Idrott måndag: Teori i G3

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Spelarutbildningsplan Östergötlands FF
Advertisements

Att kläcka och vaska idéer
Från Fanta till Fleece Lokal pedagogisk planering Biologi åk 5
Teknik 1 utifrån förmågorna och centrala innehållet Vad teknik är
Öppen lab. kring cellandningen
Storyline Storyline är en pedagogisk metod och ett pedagogiskt förhållningssätt som ursprungligen utvecklades i Skottland 1965 fick Skottland en ny läroplan.
DITT BOENDE.
Vad är teknik?.
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
VATTEN, VATTEN, BARA VANLIGT VATTEN
Förmågor & Centralt innehåll
Designprocessen Idé Research Presentation Omarbetning
Utveckling av Kapellbacken 2013/2014
Nolans modell MÅL Vad är det vi vill uppnå?
Kommunikation.
Lokalgrupper och temagruppers organisering
Teknisk rapportskrivning
Studenter Lär Av Studenter ”SLAS”
Studenter Lär Av Studenter ”SLAS” Karim Daho Januari 2007.
Utvärdering i HK?.
Hälsopedagogik Kapitel 4
PROJEKTARBETE 2010 – 2011.
Projektarbete (PA1201) 100 poäng.
Utvecklingsprocessen Webbutveckling. Utvecklingsprocessen Bli inte rädd för alla begrepp och alla verktyg man verkar behöva kunna. Du måste inte använda.
Rörelse och konstruktion
Design av mobila autonoma robotar TNE076 Informationen i den här filen är delvis hämtad från kompendiet ”LIPS – nivå 1” av Tomas Svensson & Christian Krysander,
Leda och planera sokratiska samtal
Idrott och hälsa 1.
Föreläsning om RUP RUP – Rational Unified Process
MATMAT02b – UPPGIFT 10 Pass VCP Certification
1. Genomför enkäten och redovisa resultatet 4. Vid vilka tillfällen fungerar bra eller hyfsat bra redan idag? Vad är det som gör att det funkar vid dessa.
Hälsoarbete på praktikplatsen, Kap 4
Min friggebod Skiss i 3D Miljö/omgivning Vad den ska användas till Material Motivera materialval Jämför med ett annat material, varför är ditt val bättre?
Musikkompendium Test. Musikkompendium Test 2 Musikkompendium Test 3.
Västra Mälardalens kommunalförbund Jan Eriksson Inköpschef Tfn:
Personlig försäljning Kap. 2
Västra Götalandsregionen Införande av internetbaserat stöd och behandling.
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet En grund & - påbyggnads utbildning för pedagoger i Sektor lärande.
När du tar en gammal sak och ger den ett nytt användningsområde När du tar en trasig sak, kompletterar med nytt material och gör om prylen När du använder.
”PBL” ProblemBaserat Lärande
Teknikutveckling i ett hållbart perspektiv
Kreativa verktyg och metoder
Föräldramöte 09 röd
36 % 56 % Källa: IDC Visste ni….det finns studier som visar att en anställd lägger 36% av sin arbetstid på att leta efter och sammanställa information,
Modernisering och förbättring av handläggningsfunktionaliteten
6A - LÄXOR v. 13 Vad händer längre fram? Vad händer vecka 13?
IBSE Viktiga punkter i IBSE
LPP i Geografi ht Varför läser vi Vad skall vi gå igenom?
Identitet Sömnadsprojekt åk 7 Hösten 2016
Bild/Svenska – HT 2017 Klass 3B Björktjära Skola
Workshop 6 Gångjärnsfrågor.
Bild/Svenska – HT 2017 Klass 3B Björktjära Skola
Entreprenörskap 2 Ni ska läsa detta och förbereda er inför lektion måndag vecka 40. Då börjar allvaret att bygga er stad.
Diagram, kombinatorik & sannolikhet
Noras Portar Karlsängskolan.
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Föreläsning 16: Tentan, att förbereda sig…
Lektion 1:1 I vilka sammanhang kan det vara bättre att använda begreppet ”våld i nära relationer” än begreppet ”mäns våld mot kvinnor” – och tvärtom?
Måndag den 22 januari 2018.
Helhet och allsidighet
Projektarbete Sam Shahriari.
Identitet Sömnadsprojekt
Arbetsmoment under Workshop 3: Prioriterade innovationer
Förbättra klubbkvalitet
Ingen ny regering i sikte! Åtta (8) alternativ!
KRUT ATT GE PLATS.
Kunskapsguiden Ny webbutbildning om läkemedelsbehandling av äldre
Måndagar: Prata om kampanjer - att planera, räkna på - kap. 5 och 6 Fredagar: Göra egna exponeringar - gruppuppgift efter olika teman Power-Point ”Kampanjer”
Företagets intressenter
Visby IBK P-07 Föräldramöte 16/9 -18.
Presentationens avskrift:

Idrott måndag: Teori i G3

Teknikutveckling Identifiering av behov Undersökning Förslag till lösningar Konstruktion Utprovning och utvärdering

Identifiering av behov Vilket problem behöver lösas? Exempelvis finns förslag på att bygga om Floda station. Diskutera om ni kan komma på några problem som behöver lösas.

Undersökning Vilka förutsättningar finns Ekonomi, Miljö, Material m.m. Är det möjligt att lösa problemet? Hur har andra liknande problem lösts Söker information och erfarenheter från andra projekt.

Förslag till lösningar Fokus på några möjliga alternativ som studeras närmare Skisser av alternativen Alternativen jämförs för att komma fram till den bästa lösnigen

Konstruktion Fortsatt arbete med det valda alternativet Ritningar och modeller Tittar närmare på detaljer

Utprovning och utvärdering Tester Förslag på förbättringar Är produkten bra nog att börja säljas?

Spagettibron (Identifiering av behov) Undersökning Förslag till lösningar Konstruktion Utprovning och utvärdering

Planering v37: Vi går igenom de olika faserna i teknikutveckling samt upplägget fram till höstlovet. Ni blir indelade i grupper och börjar skissa lösningar. v38: Vi pratar om ritningar och skala (sida 109-112). Ni får testa att göra en ritning på egen hand. v39: Studiedag v40: Genomgång av olika material (sida 131-138). Halvklass bygger ni på er bro och gör ritning. v41: Gymnasiemässa v42: Genomgång av Design (sida 119-130). Halvklass bygger ni på er bro. v43: Skriftligt prov på de sidor i boken vi gått igenom. Halvklass bygger ni på er bro. v44: Höstlov v45: Brobygget ska vara klart senast under helkasspasset därefter är det dax för belastningstest! v46: Ni utvärderar ert modellbygge och ger förslag på förbättringar om ni skulle göra om samma uppgift.

Loggbok Delat dokument i Drive. Datera och skriv vilka som var närvarande. Skriv några rader varje tillfälle. Fota och lägg med bilder på skisser, ritningar och modellbygget.

Grupper Grupp A: Emil, Annie, Josefin G Grupp B: Hanna, Amanda, Nadia Grupp C: Hampus, Maya, Noah Grupp D: Erik, Josefin L, Alexander

Grupper Grupp 1: Svante, Veronica, Alexandra Grupp 2: Louise L, Santiago, Sarah Grupp 3: Louise M, Carolina, Gustaf Grupp 4: Lucas, William, Adam