Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Neuro varumärke Neuro visuella identitet Neurorapport E-hälsa

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Neuro varumärke Neuro visuella identitet Neurorapport E-hälsa"— Presentationens avskrift:

1 Neuro varumärke Neuro visuella identitet Neurorapport E-hälsa
Kunskapsdagarna Skellefteå 3-4 juni 2018

2 Alla dessa begrepp  Varumärke = ett namn, en symbol eller ett tecken, som används för att identifiera produkter eller tjänster. Logga = ett grafiskt varumärke som vanligtvis används som marknadsföring genom att underlätta omedelbar visuell igenkänning. Neuro är vår organisations logga.  Varumärkesplattform = är ett strategiskt styrdokument i den varumärkesuppbyggande processen. Grafisk profil/Visuell manual = De regler som beskriver användandet av organisationens logotyp samt vilka färger och bokstavstilar som ska användas i de trycksaker organisationen producerar. Anledningen till fastställande av grafiska profiler är i huvudsak att ge ett likriktat användande av de bilder och texter som representerar organisationen och fungerar som dess "ansikte utåt". 

3 Ett samhälle där människor med neurologiska diagnoser har samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter  som alla andra.  Vision berättar hur vi vill se framtiden Är vi nära? Både och.   Neuros vision

4 Neuro står för framtidstro, trovärdighet och enkelhet.
Vem står för Neuros framtidstro? Ni, hälso- och sjukvården, rehabilitering och forskning. Ni som mötesplats och opinionsbildare   Vem står för Neuros trovärdighet? Ni och Neurorapporter. Ni I möten med människor och beslutsfattare  Vem organisera enkelhet? Vem sänker trösklarna? Vi, vi och vi. Neuro står för framtidstro, trovärdighet och enkelhet. Vår gemensamma värdegrund och ledord

5 Neuros visuella identitet (se bifogat material)
Sidorna 5, 7, 13, 16 Neuros visuella identitet (se bifogat material)

6 Neurorapport E-hälsa Neurorapport E-hälsa visar att patientens digitala förutsättningar är mycket varierande Det är en "postnummerfråga". Bredband och tillgång till digitala tjänster inom hälso- och sjukvården är ojämnt utbyggt över landet.  Neuro menar att det dessutom krävs en satsning på patienterna för att rusta dem för e-hälsa, vision e-patient Vad kan var och en kan göra i sin roll? Användning av e-hälsoverktyg och -tjänster kan förbättra upplevelsen av hälsa, livskvalitet och kontakterna med vården som sådan. Personer med neurologiska diagnoser utgör en mycket heterogen patientgrupp i förhållande till e-hälsa. Det behövs både generell och riktad information och utbildning om e-hälsa. Fördjupningsstudier om olika patientgruppers behov och förutsättningar behövs. Kännedomen om 1177 Vårdguiden måste öka och användningen förenklas. Hälsoappar behöver ”varudeklareras” och kvalitetssäkras.


Ladda ner ppt "Neuro varumärke Neuro visuella identitet Neurorapport E-hälsa"

Liknande presentationer


Google-annonser