Trygghetsgruppen Matthias Flodström (fritids) Linn Ekendal (förskolan) Pia Alm (förskolan) Jeanette Lantto (åk 2) Karla Kallenberg (åk 1) Lisbeth Ryderstedt.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Dagordning Inledning – välkommen till NAV-scen, Daniel Lundqvist
Advertisements

Skolan där alla ska trivas och känna sig trygga och där alla har lika värde. Vi har alla har rätt till en god arbetsmiljö.
Så här jobbar vi på smaragden
Kamratstödjar konferens 5/ Dagen startade för kamratstödjarna när de anlände till Munkedals folkets hus. Kamratstödjarna blev incheckade och fick.
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
Plan mot kränkande behandling
Välkommen till Knappekullaenheten
Välkommen! Förskoleklass hösten 2014.
Förskolan Matrisens Likabehandlingsplan
Tyresö förskola och skola
Lika Behandlings Plan Verksamhetsåret 2012/2013
VÄLKOMMEN TILL FÖRSKOLAN
Likabehandlingsplan och plan mot kränkande behandling
Hur ska kommunen marknadsföra de kommunala yrkena mot ungdomar?
Fritidsverksamheten på Södermalms skola
LIKABEHANDLINGSPLAN elever Rudboda skola
Våra farhågor 1.Adressen blir också fortsättningsvis ett misch-masch där uppdraget riktas till den professionella organisationen medan ansvaret för brister.
Likabehandlingsplan/plan mot kränkande behandling
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
Hur arbetar vi och vad har vi gjort hittills?
Vilken ska bort och varför
Skolgruppen Domarhagsskolan
Nolltolerans Haga/Katrinelund. Haga Tittade på Hagas egen trygghetsenkät (görs två ggr/år) där det gick att utläsa att eleverna vet vem de ska vända sig.
Lokal arbetsplan Hedlunda skola Kunskaper, utveckling och lärande Barnen/eleverna ska känna sig trygga, respekterade och ha demokratiska värderingar.
Elevenkät Volgsjö skola År Höstterminen 2008.
Likabehandlingsplan Enebybergs resultatenhet
En arena för lek och kompisskap
Plan mot diskriminering och kränkande behandling.
MAKTLEKAR.
UNF STÖDGRUPPER. Vad är en stödgrupp? (1) Vem vänder sig stödgrupper till? Vilka träffas i stödgrupper? Hur ser en stödgruppsträff ut?
Karl Johansskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar.
Karl Johansskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar.
Föräldramöte Sätunaskolan VÄLKOMNA.
1 Genevadsskolan Antal svar elever: 45 - svarsfrekvens 96% Antal svar vårdnadshavare: 5 - svarsfrekvens 11% April 2015 Laholms kommun Skolundersökning.
Rudboda skolas fritidshem och fritidsklubb
Föräldramöte den 14 september Centralskolans grundsärskola Ann Jansson rektor.
Välkommen till föräldrarmötet!
1 Att upptäcka våld mot barn - om rutinfrågor inom elevhälsan Karin Blomgren Tematisk rådgivare/Sakkunnig Rädda barnen.
Beardslees familjeintervention Lisa Wallander Linusson
Elevhälsa Elevers behov och skolans insatser Projektledare Anna Blom Elevhälsan 1.
Kunskap i kombination med Trygghet, Delaktighet & Ansvar Grimstaskolan, Grymsta skolan.
Mobbning & kränkande behandling på jobbet
Detta är en förenklad version av vår likabehandlingsplan.
Samverkan – att komplettera skolan Hur dokumenterar vi?
Länghemskolan F-6 schyssta kompisplanen
När säger du ifrån? Om civilkurage på nätet.
Hur pratar du med ditt barn om social medier?
Skolan elever yngre 2016.
Trivselregler P07-Furulund
Skolan som Arena i Enköpings kommun
Ordningsregler för lå 1718: För att skapa en trivsam, trevlig, trygg studiemiljö med arbetsro följer vi följande ordningsregler på Junedalsskolan: På Junedalsskolan.
Länghemskolan F-6 schyssta kompisplanen
Regiongemensam elevenkät 2016
Organisation & Arbetsgivaransvar
Laholms kommun Skolundersökning 2015 Elever - Vårdnadshavare/Föräldrar
Regiongemensam elevenkät 2016
FN-dagen uppmärksammas varje år den 24 oktober.
Laholms kommun Skolundersökning 2015 Elever - Vårdnadshavare/Föräldrar
Främjande miljöer för lärande, utveckling och hälsa
Olika sätt att föra fram sin åsikt, samtala och diskutera
Eleverna i klass 1-6 har svarat på enkäten
Kroppsspråk, röst och artikulation
Föräldramöte 6 december 2018.
Välkommen till mitt utvecklingssamtal Sätt in en bild på dig själv här ÅK 5 VT 2018.
Tobak - Lektion 3 Åk 4-6.
Dialogmöte förskoleklass
Resultat från deluppföljning av Dialog och samarbete
Det är bara lite drygt två procent av elektrikerna som är kvinnor
Barnombudsmannen Fanny Davidsson.
Presentationens avskrift:

Trygghetsgruppen Matthias Flodström (fritids) Linn Ekendal (förskolan) Pia Alm (förskolan) Jeanette Lantto (åk 2) Karla Kallenberg (åk 1) Lisbeth Ryderstedt (specialpedagog) Karin Ahlsén Larsson (åk 3) Karin Carlberg (åk 4-6)

Happy kids

Syftet med Happy kids Vara ett stöd för andra elever på raster/fritids som har svårt att i första hand vända sig till en vuxen. Uppmärksamma kränkande behandling på raster/fritids och rapportera vidare till de vuxna på skolan. Uppmärksamma elever som ofta är ensamma på raster/fritids och rapportera vidare till de vuxna på skolan. I viss mån kunna säga ifrån (tillsammans) när kränkande behandling/mobbning förekommer.

Hur långt har vi kommit? Vi har presenterat oss för varandra och pratat om vad uppdraget innebär, samt varför vi ville vara med. Vi har röstat fram namnet ”Happy kids”. Vi har ritat loggor och röstat fram en som vi kommer att använda. Vi har pratat om trygga respektive otrygga platser i skolan och på skolgården och tagit fram förslag på hur vi kan öka tryggheten.

Hur går vi vidare? Arbeta vidare med att stärka bandet mellan medlemmarna i Happy kids genom olika övningar och aktiviteter. Kontinuerlig uppföljning, stöd och utbildning. Presentera Happy kids för övriga elever. Dela ut och börja använda våra nya loggor.