Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Nyheter i TTJ från Skydds- moduler

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Nyheter i TTJ från Skydds- moduler"— Presentationens avskrift:

1 Nyheter i TTJ från 2018-06-01 Skydds- moduler

2 Vad har ändrats? Samordning av skyddsforms-modulerna
Anpassning av A- och E-skydd inom D-skydd om medförande av dispositionsarbetsplan Anpassning av A-, D-, E-skyddsområdets omfattning för giltighet i samtliga trafikeringssystem Instruktioner Årets uppdatering består del i en strukturell förändring, där skyddsmodulerna samordnats mellan alla trafikeringssystem i TTJ. Det finns efter 1 juni en A-skyddsmodul, en L-skyddsmodul, en E-skyddsmodul, en S-skyddsmodul och en D-skyddsmodul. Anpassning för giltighet för samtliga trafikeringssystem. Ett A-, E- och Dskyddsområde ska vara sammanhängande och rymmas inom en och samma tågklarerares övervakningsområde inom samma trafikeringssystem.

3 Samordning av skyddsforms-modulerna
Varje skyddsform har nu sina regler samlade i en modul. Först i modulen kommer de regler som gäller i samtliga trafikeringssystem. I slutet av modulen finns tillägg för respektive trafikeringssystem i egna avsnitt. Instruktioner Gå igenom texten på bilden. Samt den nya strukturen på skyddsmodulerna

4 Anpassning av regler 12 A-skydd 1. Planera A-skydd, andra stycket:
Ett A-skyddsområde ska vara sammanhängande och rymmas inom en och samma tågklarerares övervakningsområde inom samma trafikeringssystem. 5.3 A-skydd inom ett D-skydd, andra stycket D-skyddsområdet får vara indelat i flera delområden. Delområdenas gränspunkter ska framgå av dispositionsarbetsplanen. Tillsyningsmannen ska medföra dispositionsarbetsplanen vid arbetet. Instruktioner Anpassning i moduler A-skydd för att det ska stämma med övriga moduler.

5 Anpassning av regler 13 L-skydd 1. Planera L-skydd, första stycket:
Spårentreprenören ska planera L-skyddet i förväg och göra en arbetsplan som ska godkännas av infrastrukturförvaltaren. Vid L-skydd som anordnas med kort varsel får L-skyddet direktplaneras enligt reglerna under rubriken 5.1 Direktplanera L-skydd 5.2 L-skydd inom ett D-skydd, andra stycket D-skyddsområdet får vara indelat i flera delområden. Delområdenas gränspunkter ska framgå av dispositionsarbetsplanen. Tillsyningsmannen ska medföra dispositionsarbetsplanen vid arbetet. Instruktioner Förtydligande – gäller även system E 5.2 Ny bestämmelse – gäller även system E

6 Anpassning av regler 14 E-skydd 1. Planera E-skydd, första stycket:
Spårentreprenören ska planera E-skyddet i förväg och göra en arbetsplan som ska godkännas av infrastrukturförvaltaren. Vid E-skydd som anordnas med kort varsel får E-skyddet direktplaneras enligt reglerna under rubriken 5.1 Direktplanera E-skydd 1 Planera E-skydd - andra stycket Ett E-skyddsområde får endast omfatta huvudspår. Ett E-skyddsområde ska vara sammanhängande och rymmas inom en och samma tågklarerares övervakningsområde inom samma trafikeringssystem. Instruktioner Planera E-skydd – första stycket: Förtydligande – gäller även system E Planera E-skydd - andra stycket: Anpassning för giltighet i samtliga trafikeringsystem. 5.2 Ny bestämmelse – gäller även system E

7 Anpassning av regler 14 E-skydd
5.2 E-skydd inom ett D-skydd, första stycket Ett D-skydd planeras av spårentreprenören i en dispositionsarbetsplan som ska godkännas av infrastrukturförvaltaren. När ett D-skydd har anordnats tar en huvudtillsyningsman över trafikledningen och beslutar med ledning av arbetsplanering och planeringssamtal vilka trafikverksamheter som får genomföras inom D-skyddet. D-skyddsområdet får vara indelat i flera delområden. Delområdenas gränspunkter ska framgå av dispositionsarbetsplanen. Tillsyningsmannen ska medföra denna och huvudtillsyningsmannen ska underrätta tillsyningsmannen om eventuella ändringar. Instruktioner 5.2 E-skydd inom ett D-skydd, första stycket – rättelse gäller även system E 5.2 E-skydd inom ett D-skydd – andra stycket: Ny bestämmelse – gäller även system E

8 Anpassning av regler 16 D-skydd 1. Planera D-skydd, andra stycket
Ett D-skyddsområde får endast omfatta huvudspår. Ett D-skyddsområde ska vara sammanhängande och rymmas inom en och samma tågklarerares övervakningsområde inom samma trafikeringssystem. Det får omfatta både bevakningssträckor och driftplatser eller delar av driftplatser. Instruktioner 1. Planera D-skydd, andra stycket – Anpassning för giltighet i samtliga trafikeringsystem


Ladda ner ppt "Nyheter i TTJ från Skydds- moduler"

Liknande presentationer


Google-annonser