Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Leverans och betalning

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Leverans och betalning"— Presentationens avskrift:

1 Leverans och betalning
Order SE AUG 10 Välkommen till Nespresso Club, det här är/du talar med <cs namn>, hur kan jag hjälpa till? Namn Skulle jag kunna få ditt medlemsnummer? Om medlemsnummer inte är tillgängligt: Skulle jag kunna få ditt postnummer/efternamn? Bekräfta namn och adress Du är alltså (hela namnet) på (bekräfta adressen) Saknad info (Om nödvändigt) Jag ser här att vi saknar viss information på ditt konto: Skulle du kunna berätta för mig (kontaktnummer, adress, maskinmodell, inköpsställe, inköpsdatum, serienummer) Om du inte har informationen nu ber vi dig vänligen att återkomma med det vid nästa beställning. Personlig kommentar (En snabb, personlig kommentar eller fråga om en tidigare order eller follow-up som visar kunden att vi bryr oss) Order Önskar du att jag guidar/hjälper dig i ditt val av våra 16 Grands Crus, eller vet du redan vad du vill beställa? (Nämn medlemmens namn) Välkomstfras Kafferekommendation Limited Edition/ Special Club/ Variations/ Reco: Har du hört att vi kommit ut med en ny kaffesort som heter _____ . Det är en underbar ny blandning som bara finns under en begränsad tid. (Använd skriptet) Alternativ Grand Crus Reco: Jag kan se att du uppskattar <__> Grand Cru. Då skulle vi rekommendera dig att prova <__>. (Understryk likheter i aroma och undertoner) Lungo reco: Jag ser att du vanligtvis dricker espresso Grand Crus. Har du provat någon av våra Lungo blandningar? Du kan njuta av samma intensitet och goda toner i en större kopp. Tillbehörsrekommendation Jag kan rekommendera dig koppar, choklad eller kanske en förvaringslåda till dina kapslar. Avkalkningsrekommendation Har du avkalkat din maskin nyligen? Vill du att jag lägger till ett avkalkningsset till din order? Order och reko. Leverans adress Då skickar vi det till…? (Bekräfta adress och postnummer. Kontrollera faktura-e-posten/adressen) Leverans metod Vi skickar paketet med Posten. Vi kan även skicka det som företagspaket om du har en företagsadress dit vi kan leverera kaffe hela dagen (kl 8-16). Posten företagspaket ringer inte innan de kommer. Det är viktigt att finnas på plats under denna tid och att ge eventuell portkod och att det är väl skyltat. Upprepa ordern Då blir det totalt x antal kapslar. x kaffesort x kaffesort x ……….. Summa & betalningssätt Då blir det X kr inklusive fraktkostnaden. Vill du betala med kreditkort eller mot faktura? Har du en adress registrerad på ditt konto får du fakturan via mail, vill du ha den i vanlig post tillkommer 39 kr i fakturaavgift. Vilken fakturaadress önskar du? Om kort Kan jag få kreditkortnumret? När går det ut? Vad är CVC-koden? Vilket namn står på kortet? Ett ögonblick så kan jag strax bekräfta att det gått igenom. Det gick fint. Leveranstid Då har du ditt paket inom 2-3 arbetsdagar. Det skickas med post/posten företag (ange rätt alternativ). Leverans och betalning Avslutning Finns det något annat jag kan hjälpa till med när det gäller kaffet, maskinen eller servicen? Tack för att du ringde Nespresso Club, <kundens namn>. Du är välkommen att ringa igen. Ha en trevlig dag/eftermiddag/kväll.


Ladda ner ppt "Leverans och betalning"

Liknande presentationer


Google-annonser