Mål och resultat på Åsaskolan

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Spångas EHT-plan en elevhälsoplan efter de nya Allmänna råd för arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram.
Advertisements

Komplettera med ett ord!
Plan mot diskriminering och kränkande behandling.
ATT UTVECKLA LÄRARES FÖRBÄTTRINGSFÖRMÅGA ULF BLOSSING.
Mental Fysisk Social FMS minskar stressen och höjer prestationsförmågan i både skola och arbetsliv! Verktygen: FMS Elevprofil FMS Personalprofil KROPPEN.
INFÖR BETYGSPROGNOS VT ”Ett överordnat mål är att få alla barn, elever och deltagare inom AcadeMedias verksamheter att nå målen för respektive.
V AD HÄNDER EFTER SFI?. S TUDIE - OCH YRKESVÄGLEDNING Hos mig kan du få studie- och yrkesvägledning information om utbildningar, behörighetsregler och.
Kompetenscentrum för flerspråkighet Interkulturellt perspektiv Med nyanlända barn och elever i fokus.
Ett forskningsbaserat arbetssätt i teorin och praktiken.
Likvärdig utbildning – Likvärdig undervisning
Alf Nilsson1 Nationellt likvärdig utbildning Utgångspunkten för skolans uppdrag och beslutad ansvars- fördelningen är kravet på en nationellt.
Pedagogiska planeringar Hanna Sepp Marcus Granberg Albina Brunosson.
Pedagogisk bedömning Skriftliga omdömen Dokumentation Utvecklingssamtal IUP Södra Ängby skola.
ELEVHÄLSAN PÅ ALZAHRAÀ AKADEMI
Pedagogernas roll. Hur du kan utveckla MIK-arbetet på din skola?
Välkomna till styrd helpdesk: Naturvetenskap & Teknik
Heby skola 7-9 Björn Johansson, förstelärare
Ett tillfälle att ta fram skolgemensamma scaffoldings
Kontinuerligåterkoppling och handledning för pedagogerna under året
VÄLKOMMEN TILL 6A.
Ditt val: Starta ett projekt
Skollagen 3 § Alla barn och elever ska ges den ledning och stimulans som de behöver i sitt lärande och sin personliga utveckling för att de utifrån sina.
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
(antal enkäter = 229, antal svar = 196)
Handlingsplan – arbetsgång Trygghetsteam/Friends
Funktionell kvalitet- måluppfyllelse
VAD ÄR VÅRDTAGARINFLYTNDE?
Välkomna till vårt Föräldramöte på
Riktlinjer för betygssättning
Mål och resultat på Åsaskolan
Gymnasiearbete 100 p.
Formativt lärande.
Samhällskunskap i gymnasieskolan
Svenska i gymnasieskolan
Bildlärarens Planeringsbok Åsa F P -16.
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Nätverk för lärare på fritidshem
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Innehåll i och användning av läromedel.
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Ny lärarutbildning start ht-11
Välkommen till Komvux Ola Andersson Matematik, Naturkunskap
Hjälpmedelsförskrivning
Välkomna till förskoleklassens
Välkommen till infomöte den 18 november
Insynsbesök på fristående gymnasieskolor år
Uppdrag EHT Elevhälsan ska främst vara förebyggande och hälsofrämjande
Välkomna till Råsslaskolan
- ett webbaserat processtöd från Skolverket
Skolledningskonferens
Informationsmöte vårdnadshavare till elever i årskurs /2018
Timplan för grundskolorna i Angered
Gymnasieutvärdering – för utveckling av Din skola
Kunskapsprocessen Spånga Grundskola
Bedömning för lärande 31/10
Sektor utbildnings rutin för introduktion av nyutbildad personal
Enkät i gymnasieskolan
Systematiskt kvalitetsarbete
Elevhälsa nytt begrepp i skollagen
Klagshamns rektorsområde
Insatser i öppenvården för att förebygga ungdomars återfall i brott
Introduktion till systematiskt kvalitetsarbete
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Utvärdering och utveckling av föreningens motionsverksamheten
Gymnasiearbete 100 p.
Vad är strategi? En karta som utstakar val och väg för organisationen
Enkät i gymnasieskolan
Välkomna till Järla skola
Presentationens avskrift:

Mål och resultat på Åsaskolan Rektor & EHT – eleverna socialt, lärande , kunskap - signalljus metoden , ÅP och extra anpassningar. Planerar för det fortsatta arbetet för speciallärare/ övrig personal under terminen. Mentor ser över mentorselever extra anpassning & ÅP tar hjälp av EHT vid behov. – kommuniceras på utv - samtal. Arbetslag & EHT möts Rektor - Utvärderar måluppfyllelse Pedagoger - utvärderar måluppfyllelse i ämnet på individ nivå, planerar det fortsatta arbetet. Pedagoger – Betyg Rektor & EHT - Planerar för det fortsatta arbetet under terminen. Mentor ser över mentorselever s extra anpassning & ÅP tar hjälp av EHT vid behov. Involvera eleven! Pedagoger -”klickar” i kunskaper, kompletterar med skolans insats vid ”insats krävs” (påsklov) Mentor - skriver in/ reviderar extra anpassningar utifrån ämneslärares rekommendation. Kommunicerar dessa med övriga undervisande pedagoger samt elev. Arbetslag & EHT möts ( Pedagoger -”klickar” i kunskaper, kompletterar med skolans insats vid ”insats krävs”(höstlov) Mentor - skriver in/ reviderar extra anpassningar utifrån ämneslärares rekommendation. Kommunicerar dessa med övriga undervisande pedagoger samt elev. Arbetslag & EHT möts Rektor & EHT - Planerar för det fortsatta arbetet under terminen Arbetslag & EHT möts Rektor & EHT – elevernas socialt, lärande, kunskap - signalljus metoden , ÅP och extra anpassningar. Planerar för det fortsatta arbetet under terminen. Arbetslag & EHT möts Mentor ser över mentorselever extra anpassning & ÅP tar hjälp av EHT vid behov. Involvera eleven! Rektor - sammanställer resultat kring betyg, bedömning och måluppfyllelse Pedagoger – Betyg - utvärderar måluppfyllelse i ämnet på individ , gruppnivå och genus. . Huvudman - Resultatdialog Mentor ser över mentorselever s extra anpassning & ÅP tar hjälp av EHT vid behov. – kommuniceras på utv -samtal. Mål och resultat på Åsaskolan