Programmeringsträff 2. Programmeringsträff 2 Lgr 11 om programmering Centrala innehållet matematik Algebra 1-3 – Hur entydiga stegvisa instruktioner.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Programmeringsmetodik
Advertisements

Generell bedömningsmatris i SVENSKA (fortsättning på baksidan)
EBP-cirkel 1 INGEGERD BESÖKSADRESS: RÅDHUSGATAN 72, ÖSTERSUND
Muntligt redovisning LUBNA HASHIM. Skolan och elever  Lockeruds skolan i Mariestad  Årskurs 5  Lektioner i Sv, Eng,So och Matematik  Grej of the day.
Blue bot. framåt, bakåt, sväng vänster, sväng höger, paus och stopp.  Blue-Bot har sex enkla programmeringssteg:
Välkommen till bildspelet om S2S Följ bara instruktionerna på skärmen För tränaren/ledaren: ett fullständigt videobibliotek av moment och övningar. förbered.
EEF:s 6 steg till Energieffektivisering Delkurs Uppvärmningssystem Roland Jonsson, HSB:s Riksförbund Webbutbildning för att bli EEF-samordnare.
Åk 4 LPP. LÄSFÖRSTÅELSESTRATEGIER Vi ska lära oss hur vi använder läsförståelsestrategier för att bli bättre läsare och få mer glädje av de texter vi.
Utvecklingsprocess för centrala myndigheter Träff 3 – 4-5 November 2015.
De mest använda knapparna Excel Start Ångra Gör om Fler knappar Vanligaste talformaten Klistra in Hämta format Inställningar tex För att placera.
Beställningsguide allergikost Saffron detaljerad Datum och version nr: 1.
Välkommen! Nu ska vi komma igång med att skapa med kod.
Jan Larsson Studieteknik Jan Larsson
Miljömålsnätverket
Uppsats – ”Etik och livsfrågor”
Nummer 7 vecka dagar kvar….
Nätverksträff för lärare i fritidshem Verksamhetsutveckling
Insändare Vad kan vi om insändare?
Digitalisering, flera begrepp i samma term
Artefakter.
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
Välkommen! Nu ska vi koda våra egna berättelser. Det var en gång…
Fotbollsträning 27 april – Tips o ideér av Håkan Broman.
Datorkomponenter Mukhlis Yunis.
Kapitel 1 Algebra och linjära modeller manada.se.
Vad gör vi idag? Lek 2 Vad händer idag och varför?
Lösningsförslag för ABB
(antal enkäter = 229, antal svar = 196)
Klassifikation av vårdåtgärder
Förändrat arbetssätt i TakeCare i samband med införande av Infektionsverktyget
Kritiskt förhållningssätt
IT-stöd i undervisningen – Inventering av digitala resurser på webben
Vad är sociologi? – en repetition Momentöversikt Vad är en analys?
Jaha, ska alla bli programmerare nu?
Etik- planering.
Närvaro
Nätverk för lärare på fritidshem
Innebandy teori
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Bild/Svenska – HT 2017 Klass 3B Björktjära Skola
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Din lön och din utveckling
Robot- och Automatiseringsteknik grund (RAG 100)
Tankar om lärplattan i förskolan
Närvaro Närvaro
FRIIDROTT ÅR INTRODUKTION.
Typiska kännetecken för instruktioner
Språkinlärning på talets grund
Programmering 4-6 Allt finns i en Padlet.
Individuellt lärande tillsammans
Design & Utvärdering, 5 poäng
Grundläggande datavetenskap 4p
PrimärvårdsKvalitet Introduktion
Övning Tid: 20 minuter Upphovsrätt eller fel.
Matematikbildning – Abstrahering som tänkandens viktigaste substans
Nummerbyggnation & nummerbyggnationshjälp
Nominativ Ackusativ Dativ
Kan du begreppen? Para ihop rätt begrepp med rätt beskrivning. Algoritm Precis Program Är ett annat ord för exakt, tydlig eller noggrant. Är klara och.
Min läsportfolie.
till en träff med fokus på hur WELIB kan användas för
Digital delaktighet En fråga om demokrati
Använda teknikområdets begrepp och uttrycksformer
Algoritmer.
PrimärvårdsKvalitet Introduktion Rehab
Djuren möter ungdomskulturen
Kreativa verktyg och metoder
Vad innebär kooperativt lärande i praktiken?
HÅLLBARA LIVSSTILAR - Hur du lyckas med insats & utvärdering
ÅP / Lektion 4 Problemlösning
Presentationens avskrift:

Programmeringsträff 2

Lgr 11 om programmering Centrala innehållet matematik Algebra 1-3 – Hur entydiga stegvisa instruktioner kan konstrueras, beskrivas och följas som grund för programmering. Symbolers användning vid stegvisa instruktioner. 4-6 – Hur algoritmer kan skapas och användas vid programmering. Programmering i visuella programmeringsmiljöer.

Lgr 11 om programmering Centrala innehållet teknik Arbetssätt för utveckling av tekniska lösningar 1-3 - Att styra föremål med programmering. 4-6 - Att styra egna konstruktioner eller andra föremål med programmering.

Begrepp Datalogiskt tänkande Programmering Algoritm Kod Bugg

Begrepp Datalogiskt tänkande Att bryta ner uppgifter i mindre delar, hitta mönster och sortera bort det som är onödigt och hela tiden kontinuerligt utvärdera. Att strukturera sitt tänkande på ett effektivt sätt.

Begrepp Programmering Att programmera är att bestämma vad en dator ska kunna göra. Ett program är ”datorns recept” Att köra ett program motsvarar att datorn "följer receptet"

Begrepp Algoritm Steg för steg instruktion för att komma fram till en lösning av ett problem.

Begrepp Kod Är beskrivningar på ett tydligt sätt som datorn förstår. Kan inte vara fel för då förstår inte datorn.

Begrepp Bugg Ett fel i koden

.

Bluebot Ta ner appen BlueBot

Dansprogrammering

Skapa en egen programmeringsdans till denna musik. Använd er av loopar och upprepningar ( ) X?

X4 X4 X4 X4 X4 X4

Läxa – programmera mera #krfikt2017 Läxa – programmera mera Se något/alla avsnitt och gör någon övning med eleverna. Gemensam representation och reflektion vid nästa träff.