Varumärke. Ett VARUMÄRKE är det man förknippar med namnet. Det väcker bilder, känslor och associationer.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vision 2025 Foto: Hanna Maxstad I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling – för liv, lärande och företagsamhet. Lust är passion,
Advertisements

E-post tfn (vxl)
Att förbättra världen genom återvinning och utbildning Handen på hjärtat – har vi inte ofta för mycket kläder i garderoben som vi inte använder? Det är.
Internationaliseringsprojek t vid NMS Studentutbyte med lärarutbildning i Vlissingen, Holland 3st grundlärarstudenter åk 1-3, termin 7, välkomnar och besöker.
LRKÖ FÖR VEM, NÄR OCH HUR?. LRK/Ö Strategi Hur skall vi nå målen! Uppdrag För vem, när och hur Värdegrund Så här skall vi förhålla oss till hundar, medlemmar,
Pedagogisk verksamhetsidé Sege parks förskola, läsåret
Affärsplan 2010/2011 Förskolan Karlavagnen. Innehåll Företagets Vision Analys Målsättningar Strategier Planer Prioriteringar.
MIDSOMMAR. Den ljusa natten vänder Midsommar är Sveriges stora sommar­fest. Värmen har kommit och nätterna är långa och ljusa. Midsommarstången kläs och.
dw. Källkritik och Historiska Källor Med fokus på hur man tillämpar ett källkritiskt förhållningssätt i studier.
Projektet Inkludera mera – vi vill och vi kan! Folkhögskolor arbetar för ett mer inkluderande samhälle.
Platser i Örnsköldsvik VÄRDA ATT VETA LITE MER OM.
Svenska kyrkan i utlandet Ett folk i rörelse Våra resor går allt längre bort i världen och varar allt längre tid. Fler och fler svenskar bosätter.
En presentation. PYN PUA SIRIUS Visionen för SIRIUS SIRIUS bidrar aktivt till att förverkliga ”den goda arbetsplatsen” för ökad konkurrenskraft.
En ö - Ett hav - Möjligheter Utveckling – vision 2025: fler människor, tillväxt, mötesplatsen Gotland, välstånd, hälsa och miljö. Grundläggande - Kommunikationerna.
BRAND PR KUNGSGATAN 66, STOCKHOLM, SWEDEN.
TILLGÅNGAR (Besöksmål/platser)
Dagordning YIS P06 Presentation av ledare för YIS P06
Botkyrkas styrmodell och kommunens ekonomi
Varumärkesbeskrivning
Värderingsbaserad segmentering av medlemmar
Välfärdens processer för myndighetsutövning inom IFO/FH
Bästa utveckling för alla
Stockholm Archipelago samverkan Tina Larsson, projektledare
Hållbarhets kompassen
Mera liv i hållbara städer
FRÅN MEDBEROENDE TILL MEDMÄNNISKA
Välkomna till tvärsektoriellt miljömålsmöte 21 okt 2015
Grafisk profil.
En kort presentation av Tillväxtverket
Välkomna! Gemensam dag Arbetsgrupper äldre.
Utställning av Regional utvecklingsplan för Stockholmsregionen
SVENSKA TRADITIONER MIDSOMMAR
BESÖK OSS PÅ FACEBOOK OCH EDGYMNASIET.SE
Andreas Stubelius Peter Bennich
Lystra – upplysning och upplevelser i världsarven
SVENSKA TRADITIONER MIDSOMMAR
Årets mest hållbara förening
Vision Mer än idrott - En klubb full av stjärnor.
Välkommen till Huddinge!
Samarbetspartners Civila samhället. Samarbetspartners Civila samhället.
Eskilstuna varumärkesundersökning
Vilhelm Moberg
nationell enkätundersökning
IFK MARIEFRED VERKSAMHETSIDÉ VERKSAMHETSOMRÅDEN VÄRDEGRUND VISION MÅL
Roadshow USA 2017 Vi träffade representanter för 13 olika rederier
VI SKA VARA BÄST PÅ ATT VARA KOMMUN
Värdering och urval (Internt utvecklingsprojekt – Cissela Genetay)
Claes Johansson, chef Hållbar utveckling
Kommunikations- och insamlingsenheten Bert Åberg
VARUMÄRKESPLATTFORM FÖR PLATSEN VADSTENA
TÄVLINGSMOMENT SIMNING
Välkommen till KPLN och Lekplatsgrossisten
Kommunikationsstrategi för staden Så berättar vi om stadens arbete
Möjligheternas arena Fyrishov är Sveriges mest besökta arena med ca 1,6 miljoner besökare per år (2016). Arenan håller öppet alla dagar året runt. Verksamheten.
Regionalt utvecklingsprogram Regionalt tillväxtprogram
Regional handlingsplan för att integrera och stärka klimat- och miljöperspektiven i det tillväxtarbetet i Stockholms län december 2017.
Målstyrning och verksamhetsplanering
PRODUKTUTVECKLING.
Varumärket Härnösands kommun.
BEFOLKNING Johannes Olsson, Annan, Övriga skolor –
Välkommen !.
FIRST LEGO League 2018 Östersund
Det kommunala varumärket Hur attraktiv är din kommun?
TÄVLINGSMOMENT SIMNING
KÄNGURUNS FÖRSKOLA. KÄNGURUNS FÖRSKOLA Mölndals vision 2022 Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker.
ARBETSGRUPP KOMPETENS
- LISTAR DE STÖRSTA LEDARSKAPSUTMANINGARNA 2019
Scandinavian Management
Regional handlingsplan för att integrera och stärka klimat- och miljöperspektiven i det tillväxtarbetet i Stockholms län december 2017.
Föräldrar Förskola Förskolan Solägget 14 svar, 78%
Presentationens avskrift:

Varumärke

Ett VARUMÄRKE är det man förknippar med namnet. Det väcker bilder, känslor och associationer

Marknad: Mälardalen, norra Tyskland, Finland och eventuellt Norge Målgrupper: Aktiva familjer, whops, dinks och MICE Konkurrenter Långresedestinationer vintertid Stanna hemma och bygg Öland, Båstad, Åre, Österlen, Lappland Citybreak-städer i Europa såsom London, Barcelona, Paris m fl Argument & USP:ar Kust, stränder, sol och väder Kreativ miljö Natur- & kulturarv Levande Visby, levande historia Mat & måltidsupplevelser Aktivitets- och upplevelseturism Idrottens ö ”Safe destinations” viktigt argument för konferensmarknaden Vad förknippas med namnet Gotland idag? Vad skulle vi vilja att Gotland förknippades med?

Besöksön VARUMÄRKE: är ett löfte som måste hållas är ett verktyg för att utveckla och marknadsföra skall stärka Gotlands attraktions- och konkurrenskraft

Kärnvärden Känslan av hav och ö Magisk Nära Originell Exotisk Spännande KulturarvVärldsarv Natur-/jordnära Historisk Miljö Vackert Särpräglat Annorlunda Levande Lust Hållbar utveckling Hälsa Säkerhet Närhet Öppenhet Kommunikationer Välkomnande Integrerande Inbjudande Mitt i Östersjön Mötas/möten/mötesplats Framåtanda Kompetens Nytänkande Högskola /studieort Utveckling Vitalitet Professionalism Tillväxt Gotland Kreativitet Kvalitet Kulinariskt Ö-möjligt Året runt Omhändertagande Bryr sig Medmänsklighet ”Steget fram” Drömförverkligande Familjärt Måltidsupplevelser och råvaror Trygghet Naturligt Äkta Genuint Idrott Föreningsliv Kulturliv Livslust Livskraft

Varumärkesplattform - Kärnvärden Kreativitet Livslust Livskraft Närhet Magiskt

”Gotland den magiska ön” Varumärkeslöfte

Vision 2025 Vision Gotland 2025 Gotland är Östersjöns mest kreativa och magiska plats för oss som söker ett tryggt och innehållsrikt liv, fyllt av livslust och utvecklingskraft

Vårt erbjudande Delta med utställning vid landshövdingens sommarfest den 16/7 Deltagande vid Kickoff för Varumärket på Visby Strand 20/9