Landstingets ledningskontor Från Mina vårdkontakter till e-tjänster på 1177.se Nu enkelt och tydligt för patienter och användare: logga in på 1177.se för att använda hälso- och sjukvårdens e-tjänster
Landstingets ledningskontor ”Logga in” direkt på startsidan 1177.se
Landstingets ledningskontor 22 okt: Mina vårdkontakter som namn tas bort på portalen för användare Mina vård- kontakter tas bort som namn för invånare som loggar in blå. Här kommer text att förändras beroende på vilken information som behövs. Först info om namnbytet. blå. VVälkommen till 1177 Vårdguidens e-tjänster. (tidigare Mina vårdkontakter ) Highlightad info på inloggnings- sidor om namnbytet under en begränsad tid blå. I somras skapades ett helt nytt tema på 1177.se: 1177.se/e- tjänster. Där finns nu all information samlad!
Landstingets ledningskontor Namnändring under hela hösten 2015 I december ska namnet Mina vårdkontakter ha tagits bort från sajter, talsvar, kallelser, med mera. Istället hänvisar vi till att logga in på 1177.se för att använda landstingets e-tjänster. Observera! Vårdpersonal loggar precis som tidigare in i Mina vårdkontakter. Domännamnet fortsätter som minavardkontakter.se. Plats för information på Navet: Kunskapsbanken >> IT-system >> E-tjänster för invånare (syns också på extranätet).
Landstingets ledningskontor Mål och syfte med det nationella projektet kring varumärkesbytet Projektet ingår i 1177 Vårdguidens nationella förvaltningsplan 2015, ska göra så att e-tjänsterna upplevs som en del av 1177 Vårdguidens erbjudande. Enkelt och tydligt för användare. Syftet med projektet är att fasa ut Mina vårdkontakter både som varumärke och namn mot befolkningen och ersätta med ”1177 Vårdguidens e-tjänster”. Målet är att vi alla i hela landet ska prata om e-tjänsterna på samma sätt vid årsskiftet. Projektet ska tydliggöra och förbättra ”flödet” mellan inloggade tjänster och öppen information.