Tony Wågman Utredare Universitetsledningens kansli Linnébarometern 2017 - revidering i enlighet med Treklövern och nytt utvärderingssystem för högre utbildning Tony Wågman Utredare Universitetsledningens kansli
Linnébarometerns uppbyggnad (2017) ”Treklövern” - utbildningsutvärderingar ”Kommittéfrågor” Övrigt K1 Utb. når kraven i HL/HF K2 Utbildningarna examineras på ett rättssäkert sätt K3 Undervisningen fokuserar studenters lärande K4 Under- visningen vilar på vetenskaplig grund K5 Utb. är användbar för studenterna och samhället K6 Verksamma i utb. har aktuell kompetens K7 Studenterna har inflytande över utb. K8 En tillgänglig & ändamålsenlig studiemiljö föreligger S1 HFK S2 IK S3 KSD Ö1 Samman- fattande värdering Ö2 Bak- grund (0) F3:A-E (5) F1:A-E F2:A-C (8) F4:A-C (3) F8:D/F9:C F10:C/F11:C (4) F2:D-E (2) F5:A-C (3) F6:A-B F7:A-C (5) F8:A-D F9:A-B (6) F10:A-C (3) F11:A-C (3) (+4 i K5) F12:A-G F14:A-B (9) F15-23 (9) Kursmål Betygskriterier Bedömning Återkoppling Progression Ansvar Undervisning Förutsättningar Samtalsklimat Konstruktiv länkning Vetenskaplighet Forsknings- koppling Intresse Applicera utb. i arbetsliv (+S1-3) Ämneskunskap Pedagogik Kursvärderingar - relevans - ifyllande - återkoppling Funktioners tillgänglighet och ändamåls- enlighet MyMoodle Studie- miljö Process- beskrivning Utlands- studier Entre- prenör- iellt förh.sätt Omdöme Rek. utb./Lnu Kön Ålder Barn Modersmål Utbildning Flyttmönster Arbete Perspektiv i utbildningen