Bilaga 1 sektor EEVF Främjande arbete lå 2017/2018

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Hur vi arbetar mot hot, våld, kränkningar och trakasserier
Advertisements

Förskolan Körsbäret Handlingsplan Ht-10, Vt-11
Ledningssystem SOSFS 2011:9.
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
Plan mot kränkande behandling
Skolans ordningsregler
Mobbningsplan Ring! – – om du har frågor.
Vardaglig observationer
Värdegrund och lika rättigheter i skolan
Lika Behandlings Plan Verksamhetsåret 2012/2013
Arbete med jämställdhetsplan
Välkommen till Rönnbyskolan
SET Social Emotionell Träning
VÅRD & OMSORG.
Redovisning av uppdrag ang
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
UPPDRAGET kompetensutveckling av lärare en multimediadator till deltagande lärare e-postadresser till alla lärare och elever förbättra tillgängligheten.
F-6 och fritidshem/fritidsklubb 2013/14
Kunskaper Mål: Öka eleverna läs- och skrivförmåga Elever som lätt når kunskapskraven som minst ska uppnås upplever att de får ledning och stimulans att.
Ljusdal.se Arbete med Plan mot kränkande behandling för Enkät genomfördes i december Svarsfrekvensen var 53% av eleverna. Av hela Slottegymnasiets.
Regelbunden tillsyn i Älvdalens kommun
Planering och genomförande av undervisningen
Disposition och utgångspunkter
En partsgemensam överenskommelse i Uppsala utifrån avsikterna i HÖK 05
Spångas EHT-plan en elevhälsoplan efter de nya Allmänna råd för arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram.
Likabehandlingspolicy för Slottegymnasiet
Östermalsmsskolans föräldramöte
Riktlinjer Dokumentation Kompetens- utveckling Stödmaterial.
SET= Socio Emotionell Träning
Intro Entreprenörskap i skolan. UppdragetUtgångspunkterAktiviteter.
LGR 11 Innehåll 1. Skolans värdegrund och uppdrag
Plan mot diskriminering och kränkande behandling.
ELEVER I SKOLAN = ELIS
Förstärkt samarbete mellan Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan
Kaikkien aikojen Porvoo Alla tiders Borgå LÄROPLANEN 2016 VERKSAMHETSKULTUREN I FÖRÄNDRING REKTORSEMINARIET I EVOIS
Tillsynens syfte Tillsynen ska bidra till en säker vård och omsorg av god kvalitet och arbeta på ett sådant sätt som bäst gagnar vård- och omsorgstagarna.
Källängsråd Föregående protokoll bordlagd punkt Säkra skolvägar 2. Övriga frågor PRAO 3. Skolans verksamhet Brukarenkäten Utvärdering likabehandlingsplan.
Skurup – en godbit av Skåne Skurup – en framgångsrik skolkommun Skurup, en av 16 kommuner i Sverige, som ingått i SKL:s.
Jämställhet och lika villkor medarbetare
Föräldraråd Syfte: En möjlighet för föräldrar att medverka i och ha inflytande på skolans verksamhet som helhet Att vara en diskussionspart.
Systematiskt arbetsmiljöarbete, likabehandling och samverkan Barn- och utbildning 2015 SAM är arbetsgivarens arbete med att undersöka, riskbedöma, åtgärda.
Elevhälsa Elevers behov och skolans insatser Projektledare Anna Blom Elevhälsan 1.
Skolinspektionen Bra tillsyn – bättre skola - Det pedagogiska ledarskapet.
HEJ FÖRÄLDRAR! Välkomna till föräldramöte. Madelene Löfgren ◦ Grundskolelärare F-3 ◦ 35 år ◦ Sambo och två barn ◦ Bor på Bokenäset utanför Uddevalla.
Lite tankar för Nynäshamn i det systematiska kvalitetsarbetet 1. Utveckla kvalitetsdialoger: -Förskolechef samt representanter från verksamheten, representanter.
MIK i utveckling. Om syftet med det systematiska MIK-arbetet.
HBTQ-certifiering inom
Emma Arneback Med kränkningen som måttstock – Planerade bemötanden av främlingsfientliga uttryck i gymnasieskolan Emma Arneback
Skolan som Arena i Enköpings kommun
Förbättringsarbete- tillgänglighet på Hälsans vårdcentral 1 år 2016
Vad är studiero? Eleverna kan ägna sig åt de planerade aktiviteterna
Skolors arbete för att motverka kränkningar av elever på nätet
Organisation & Arbetsgivaransvar
Bilaga 1 sektor Fordon och transport
Arbetsplatsförlagt lärande
Kumla skolas plan mot diskriminering och kränkande behandling
Varför en satsning på psykisk hälsa?
Föräldramöte 6 december 2018.
Det goda livet i Västra Götaland Handlingsplan för psykisk hälsa
Projektplaner maj 2018 för förstudie tidiga insatser på skolans arena vid, eller risk för, psykisk ohälsa.
KUNSKAPSCENTRUM FÖR JÄMLIK VÅRD
Plan För Ökad Måluppfyllelse
Särskilt begåvade och högpresterande elever
Ta del av riktlinjerna här
Elevhälsan – en kartläggning av aktiviteter
Personen från Skolverket
Samverkansråd
Digitalisering av kvalitetsledning och kvalitetsuppföljning
Presentationens avskrift:

Bilaga 1 sektor EEVF Främjande arbete lå 2017/2018 Ta fram en handlingsplan för introduktion av nya elever inkl information om och syftet med planen mot kränkande behandling Aktivt arbeta med värdegrundsfrågor i personalgruppen, t ex gällande bemötande, att se eleven, språkbruk, negativa jargonger (7 timmar om skolans värdegrund) Kompetensutveckling av lärare gällande motivation och kunskap om olika typer av elevsvårigheter – vt 2017 samt lå 2017-2018 – planeras av EHT, genomförs tillsammans med skolpsykolog I all undervisning samt på klasstid aktivt arbeta med normkritik i syfte att synliggöra och ifrågasätta normer, synliggöra privilegier och granska sin egen position (7 timmar om att främja likabehandling)

Bilaga 1 sektor EEVF, forts Förebyggande arbete lå 2017/2018 Riskområden – mål – insatser – när – vem? Inga uppenbara riskområden har identifierats vid kartläggningen, fokus kommer därför att ligga på de främjande insatserna på föregående sida samt fördjupad analys av kartläggningen enligt nedan. Fördjupad analys av kartläggningen genom att klassvis gå igenom brukarenkäten – identifiera egna riskområden samt fastställa mål, insatser, när och vem. Ansvariga för att detta sker är mentorerna.