MålGång är en programförklaring som ska verka som stöd för våra aktiva, ledare och föräldrar och hela GSK/MIFs gemensamma fotbollsverksamhet.
Att bemöta och bli bemött
Som ni kanske förstår så är det inte så jävla lätt att hitta en bild som passar på varje veckonummer. Så det fick helt enkelt bara bli så här ! BE Gå vidare.
Ledtråd: Rövarnäste på ö?.
KOST Grupp forsläsning.
Välkommen till Huddinge!
Aktuellt COSMIC R8.1 Nummer 17 vecka
Uppmärksamhetsveckor
Practice and challenges in involving fathers
EXEMPEL GLOBALISERING Megatrend Konsekvenser för Helsingborg
Affärskunskap.
När besökarna själva får berätta
Charlie har fått möjlighet att starta ett företag under gymnasietiden
Ung Cancer - Medlemsundersökning 2017, Närstående
Verb Ett verb talar om vad någon gör eller vad som händer.
Diabetesenkäten och Diabetesprofilen på webben
IGÅR VAR DET - Internationella dagen till minne av slaveriets offer
Vart tar det smutsiga vattnet vägen?
Du kommer att träffa människor under din livstid
LOKOMOTIVET!!!.
Nu ökar vi takten för att nå miljömålen
1 Åtta goda skäl till att ställa ut på en mässa
Ett fel på kvinnor.
Budget Stockholms Hamnar Presentation.
Välkommen till företagsledarnätverk!
Professionsrådet 26 november 2018
MARKETING MANAGER 2016/2017 Liza Manestam.
Målkartor för utskrift
Ersättningskollen.
EXEMPEL Ökade välfärdskostnader Brännpunkt Konsekvenser för staden
Feber hos barn Hälsa i Sverige
Framtidens vårdinformationsmiljö Webbutbildning
Om du behöver hjälp med dina tänder
Målformulering att sätta upp mål
Ta hand om dig själv.
Hållbart jordbruk - argument i miljö och klimatdebatten
En genomsnittlig svensks utsläpp – 11 ton/år
Psykologiscenen på Bokmässan 2017
Att boka cykel i Zenit kalender.
En genomsnittlig svensks utsläpp – 11 ton CO2/år
Feber hos barn Hälsa i Sverige
Information – Lag P08 för Året 2019
Om Tro.
Samordningswebbinarier om Skapande skola
Presentationens avskrift:

Roadshow USA 2017 Vi träffade representanter för 13 olika rederier Vi bokade in 1-timmes säljmöten med olika representanter från shore-excursion department, yield-department, marketing samt marine operations Presentation om Gotland våra styrkor, våra highlights och det som erbjuds idag Information om nya kajen Kort videoklipp om Medeltidsveckan

Hur många av rederierna kommer 2017 och framåt? 4 av de 13 besökta rederierna anlöper Visby år 2017 X av de 13 besökta rederierna anlöper Visby 2018 Flera av rederierna har besökt oss tidigare men har av olika anledningar valt bort Gotland under de senaste åren.

Input kring marknadens behov & trender Fokus på expeditionskryssningar - Arctis och Antarktis Baby boomers är målgruppen – kunder som har sett det mesta men som har de mest otillgängliga och exotiska destinationerna kvar på sin önskelista Många i målgruppen är aktiva, vill hålla sig i trim och har behov av att kunna erbjudas hiking, cykling etc i samband med anlöp ”Gentle walking and biking” – något som alla pratar om Att få träffa lokala personer, lära sig om hur man lever här Att kombinera en cykeltur med provsmakning av lokal mat

Forts input kring marknad och trender Gästerna ser sig inte som turister – vill gärna bli sedda som ”locals” Events som Medeltidsveckan är viktiga – skräddarsy erbjudande Platser som Roma Kungsgård med exempelvis en kortversion av ett stycket Shakespeare – viktigt att utveckla och att kunna erbjuda Vikinga-temat är väldigt intressant för US-marknaden Flera rederier kommer att vilja ha utflykter för 10-20 personer med mer nischade turer Turoperatörer i Köpenhamn har erbjudit vissa rederier 10-12 nya turer för kommande år

Forts input kring marknad och trender ”Best of” for large groups – traditional something for everyone Exclusive/ultimate tours – smaller groups – everything included with an exlusivity to it Adventures – culinary – boutique – value – nature – photography – art – private cars – hop on/hop off – off the beaten path For the boutique tours, work directly with a company that holds a strong concept På grund av att ”The Med is a mess” kommer man fortsatt att lägga fler fartyg i norra Europa – något vi kommer att kunna dra nytta av

Hur levererar vi – vad behöver utvecklas? Generellt sett en positiv bild av Visby/Gotland Bra geografiskt läge Har slutat gå till Visby på grund av det oskyddade läget i samband med anlöp på redden Många visste inte om den nya kajen Frågor kring kajens kapacitet – kan man klara två stora fartyg samtidigt? Frågor kring transporter från kajen till centrum Silversea Cruises’ policy: Om gångavstånd till centrum är inom 10-20 minuter – arrangeras ingen transport. Måste man arrangera, ökar det ”the operating costst” Det är billigare för större fartyg att arrangera transport än för mindre Kostnaden slås ut på fler passagerare

Hur kan vi ta arbetet till nätverket?