§ 1Mötet öppnas
§ 2Fastställande av röstlängd för mötet
§ 3Fråga om mötet utlysts på rätt sätt
På klubbens hemsida fr o m 1April 2012
§ 4Fastställande av föredragningslista
§ 5Val av ordförande och sekreterare för mötet
§ 6 Val av protokollsjusterare och tillika rösträknare för mötet
§ 7a) Styrelsens verksamhetsberättelse för det senaste verksamhetsåret
VERKSAMHETSBERÄTTELSE FÖR SÄSONGEN
Styrelsen har haft följande sammansättning: Ordförande: Anders Bråmå Sekreterare: Magnus Bäck Kassör: Thomas Fehrm Vice Ordförande: Henrik Johnsson Ledamot: Jan Neby
Medlemsantalet säsongen 11/12var (115) varav (12) är nya medlemmar. (22) har lämnat klubben. (Medlem som inte betalt medlemsavgift för två på varandra följande verksamhetsår får anses ha begärt sitt utträde ur föreningen. Medlemskapet upphör i sådant fall genom att personen avförs från medlemsförteckningen). Styrelsen har haft 6 st. styrelsemöten, planeringsmöte samt årsmöte.
HERRKOMMITTÉN Klubben har haft ett A-lag i division 5. Tränare: Magnus bäck och Daniel Hallström Kommittén har haft följande sammansättning: Magnus Bäck, Daniel Hallström
DAMKOMMITTÉN Kommittén har varit vilande under säsongen 11/12.
BARN- OCH UNGDOMSKOMMITTÉN Vi har haft ett div 3, ett div 5 och ett div 7-lag i seriespel. Kommittén har haft följande sammansättning: Henrik Johnsson, Jan Neby, Anders Eriksson och Håkan Jansson. Vi har medverkat i Lek- & Idrottsskolan under hösten Div 7 laget hade avslutning på Badhuset och div 5 på Mimes. Div 3 laget har inte haft avslutning ännu. Ledare: Div 3: Thomas Ferhm och Urban Lagerberg. Div 5: Henrik Johnsson och Jan Neby. Div 7: Daniel Olsson, Anders Eriksson och Jan Neby
b) Styrelsens förvaltningsberättelse för det senaste verksamhetsåret
§ 8Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhets, räkenskapsåret
§ 9 Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid revisionen omfattar
§ 10Fastställande av medlemsavgifter
Styrelsens förslag till medlemsavgift säsongen 2010/ kr
§ 11Fastställande av verksamhetsplan samt behandling av budget för det kommande verksamhets, räkenskapsåret
VERKSAMHETSPLAN FÖR MIBK SÄSONGEN 2010/2011.
STYRELSEN Delta i Dalarnas Innebandyförbunds möten. Förbättra och utveckla kommittéerna. Uppgradera och informera om gemensam spelidé för föreningen. Genomföra ledarträffar samt jobba aktivt med ledarvård. Arrangera avslutningsmiddag med prisutdelning för damer, herrar, veteraner samt ledare. Levandehålla arbetet med visioner, mål och handlingsplaner.
DAMKOMMITTÉN Fortsatt vilande
HERRKOMMITTÉN Deltaga med ett A-lag i div 5. Fortsätta motionsinnebandyn. Försäsongsträning
BARN- & UNGDOMSKOMMITTÉN Deltaga med 3 lag; klass 3 (99), klass 5 (01) och klass 6 (02) i seriespel. Aktiv spelarrekrytering. Föräldramöten bör anordnas inför säsongens början. Prisutdelning med fika för klubbens ungdomslag kommer att hållas. Alla ska ges möjlighet att åka på cup.
STYRELSEN Styrelsen skall löpande hålla sig informerad kring vilka utbildningar som erbjuds. BUL 1 och BUL 2 samt Domarutbildning erbjuds de som är intresserade av det. Alla i styrelsen som inte har styrelsefunktionärsutbildning skall erbjudas att gå utbildningen. Ledare erbjuds att deltaga vid Viking Line´s Sport Kick-Off.
BUDGET FÖR MIBK SÄSONGEN 2010/2011.
………………………… Anders Bråmå, ordförande ………………………… Henrik Johnsson, vice ordf ………………………… Thomas Ferhm, kassör ………………………… Magnus Bäck, sekreterare ………………………… Jan Neby, ledamot
§ 12 Behandling av styrelsens förslag och i rätt tid inkomna motioner
§ 13 Val
Valberedningen 2011/2012: Urban Lagerberg Håkan Jansson, Anders Eriksson ordförande
a) Ordförande för en tid av 1 år
Valberedningen föreslår:
b) 2 st. ledamöter för en tid av 2 år. - Magnus Bäck - Tomas Fehrm
c) 2 st. revisorer jämte suppleant för en tid av 1 år
Valberedningen föreslår: Bengt ErikssonRune Söderström
d) 3 st ledamöter i valberedningen för en tid av 1 år, av vilken en ska utses till ordförande: Anders Bråmo (ordf), Håkan Jansson och Anders Eriksson.
§ 14Övriga frågor
§ 15Mötet avslutas