Inlevelseövning Jobba i par om 2 med en rullstol, där den ene provar på hur det är att ta sig fram och den andre går bakom och hjälper till vid behov.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Missionsundervisning i skriftskolan Exempel på saker att ta upp under lektionerna om mission.
Advertisements

HFF:s P02 Läsprojektet 2015 Ett samarbete mellan Huskvarna bibliotek och Huskvarna FF.
Föräldrarmöte Flickor 06/07 Fotboll VÄLKOMNA!
Miljonprogram 2.0 med tillgängliga bostäder? Professor, leg. arbetsterapeut Susanne Iwarsson.
I samarbete med Nikolaus Koutakis Örebro universitet 1.
FÖRÄLDRARMÖTE IFK BJÖRKÖ F-04/06. AGENDA Nuläge Regler/Målsättning Vad händer inom IFK Björkö. Cuper/Poolspel 2014 Fotbollsmatch damallsvenskan. ”Träningsläger”
Hur tänker du kring detta? 1 Du läser något på sociala medier som upprör dig. Du kommenterar och delar inlägget och flera av dina vänner gör samma.
Soroptimister samlar in glasögon!
Penninginsamlingar på kontoret
Målvaktsutbildning grund del 1 - Målgrupp grön och blå nivå
Det spelar roll vad du gör och säger
Huvudsats och huvudsats
Träningsläger 9-10 augusti
SPELARUTBILDNINGSPLAN ANFALLSSPEL – AVSLUT 1
Fotbollsträning 27 april – Tips o ideér av Håkan Broman.
Välkommen till mitt utvecklingssamtal ÅK Ht 2017
Mat och dryck Brukar du laga mat hemma?
1. HÅLLFASTHET ATT BYGGA STARKT SID
Vad kan du som förälder göra? Om någon annan inte har det bra
Förmåner, privilegier och rättvisa
Unga vuxnas boende Hur unga vuxna bor och hur de vill bo? RUFS 2050
Del 4:1 Samhällets ansvar Svensk lagstiftning
Planeringsunderlag för klimatanpassning och klimat- och energi
smslån utan kreditprövning
Del 4:1 Samhällets ansvar Svensk lagstiftning
Formativt lärande.
Karin Månsson Arkitekt
Mitt utvecklingssamtal HT 2016
“Vi är vita, vi är blå, vi är Älvsjö AIK!”
Budgivning för nybörjare
Nätverk för lärare på fritidshem
Steril såromläggning Vid steril omläggning bör helst 2 personer hjälpas åt. Sterilt material ska skyddas genom att förvaras i avdelningskartongen. Ta.
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Helpdesk Centrum för digitalisering
Balanserad hand öppning i NT
Hur många kilo kött äter vi per person?
Kom igång med Disgen 2016 Kom igång med Disgen 2016
Hur skriver man en berättande text
Vem är Kristina Johansson och vad gör hon då?
Inbjudan till Anhörigträff Hjärtligt Välkomna!
Barn – och ungdomspsykiatriska kliniken
Malariabekämpning uppropet 30-års jubileet – rotary doctors Sweden feedback om hur pengarna har använts TACK till alla givare: Rotaryklubbarna: Köping,
Puberteten Vad är det för något..?
Övning Tid: minuter Instagram-målet.
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Barnkonventionen.
Redovisning enkätsvar PASCAL och eTjänstekort
Café- och lunchteam Info till alla
Artiklar Bestämd artikel.
Träningsprogram Barn födda 08/ kl 09:30 -11:00
Källkritik och historiska källor
Svårighetsgrad: Medelsvår
Banutveckling för bättre spelupplevelse
Karin Elardt leg psykolog Barn- och ungdomspsykiatrin Nässjö
Hur vi jobbar med samhällskunskap
Alla kan läsa och hör sen!
Information om licenser:
Välkommen till bridgelärarutbildningen Introduktion
Verksamhetsplaneringsdag
Vad innebär kooperativt lärande i praktiken?
HÄLSOPAKETET.
Workshop 1: våra förutsättningar lokalt
Teori Kuben P07.
Verksamhets- och grupputveckling
ÅP / Lektion 4 Problemlösning
Den europeiska ekonomin: starkare tillsammans
VÄLKOMNA TILL WORKSHOP!
KRETSLOPP FÖR ÅTERVINNINGSPROCESSER
Religion Livsåskådning.
Exempel på SU: Funk Verksamhetsutveckling från brukarundersökningar – förbättrad kommunikation mellan brukare och personal inom funktionshinderomsorgen.
Presentationens avskrift:

Inlevelseövning Jobba i par om 2 med en rullstol, där den ene provar på hur det är att ta sig fram och den andre går bakom och hjälper till vid behov. Det saknas tippskydd bakåt på en, så därför är det viktigt att finnas till hands som man inte tippar bakåt. Byt sinsemellan efter halva tiden. Prova att rulla ensam över hinder, ojämnheter och uppför/nerför. Är det obehagligt? Är det lättare än de trodde? Vad är mest besvärligt och vad tänker man på? Vad blir reaktionerna? Notera hinder, ojämnheter, rullstolens reaktioner, hur är den att styra, osv.   Ni andra använder fingerad optik och teknikkäpp. Jobba 2 & 2 där den ena personen ser dåligt och den andra är med som stöd och assistent. Noterat ojämnheter, hinder, svårigheter. Hur vågar man gå när man inte ser ordentligt? Är det obehagligt? Är det lättare än du trodde? Vad är mest besvärligt och vad tänker man på? Vad blir reaktionerna? Byt efter halva tiden. Glasögonen har två olika grader av synnedsättning. OBS! Efter cirka 45 minuter byts grupperna sinsemellan Återsamling cirka kl 14.30 för fika och kl 15 samlas vi i lokalen igen för diskussion och sammanfattning.