MÅNADSRAPPORT JUNI 2013 VISITSWEDEN - SVERIGE. NYCKELTAL OCH PUBLICITET ÖVER TID Nyckeltal Juni 2013 Jan- Juni 2013 Juni 2012*** Antal bedömda artiklar.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Opinionsbildning och påverkan i stort och smått. Varför beslutsfattarna ska lyssna på Företagarna?
Advertisements

Stöd för energikartläggning Ekonomiskt stöd till små och medelstora företag för att genomföra en energikartläggning. Få koll på energin i företaget!
Sid 1 | Lantbrukarnas Riksförbund Susanne Welin-Berger ledamot i LRF:s regionstyrelse på Gotland Närodlat till kommunen Vad tycker LRF?
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad.
Hypotesprövning. Statistisk hypotesprövning och hypotetisk-deduktiv metod Hypotetisk-deduktiv metod: –Hypotes: Alla svanar är vita. –Empirisk konsekvens:
16:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Kampanjens förutsättningar sammanfattas i en brief Bakgrund Vilka är målgrupperna? Kampanjens mål Vilka.
​ Resultat filmtest Frödinge 1. Helhetsintryck Frödinge Ostkaka Mellanmål Frödinge Ostkaka Ericksons Frödinge Ostkaka Sellstroms Frödinge Kladdkaka Ekströms.
Företagarpanelen – Q3, 2009 AUGUSTI 2009 Jönköpings län.
BI SYD Bakgrund och förklaringar BI SYD (Business Intelligence Syd) är ett samarbete mellan de regionala turismorganisationerna Destination Småland AB,
Enkätundersökning Företagande & Jul
Folkhälsa - Minskad psykisk ohälsa bland unga kvinnor år
D A B C Vems påstående stämmer? I bilden står talen 9, – 11 och 2 3
NY FORSKNINGSFOND I JÖNKÖPINGS LÄN
Stegräknare Antal steg per dag Aktivitetsnivå Mindre än 5000
BI SYD Bakgrund och förklaringar
BI SYD Bakgrund och förklaringar
Sveriges största företagarorganisation
Företagarpanelen – Q4, 2010 NOVEMBER 2010 Uppsala län.
Om Småföretagsbarometern
Markörbaserad journalgranskning
Antagning och utländska meriter
Hur mår niondeklassare i Sörmland? Trender
[Headline] Företagarpanelen – Q Hela Sverige - Konjunkturfrågor 1.
[Headline] Företagarpanelen – Q Jönköpings län 1.
SEPTEMBER 2011 Östergötlands län
Unga vuxnas boende Hur unga vuxna bor och hur de vill bo? RUFS 2050
Handlingsplan Verksamhet/process/område ____________________________________________________________ Datum Förändring att testa Mål Att göra Ansvar för.
November 2007 Jönköpings län
instagram. com/p/BZ1PYzQHOsU/
Markör Stadsledningskontoret Kungsholmen stadsdel Medborgarundersökning, 2010 Stadsmiljö © Markör © Markör.
Samhällskunskap år 6 Catha Glaas, Thomas Smith
Solna stad Brukarundersökning 2017
BI SYD Bakgrund och förklaringar
Tandvårdsförmåner - det statliga tandvårdsstödet
Kommer ni ihåg våra STORA frågor?
BI SYD Bakgrund och förklaringar
Helpdesk Centrum för digitalisering
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg
Våra medier.
Kurs mindfulness Studenthälsan
Ung Cancer - Medlemsundersökning 2017, Närstående
Om undersökningen Utskick till deltagare i Företagarnas panel
1177 Vårdguiden på telefon - hörnstenar
Valet 2018.
John Bauer.
Brukarundersökning 2017 Socialkontoret, Stöd och service.
John Bauer.
Journalistisk text.
Luleå tekniska universitet
- ett verktyg för ANDT-uppföljning Introduktion
Antal besökare och besöksflöden i Kåseberga
Veckans fördjupning handlar om en känd hemsida som fyller 15 år
Stockholmsenkäten Elevernas svar – till nytta för många!
Nyckeltal äldreomsorg för GR - kommunerna
Johan gustafsson, kommunikationschef c more
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
Kurs mindfulness Studenthälsan
Kostnader för inhyrd personal i hälso- och sjukvården
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
Om du behöver hjälp med dina tänder
Mobil incheckning och betalning
ÖKA PR-GENOMSLAGET NY TJÄNST Lås upp artiklar bakom betalvägg och sprid fritt till anställda, kunder och andra Frustrerad när ert PR-arbete döljs bakom.
Nyckeltal från Centrum
Solna stad Brukarundersökning 2017
Kvaliteten på regionala data kan vara bristfällig
Kvaliteten på regionala data kan vara bristfällig
Omfattar fyra femårsperioder mellan 1985 och 2017
Vad tänker du om alkohol och andra droger?
Presentationens avskrift:

MÅNADSRAPPORT JUNI 2013 VISITSWEDEN - SVERIGE

NYCKELTAL OCH PUBLICITET ÖVER TID Nyckeltal Juni 2013 Jan- Juni 2013 Juni 2012*** Antal bedömda artiklar PR-värde*, totalt 4,4 Mkr23,5 Mkr- PR-värde, genomsnitt kr kr- Upplaga 14,7 miljoner 76,4 miljoner 17,3 miljoner (räckvidd) Medieindex**6,57,9- Klout-score***54,4453,62- 2 *PR-värde beräknas med hjälp av specifika annonskostnader, positiv eller negativ vinkling, storlek på artikel och exponering av varumärke. **Medieindex är en sammanvägning av positiv eller negativ vinkling, artikelstorlek, varumärkesexponering och relevans. ***Baserat på VisitSwedens uppgifter. Redaktionella medier

PUBLICITET UNDER JUNI 3 PM: ” Utländska gourmetjournalister ska testa äkta småländsk ostkaka” I juni uppmättes det näst högsta antalet artiklar för en skild månad under 2013 och det är tydligt att sommaren är en viktig period mediamässigt. Det dominerande nyheten i juni var VisitSwedens undersökning om varför utländska turister väljer att besöka Sverige. Nyheten, som i de flesta fall fokuserade på att turisterna uppskattar svenskarnas gästvänlighet, plockades upp i ett femtiotal artiklar. En annan dominerande nyhet var den resa till Småland som ett femtontal utländska journalister hade blivit inbjudna till. Denna nyhet bidrog till att Kalmar och Jönköping var bland de dominerande regionerna. VisiSwedens VD Thomas Brühl kommenterade i två av dessa artiklar. artiklar Smålands-Tidningen, Sundsvalls Tidning/ TT,

4 INITIERING, BUDSKAP, TALESPERSONER & TENDENS *Budskap som på ett korrekt sätt berör VisitSwedens uppdrag och verksamhet. NyckeltalJuni 2013 Thomas Brühl6 Ann-Marie Hovstadius3 Ulrika Hallesius1 Bitte Olsson1

REGION & MEDIETYP 5 *Publicitet som inte gäller en specifik region.