Nyheter i TTJ från 2017-06-01.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Tågfärd – Allmänt Banverkets lärarledda utbildning i JTF, Bilaga 8 Tågfärd Berätta – att regler för tågfärd finns i Järnvägsstyrelsens trafikföreskrifter.
Advertisements

Välkomna.
Tvärvillkor Vanligaste bristerna 2009 Larm i stallar m.m. om djurskydd Nya tvärvillkor 2011 Livsmedelssäkerhet Bevattningsregler.
E-legitimationsdagen Avtalsfrågor inom infrastrukturen för Svensk e-legitimation Erik Sandström T:   M:  E:
Nyheter i NjuRen Februari o Mars 2014 E-hälsa och strategisk IT
Grunden i en Förening Stadga Reglemente Instruktioner Policys.
Användande av JIMO Version 1.1
Driftskompatibilitetsdirektivet
Välkomna till referensgruppsmötet den 11 juni 2013.
Tågföljd och kontrollmöte
SÄO A-arbete blir i JTF A-skydd
Järnvägsstyrelsens trafikföreskrifter, historik
Signal i stopp Signalsäkerhetsanläggningen skall användas så långt det är möjligt. JTF bil Signal i stopp När tågklareraren beviljar passage av.
Övergripande inriktning för samhällsskydd och beredskap
Signaler Allmänt Med signaler menas i JTF de ljus-, tablå- och mekaniska signaler som finns längs med banan. Den hyttsignalering som visas via ATC-panelen.
Broms allmänt Bilaga broms grundar sig på föreskrifterna om bromsar och bromssystem i SJF312. Bilagan innehåller regler om broms vid tågfärd, spärrfärd.
Bevakning av driftplatser
Exder EPC. Exder EPC Välkommen! I det här bildspelet går vi igenom hur man lägger upp nya artiklar samt skickar artikelinformation. Du bläddrar framåt.
Attraktiv kust - Norra Bohuslän - Förutsättningar och strategier.
Säkerheten främst.
Spärrfärd Vagnuttagning och A-fordonsfärd slås ihop och kallas i JTF för spärrfärd. Reglerna för spärrfärd finns i JTF framtagna för de olika trafikeringssystemen.
MKB-processen i infrastrukturprojekt
Termer – Allmänt I Järnvägsstyrelsens trafikföreskrift är en del termer förändrade, de kan även ha fått ny eller ändrad definition. Det kan tyckas dumt.
För att Nyheter ska visas som egen rubrik skall denna ruta vara ibockad. Markera Nyheter Klicka därefter på ”Ny sida”
Välkomna till referensgruppsmötet i dag, den 20 november 2012.
Samma musik men olika teknik Tekniken byts ungefär vart femte år. Informationsinnehållet har oftast en livslängd som är 25–30 år, ibland ännu längre. Besluten.
Om denna presentation: Version Denna PPT-presentation tillsammans med det talspråksmanus du hittar i anteckningssidorna är framtaget för att.
Välkomna JTF referensgrupp 26 maj Dagordning Inledning Transportstyrelsens föreskrifter om bedrivande av tågtrafik Framtiden efter JTF Workshop.
Om HSA och HSA-ansvarigs roll
Nyheter i tredje upplagan av Handbok Riskanalys och händelseanalys
Arbetet i Munkedal Vad har vi gjort? Arbete med betyg och bedömningsfrågor i samarbete med V8- kommunerna. ”Röda tråden”-träffar terminsvis, sv – ma –
Information om SFB Del 1 september 2010 Sida 1 Socialförsäkringsbalken Information om innehållet i den nya balken.
Anpassa fri programvara - Frihet ett, hur nyttjar man den? Copyright © 2006, 2007 Marcus Rejås Rejås Datakonsult Jag ger härmed rätten till alla att nyttja.
Introduktion i arbetsmodell för trygghetslarm För att underlätta införandet av trygghetslarm har ett ledningssystem tagits fram. Ledningssystemet ger.
Manada.se Algebra och funktioner. 1.1 Algebra och polynom Förkunskaper: Grundläggande algebra Konjugatregeln och kvadreringsreglerna Andragradsekvationer.
Välkommen! Denna presentation handlar om de tre lagarna: Upphovsrätten, Personuppgiftslagen och Offentlighets- och sekretesslagen. Korta exempel på vad.
Gemensamma grunder för samverkan och ledning vid samhällsstörningar #grundSoL Introduktion till gemensamma grunder för samverkan.
De mest ordinerade (10) läkemedelsgrupperna Skapa rapporten och fortsätt till resultatsidan Med de valda alternativen kan du jämföra antalet recept du.
Införa rambeslut Bedöma tid för hemtjänst Bildspel för introduktion av handläggare Bildspel för information till utförare.
Gemensamma grunder för samverkan och ledning vid samhällsstörningar Modul 02: Aktörer och deras roller och ansvar #grundSoL.
VÄNSKAP KÄNNER INGA GRÄNSER Som frivillig inom Röda Korset.
Nyheter i TTJ från Egenskydd
Lokalbokning i Outlook
IBIC - NI tillämpad för äldre- och funktionshinderområdet.
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
Janusmed njurfunktion (fd NjuRen)
Säkerhetschefs-möten TRV/FSJ FRI GNS-järnväg
Licenser.
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Skåne län
Nyheter i TTJ från Signal i stopp
Presentation av ledningssystemet
Beställningsrutiner för tekniska konsulttjänster via eWork
Lärarlönelyftet.
IT Databas Göran Wiréen
Vad är medlemsstaterna skyldiga att tillse när det gäller användning av maskiner? De ska ansvar inom det egna landets gränser att befolkningens, husdjurs.
Våtmarksåtgärder i LONA-registret
Nyheter i TTJ från Modul 17 HMS & E
Omarbetning av JTF VÄLKOMNA TILL KICKOFF 29 MAJ 2012
Vägledningsdokument för Vuxna Psykiatri Missbruk
Bakgrund Efter bildandet av VMF Qbera år 2000 fanns ett flertal olika transporthandledningar och avlastningsinstruktioner från de tidigare virkesmätningsföreningarnas.
FIFA 3.1 Releasematerial.
Nyheter i TTJ från Modul 4 och 6
Ledningens genomgång: Informationssäkerhet Mall där allt underlag finns i denna presentation Datum 2018-XX-XX.
Bakgrund Efter bildandet av VMF Qbera år 2000 fanns ett flertal olika transporthandledningar och avlastningsinstruktioner från de tidigare virkesmätningsföreningarnas.
Referensgruppen Sakfrågor
Nyheter i TTJ från Skydds- moduler
Nyheter i TTJ från övrigt…
Informationsmaterial Nyheter TTJ för Trafikledning
Lathund-Ladok Ändringsbarhet och registervård
Medarbetarportalen (MP)
Presentationens avskrift:

Nyheter i TTJ från 2017-06-01

TTJ & E-TRI = TTJ Förändringar Övergripande (blå) moduler samordnas 1. Termer 2. Introduktion 3 H. Signaler – System H 3 M. Signaler - System M 3 S. Signaler – System S 3 E. Signaler– System E2 och E3 4 Dialog och ordergivning 5 Blanketter 6 Fara och Olycka 7 Vägvakt 21 E Hyttsignalering – System E2 och E3 TTJ och E-TRI blir TTJ De övergripande reglerna (blå moduler) samordnas mellan TTJ och ETRI – förutom signaler. Där inte annat anges gäller modulen för samtliga system.

TTJ & E-TRI = TTJ Förändringar Färder (orange) moduler – 3 nya för E-Tri 8 H. Tågfärd – System H 8 M. Tågfärd – System M 8 E. Tågfärd– System E2 och E3 9 H. Spärrfärd – System H 9 M. Spärrfärd – System M 9 S. Spärrfärd – System S 9 E. Spärrfärd– System E2 och E3 10 HMS. Växling – System H, M och S 10 E. Växling– System E2 och E3 11 Broms– System H, M och S

TTJ & E-TRI = TTJ Förändringar Skydd (röda) moduler – 4 nya för E-Tri 12 HMS. A-skydd– System H, M och S 12 E. A-skydd – System E2 och E3 13 HMS. L-skydd– System H, M och S 13 E. L-skydd– System E2 14 HMS. E-skydd– System H, M och S 14 E. E-skydd– System E2 15 HMS. S-skydd– System H, M och S 16 HMS. D-skydd– System H, M och S 16 E. D-skydd– System E2 och E3 E-moduler för alla skydd utom S-skydd som inte finns i system E2 och E3.

TTJ & E-TRI = TTJ Förändringar Tågledning (gröna) moduler – 1 ny för E-Tri 17 HMS. Trafikledning– System H, M och S 17 E. Trafikledning– System E2 och E3 18 M. Trafikledning – Enkla signalställverk– System M 19 M. Trafikledning Obevakade vänddriftplatser– System M En ny E-modul för tågledning, modul 18 och 19 gäller endast system M

E-TRI blir en del av TTJ Ett gemensamt operativt regelverk för System H, M, S, E2 och E3 (TDOK 2015:0309) De övergripande reglerna (blå moduler) samordnas mellan TTJ och ETRI (förutom modul 3 + 21 Signaler) De blå modulerna innehåller systemövergripande regler som till största delen är gemensamma för alla trafikeringssystem eller för flera av trafikeringssystemen De blå modulerna i ETRI är huvudsakligen utformade som tillägg till de blå modulerna i TTJ. Följdändringar i Modul 1 termer (alla termer i ett dokument) främst innebär det att vissa termer i TTJ justeras så att det får en betydelse som stämmer även för ERTMS-banor.

Förändringar Regler för förenklad tågväg införs för system H Regler för tvåskenssignalering införs Blankett 21 och blankett 28 uppdaterade Reglerna för att ta en spärrfärd mot stopp in på en driftplats justeras (se separat bildspel) en ny möjlighet (egenskydd) införs för att skydda en förare som behöver utföra åtgärder på fordonsättets utsida (se separat bildspel) Små justering av text i moduler (t ex stavfel, hänvisningar och felaktiga namn på funktioner)

Förenklad tågväg i system H Regler för förenklad tågväg införs för system H. På ERTMS-banorna finns möjlighet att ställa så kallad förenklad tågväg. En förenklad tågväg uppfyller inte samma villkor som en normal tågväg och är ett hjälpmedel då tågklareraren behöver ta fram ett tåg genom att ge ett muntligt körtillstånd. Förenklad tågväg kommer att finnas i nya signalställverk i system H. Reglerna för förare påverkas nästan inte alls av att reglerna för system H uppdateras för att hantera även förenklad tågväg, utan det är reglerna för tågklarerarna i system H som ändras och då samtidigt får en struktur som mer liknar motsvarande regler i ETRI.

Regler för tvåskenssignalering införs Tvåskenssignalering finns idag i Malmö och reglerna för denna signalering finns för närvarande endast i linjeboken för Malmö driftledningsområde. Tvåskenssignalering har även valts för Citybanan i Stockholm. De (dispens)regler som finns idag överföras till modulen Signaler – System H

Blankett 21 uppdaterad Det har tillkommit en ny kryssruta på blankett 21 där det står ”Enligt villkor från tsm/htsm”. Den rutan ska man kryssa i när en spärrfärd ska gå mot stopp in på ett skydd, eftersom att tkl inte kan göra hinderfrihetskontrollerna. ”Kontrollera växlarna” och ”Enligt villkor från tsm/htsm” alltid användas i de fallen.

Blankett 28 uppdaterad Nyheter i avsnitt 3 och avsnitt 6. Bättre kontroll vid evakuering i tunnel Handledning Bättre kontroll vid evakuering i tunnel Utifrån scenariospel tillsammans med räddningstjänst vid Hallandsås