I dessa två bilder ser vi en del av min uppgift (bilden med mannen som är vd för MAN) och i den andra Hampus arbete med stereoskopiskt seende. Hampus.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Sexuella kränkningar och respekt Hur påverkar vi utvecklingen i rätt riktning? En powerpoint av S2m.
Advertisements

Ett forskningsbaserat arbetssätt i teorin och praktiken.
Förväntningar! – BIM Alliance? BIM Alliance är en sektorsdriven ideell förening som arbetar för bättre samhällsbyggande med hjälp av BIM Med hjälp av BIM.
Allra första kameran År 1826 gjordes den allra första kameran av fransmannen Joseph Nicéphore Niépc men det tog åtta timmar att exponera bilden och den.
Namn på tillfället (kan skrivas på flera rader) Namn på den som presenterar Datum xx.xx.2016.
Sveriges geografi Det svenska kulturarvet. Geografi Göra geografiska analyser av omvärlden och värdera resultaten med hjälp av kartor och andra geografiska.
F ÖRPACKNING PROCESSEN. Från första början har jag hittat på internet en bild på en intressant förpackning. Det var en förpackning för en kaffekopp, som.
I detta projekt var uppgiften att konstruera en av flera plattor som tillsammans formar en mindre ”stad”. Denna stad ska vara en plattform för mindre.
DET BLIR VARMARE PÅ JORDEN VARFÖR? VAD SPELAR DET FÖR ROLL? HÅLLBAR STAD – ÖPPEN FÖR VÄRLDEN.
Välkommen! Nu ska vi skapa smarta, roliga eller knasiga program!
1 MediaCenters arbetar med undervisningsmedia och digitala lärobjekt i olika former för att elever, lärare, skolledare och annan personal inom skolan ska.
Empowerment i teori och praktik?
Broar.
En snabbkurs i orientering
De sju intelligenserna
Olika sätt att tänka om människor, samhället och världen…
Naturresurser i Sverige
Naturresurser; vatten
Musikvideon.
När det gick på Var visst vecka 43 BE ® BrucElvis
Konsten att läsa skönlitteratur
Årskurs 7 Katarina Norra Skola
Wordgenomgång.
Problematisering av diplomet
Vad är religion och vad är livsåskådningar?
Designa en sittmöbel Frånvarande, se länkar:
Formativt lärande.
Vad är sociologi? – en repetition Momentöversikt Vad är en analys?
Varför bor vi där vi bor? Vi blir allt fler.
Ash2®Phos.
LÄSSTRATEGIER på högstadiet.
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Medieteknik 4 Radio/TV och satelliter
Religion.
Vilhelm Moberg
Upplysningen 1700.
NAPOLEONTIDEN.
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
3. Material och sammanfogning
Kap 6 1NT - Högfärsfråga 2 kl (Staymans 2 kl)
CASE Jolanda Riissanen
Övning Tid: minuter Virala konsekvenser.
Elliot Dahl Maria Karlsson.
LOKOMOTIVET!!!.
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Varifrån kommer alla sopor – och vad händer sedan?
Miljöinsatser vid retur-automaten
Ett fel på kvinnor.
Geometri Kapitel 5.
- ett verktyg för ANDT-uppföljning Introduktion
Mobiltelefonins utveckling
Kan du begreppen? Para ihop rätt begrepp med rätt beskrivning. Algoritm Precis Program Är ett annat ord för exakt, tydlig eller noggrant. Är klara och.
Mensutmaningen.se MENS a.
Tobak - Lektion 2 Åk 4-6.
Kap 6 1NT - Högfärsfråga 2 kl (Staymans 2 kl)
Johan gustafsson, kommunikationschef c more
Alla kan läsa och hör sen!
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
Vad är viktigt för dig? Att designa tjänster utifrån behov
Feber hos barn Hälsa i Sverige
VHS internationella antagningsomgång - Rekrytering och söktryck 1(2)
Vad är strategi? En karta som utstakar val och väg för organisationen
Feber hos barn Hälsa i Sverige
- LISTAR DE STÖRSTA LEDARSKAPSUTMANINGARNA 2019
Angereds unga stadsutvecklare
Digitalisering handlar inte om IT utan om ett sätt att tänka: öppenhet och samarbete eller göra allt själv bakom lyckta dörrar? Bättre och effektivare:
KRETSLOPP FÖR ÅTERVINNINGSPROCESSER
KRETSLOPP FÖR ÅTERVINNINGSPROCESSER
KRETSLOPP FÖR ÅTERVINNINGSPROCESSER
Helig Ande.
Presentationens avskrift:

I dessa två bilder ser vi en del av min uppgift (bilden med mannen som är vd för MAN) och i den andra Hampus arbete med stereoskopiskt seende. Hampus har använt sig av en kartongbit, pappersgubben, två kameror och två datorer. Han började med att göra en kartongbit där han fäste två kameror. Med hjälp av pappersgubben så fokuserade han kamerorna på en och samma punkt så att programmen på de två datorerna fick samma video. Han satte sedan ihop de två videorna och skapade en video, videorna är till för att skapa en verklighet och man ska känna som man själv är med i världen. Jag och Hampus har under arbetes gång fått samarbete med varandra för att det är ur hans uppgift min gubbe ska se ut som den faktiskt är i en riktig värld. Gubben på bilden är 7 cm hög och i verkligheten är han 180, tar jag då 180/7 får jag cm är det gubbens längd motsvara här i vår stad mot hans riktigt 180 cm. Skala ska vara 1:16. Skala och Stereotypiskt seende.

På dessa två bilder ser man den första början och dagens läge på staden, i den vänstra bilden har vi nu börjat bygga hus till våra plattformar och till höger är den första ritningen där vi användes oss av kartonger för att ha som prototyper på husen. Vi återanvända kartonger från skolan till vårat projekt för att sträva efter ett hållbart samhälle för att kartong kan återvinnas. Cellplast, eller frigolit (termen som oftast används) är också återanvändningsbart och brännbart. Hållbart samhälle, Kartong och Cellplast.

Under detta projekt har vi använt oss av olika verktyg och denna uppfinning man ser på bilderna är en av dem. Den funkar på så sätt att en ståltråd är kopplat till ett labbaggregat som ger den ström så den värms upp. Man kan säga att den fungerar som en slip eller en såg, för när man skjuter cellplasten mot den så smälter plasten och man får en jämn och fin yta. Cellplastkniv

På dessa bilder ser man vad vi i gruppen har använt till detta projekt. Vi har använt oss av cellplast, lim, kartong och massor av olika verktyg, t.ex. knivar för att skära i kartong och cellplast och flera olika limsorter. Största förbrukningen av material gjordes av kartong, cellplast och lim, men vi använde också aluminiumfolie till grunden av världen för att kunna få ström till byggnader och lampor. Material och Verktyg.

På denna bild ser man David och Rasmus fästa aluminium med tapetklister på cellplastskivorna som är grunden till våra städer. Aluminiumet är till för att vi ska kunna leda ström i staden, för att få tillgång till fungerande gatubelysning och trafikljus. Projektet och staden har många olika användningsområden, t.ex. kan man använda det till att lära ut hur man leder ström eller bara ha det som ett utforskningsområde till små robotar. Man kan också använda det till för att räkna ut skala och för att undersöka stereotypiskt seende, sådant som vi sysslat med. Ström och Grunder.

 Vi har inte under projektet gång fokuserats oss väldigt mycket på hållbart samhälle för miljösäkerhet. T.ex. har vi använt oss av både cellplast och kartong som är återvinningsbart. Aluminiumfolie användes också i tillverkningen och även det kan återanvändas. Fast under projektets gång så tog det sociala över väldigt mycket fast vi hade våra egna områden att fokusera på.