Kaffe - tillgänglighet INFO (Medlem) (1/3) SE AUG 10 Välkommen till Nespresso Club, det här är <CS namn> , vad kan jag hjälpa till med? Namn Skulle jag kunna få ditt kundnummer? Om kundnummer inte är tillgängligt: Skulle jag kunna få ditt postnummer/efternamn? Bekräfta namn och adress Du är alltså (hela namnet) på (bekräfta adressen) Om nödvändigt: Du har just nu inget internetkonto, vill du att jag ska skapa ett åt dig? Jag behöver då din e-postadress. Saknad info (Om nödvändigt) Jag ser här att vi saknar viss information på ditt konto: Skulle du kunna berätta för mig (kontaktnummer, e-mailadress, maskinmodell, inköpsställe, inköpsdatum, serienummer) Om du inte har informationen nu ber vi dig vänligen att återkomma med det vid nästa beställning. Personlig kommentar (En snabb, personlig kommentar eller fråga om en tidigare order eller follow-up som visar kunden att vi bryr oss) Var kan man köpa tillbehör och kaffe? Du kan köpa Nespressos Grands Crus och tillbehör i vår boutique på Biblioteksgatan 14 i Stockholm, eller beställa det per telefon, per fax, per post eller online. Har jag svarat på din fråga? Kan ni inte öppna en ny butik i ______? Varför har ni ingen butik i _______? Vi har idag inga planer på att öppna en butik i_______. Vi kommer däremot framföra din önskan till ansvarig avdelning. (använd follow-up 23, availability) Varför kan jag inte köpa kaffet i butiker/hos återförsäljare? För att kunna garantera vår höga kvalitet och våra stränga regler gällande hållbarheten säljer vi bara Nespressos Grands Crus direkt från Nespresso, dvs i vår boutique i Stockholm, via vår hemsida, per telefon, per fax eller per post. (använd follow-up 23, availability) Välkommen Förfrågan Hur kan jag hjälpa till? Omformulera Du önskar alltså information om <ämnet>. Kaffe - tillgänglighet
Kaffe - återvinning och förslag Maskin – avkalkning och lånemaskin INFO (Medlem) (2/3) SE JULI 10 Kan kapslarna återvinnas? Även om våra kapslar inte är biologiskt nedbrytbara kan de återvinnas till 100%. Man kan skrapa ur kaffet efter användning och lägga det i komposten, och sedan kasta själva kapseln i metallåtervinningen enligt lokala bestämmelser. (använd follow-up 23) Har jag svarat på din fråga? Jag har en idé! Kan ni inte börja med chokladkapslar? Vi har lagt vikt vid att utveckla kaffe, och har därför inte utvecklat kapslar för andra drycker. Vi har inga planer på att utveckla chokladkapslar. Detta beror också på att man inte kan blanda två så olika sorters drycker i ett och samma utlopp utan att det påverkar kvaliteten på den dryck man lagar. (använd follow-upkod 23) Varför har jag inte fått en lånemaskin med mjölkfunktion? Detta beror enbart på hygieniska och säkerhetsmässiga skäl. Vi kan inte ha lånemaskiner med mjölkfunktion då de skickas till många olika kunder, och det lätt samlas bakterier om det finns kvar mjölkrester. Varför ska jag avkalka maskinen? Jag har inget kalk i vattnet där jag bor. Det finna alltid lite kalk i vatten och det kan samlas smuts i maskinen, avkalkar du maskinen så tas detta bort och du förlänger maskinens livslängd. (Vi har speciella avkalkningsmedel som är skonsamma mot maskinen. Det ligger två i samma förpackning och de kostar 90 kr.) Kaffe - återvinning och förslag Maskin – avkalkning och lånemaskin
INFO (Medlem) (3/3) SE JULI 10 SE Mar 08 Rättvisemärkt kaffe? Faktura Är kaffet rättvisemärkt? Nespresso kaffe är inte rättvisemärkt, däremot har vi ett eget program, AAA. Vårt AAA-program säkerställer framtiden för ovanliga kaffearter, skyddar miljön och erbjuder högre betalning till kaffebönder, samtidigt som kvaliteten på vårt kaffe inte kompromissas, 100% AAA-kaffe är Volluto och Rosabaya de Colombia. Du kan läsa mer på www.ecolaboration.com. Har jag svarat på din fråga? Varför har jag fått faktura via e-mail? Sedan den 30 april 2010 skickar vi alla fakturor via e-mail. Fakturan skickas i PDF-format så att du kan skriva ut den om du önskar. Detta gör vi för att spara miljön genom att skicka ut mindre papper. Vill du ha fakturan i pappersform läggs det till en fakturakostnad på 39 kr. Vi behöver då ta bort din e-postadress i vårt system. Varför kan ni inte ha Limited Editon i ert standardsortiment av Grand Crus? Målsättningen är att ge ut en kaffeblandning utöver det vanliga, i tillägg till våra 16 Grand Crus, och det är därför en av orsakerna till att Limited Edition endast kommer i begränsad upplaga. Förändring i vardagen. Om du har fler frågor om Nespresso kan du gärna kontakta oss på oss på telefon igen på gratisnumret 0200 456 600 (ringer du från mobil så är det inte gratis, vi kan då ringa upp dig om du önskar). Vi har öppet alla dagar kl 07-22. Du kan även kontakta oss via vår hemsida www.nespresso.com eller via gratisfaxnumret 0200 456 601 dygnet runt. Rättvisemärkt kaffe? Faktura Nespresso Club Vill du ha ytterligare information om våra Grands Crus, maskiner eller service? Tack för att Du (nämn kundens namn) ringde Nespresso Club och tveka inte att ringa igen om det är något annat du undrar över. Ha en fortsatt trevlig dag. Avslutning