Marknadsföringens källor

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vad är reklam? Ordet reklam härrör från två latinska ord: "re", som betyder 'på nytt' och "clamare", som betyder ''ropa högt'. Ordet reklam betyder alltså.
Advertisements

Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
PRUTA INTE MED DIG SJÄLV!
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
En kort lektion i hur du inte blir blåst
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
Spara kvittot! När du handlar en vara av ett företag/butik har du alltid rätt att få ett kvitto Kvittot kan vara bra att ha om du vill: - Kontrollera så.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
SAMHÄLLSEKONOMI.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
PLR.SE EN MARKNADSPLATS SOM NÅR 830 PLÅTSLAGERIFÖRETAG.
Ekomatsligan Olle Eriksson Säljpartner Häll & Co.
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
Intervju inför ViV-projektet.
Hur kan man lösa miljöproblem?
”Service i Världsklass”
Kunder och konkurrens driver ekonomin
Teknisk rapportskrivning
Mapping. Vad, vem och varför KLUSTER av KONKURRENTER inom affärsrådgivning ASTER (Bologna, Emilia-Romagna, ITALY) 5 universitet, 2 offentliga forskningsorgaisationer,
Grundbult 1 Offentlig upphandling syftar till att förse statliga myndigheter, kommuner och landsting med varor och tjänster så att de kan fullgöra sina.
Affärsidé - företagets vägvisare
Handel i världen - varför då?
Konkurrens och konkurrenter Vänner eller fiender?.
Breddtjänster – ett nytt skede i IT-politiken Christer Marking IT-kommissionen.
4. Nulägesanalys. Marknadsföring, Gleerups. S Fürst mfl
(Företag LOGGA) Ett steg in i framtiden (Kundens Logga)
Kap 5: Mål och affärsidé Utifrån resultatet i nulägesanalysen formulerar ledningen mål; vad den vill uppnå på kort respektive lång sikt. Affärsidén ska.
Kap 6: Marknadsstrategier
Etik och Moral Läran om rätt och fel.
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Etik Religionskunskap, åk 9.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Tillsammans räddar vi liv
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Hållbart!. …måste vi ta ansvar för det viktigaste vi har. För att skapa en bättre vardag för de många människorna…
Var det bättre förr eller Är det sämre nu? Mina ”dryga” 30 år som upphandlare Gunnar Stålberg mars 2009.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Kap 10: Kampanjplanering
Val av transport till resmålet.
Kap 13: Marknadsföring i framtiden
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Kunden Kotler: “It is no longer enough to satisfy customers. You must delight them.”
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Fyra marknadsanalyser
Dålig kvalitet - isberget
Produktens olika delar
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
Teknik Vad ska vi göra i tekniken?. Vad är skolans uppdrag? När vi lär oss inom skolan kommer vi att arbeta utifrån olika tankesätt  Historia  Internationellt.
Björn Svensson Fredrik Krig Filip Edén.  Att sälja kläder online  Kunder ska kunna designa sina egna kläder  Låga priser  Kvalitet.
Hållbar utveckling Vad ska ni kunna?
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Vilken bransch? En bransch 3
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Affärside Mohammed Ibrahim.
Samla pant gör skillnad.. Både för Miljö och lagkassa!
Samla pant gör skillnad.. Både för Miljö och lagkassa!
Köp häftet och spara tusenlappar!
Produkt, pris, plats och påverkan
Marknad, målgrupp och mål
Rylanders Kontorsvägen Lysekil Epost
Malin Thorsén Producentträff, Bixia 2018
UF Ett år som företagare Företagande och arbetslivskunskap i praktik Timme – Affärsverksamhetsplan.
Att leda och genomföra transformation WS 3 Skellefteå
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Att leda och genomföra transformation WS 3 Region 10
Kundens faktura förfaller
PROGRAMMÅL 1 Effektmål 2030 Etappmål 2021
Kundens faktura förfaller
Presentationens avskrift:

Marknadsföringens källor Kundbehovet Marknadsföringens källor

Behov av många olika slag – marknadsföringens källa Lyckas man inte övertyga sina kunder om att man erbjuder en bättre lösning än konkurrenterna, kommer kunderna att välja någon annan leverantör. Detta gäller oavsett om kundgruppen är privatpersoner, företag eller offentlig sektor. Marknadsföring handlar ytterst om att tillfredsställa kundens behov bättre än konkurrenterna

Kundupplevda nyttan Förutom att produkten skall tillfredsställa ett behov hos kunderna, ska kunderna uppleva att just denna produkt ger den bästa nyttan ( värde) för pengarna.

Trender och värderingar påverkar behovet 1960 köp, slit och släng NU etik, miljö, återvinning För företag är det viktigt att ha en noggrann bevakning av vilka idéströmning som är på gång.

Trendspridare Massmedia har en oerhörd betydelse för spridningen av de nya trenderna. Ju mer de tekniska kommunikationsmöjligheterna utvecklas, desto effektivare kommer trenderna att spridas. Begrepp som återkommer i trendanalyserna för 2000-talet är ”ansvar”, ”frihet”, ”integritet”, ”helhet” och ”en längtan efter det naturliga. Från att äga till att uppleva

Ungdomarnas attitydskifte