LINA Ärendehantering & Transportrutiner Apple-verktyg inom bastjänst, Kävlinge Funktionsfel eller skada Enheten felsöker på plats enligt latthund på itteamet.se.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Informationssystem om arbetsmiljö För en säkrare och effektivare arbetsplats.
Advertisements

Väntrums-TV på Akademiska sjukhuset Beskrivning av väntrums-tv.
Bemanning och anställning Av vikarier inom vård och omsorgsförvaltningen.
LSS och SoL Jenny Ahlqvist och Cecilia Wallgren SDF Majorna-Linné.
PBL-projekt Bygglov. Processkartläggning Kartläggning Hur jobbar vi idag? Struktur och dokumentation Dokumentera arbetsflöden Dokumentera rutiner Kunskapsöverföring.
Färdiga e-tjänster för att effektivisera er hantering kring ENSAMKOMMANDE BARN Under 2015 kom ensamkommande barn och unga till Sverige för att söka.
Information om datasystem för vård och omsorg
Två olika avtal Saco- S OFR Oorganiserade följer största avtalsgruppen
MIT-miljöer och utbildningsmijöer -Staffan Ekstedt
ELEVHÄLSAN PÅ ALZAHRAÀ AKADEMI
Projekt Validering SPOR Användarmöte Stockholm
Utbildningsförvaltningen
Mellanhänder: Rätt eller fel? SOI 2017 Ann Fryksdahl, Konkurrensverket
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
Avbrott i nätinfrastrukturen på US
Välkommen till information om lex Sarah
Grön uppföljning Agenda
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Frukostmöte 2/2-2017, Näringslivsforum Skövde
Processkartläggning Upphandling
Processbeskrivning Markörbaserad journalgranskning
Lathund Ladoksupport.
Godmanskap Förvaltarskap Överförmyndaren Tillsyn Socialtjänstens roll Frågor.
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
Nya föreskrifter och allmänna råd om läkemedelshantering
Regler för upphandling
Aktuellt COSMIC R8.1 Nummer 17 vecka
Disposition – konsten att läsa skolstatistik
Genomgång av Verifiering av tjänsteproducent
Tillväxtverkets mellanarkiv
Bakgrund och problemformulering Framtida läge/ Mål
Självbetjäningsterminal i primärvården
Medarbetarundersökning 2018
Helpdesk Centrum för digitalisering
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Hjälpmedelsförskrivning
Digital signering av hälso- och sjukvårdsåtgärder
Tillsyn förskola, pedagogisk omsorg
Godmanskap Förvaltarskap Överförmyndaren Tillsyn Socialtjänstens roll Frågor.
Åtgärdswebben.
220 handdatorer ska utbytas ut till APP före
Ramavtalet i korthet Stationstankning 2017
220 handdatorer ska utbytas ut till APP före
Information om ekonomiskt bistånd
Införandeplan för IA-systemet
UF Ett år som företagare Företagsamhet och arbetslivsfärdigheter i praktik Timme 4. och 5. – Affärsidé, personal och rådgivare.
Förskrivarutbildning Hjälpmedel vid rörelsenedsättning
Systematisk uppföljning
Administrativ enhetschef vid Institutionen för hälsovetenskaper
SKOLA24 • VANLIGA FRÅGOR december 2018 Vanliga frågor!
Styrgrupp Hjälpmedelscentralen
Annika Nilsson, Regional Verksamhetsutvecklare Psykiatri Skåne
Förskrivarutbildning Kommunikations- och kognitionshjälpmedel
Rehabsamtal med arbetstagare inom lagverksamheten Ponf
TRIS-processen TRIS-teamen arbetar enligt TRIS-processen. TRIS-processen är den gemensamma processen och modellen för rehabiliteringssamverkan. Från vårdens.
Leverantörsfakturor GAS
Smartare möten – effektivare uppföljning
Kartläggning av stöd- och ledningsprocess
MIS 2.0 Standardiseringsutskott
Linköpings universitet
Samordnad hantering Inledande utgångspunkter
Dokumentera rätt i vården
Systematiskt förbättringsverktyg för samverkan
Idéburet offentligt partnerskap (IOP)
Catherine Zetterqvist Produktägare-Ladok3
Ersättningar 2019 Vårdval vårdcentral
Projektledare Ann-Sofi Medin
Välkommen till föräldramöte Lerkil P11/7 år
VIS förvaltning Kontaktpersoner (en/division)
Kontinuitetshantering
Presentationens avskrift:

LINA Ärendehantering & Transportrutiner Apple-verktyg inom bastjänst, Kävlinge Funktionsfel eller skada Enheten felsöker på plats enligt latthund på itteamet.se Rapporterar därefter till leverantören vid behov Vid stöld bifogas kopia av polisanmälan. Användarsupport, nätproblem etc, samt ev behov av hjälp med ärendehantering Ärende till IT-teamet ”IT-resurs”/administratör på enheten IT-teamet Bring (Lin Educations budfrima) - Ev behov av kompletteringar kring ärenden - Ök om inskick till verkstad Ev avgifter bekostas av enheten Budfirman hämtar/ returnerar verktyg på respektive enhet Användarsupport & support på kringtjänster tex nätverk och utskrifter Lathundar för enheternas IT-admins ”Backup-stöd ” avs ärendehantering (rapportering i LINA etc i undantagsfall) Löpande överblick på LINA-ärenden I samarbete med IT-samordnare Huvudkontakt gentemot leverantör IT-teamet dokumenterar ev avvikelser fr avtal Avvikelser som ev bedöms som ”akuta” tas upp direkt av IT-teamet gentemot B2B, på eget initiativ eller i överenskommelse med IT- samordnare Uppföljning med B2B Regelbundet och bokat i förväg – 2 ggr / år? IT-teamet + representant/-er för verksamheterna enl ök B2B It-partner (avtalspart) Lin Education (Underleverantör till B2B) Avvikelser från avtal, feedback på service, etc Rapporteras till IT-samordnare Bildnings IT-samordnare Löpande överblick på LINA-ärenden I samarbete med IT-teamet, lyfter ev misstänkta avvikelser mot avtal Intern uppföljning av processen, tillsammans med BUR, STP & IT-teamet - Verksamhetsråd Utbildning driver - före resp möte med B2B - Rapport till IT-beställarna - Mailnotifieringar vid skapande o uppdatering av ärenden - Behörighet att se alla verktyg och ärenden samt ta ut rapporter För ev ärenden som IT- teamet hanterar hämtas verktyg på kommunhuset!

Ansvarsfördelning Enheten * -Felsökning/åtgärd/rapportering av tekniska problem: -Nätverk/uppkoppling/utskrifter rapporteras till IT-teamet -funktionsfel/skador/stölder rapporteras i LINA -”Backup” att vända sig till iT_teamet om hjälp behövs med LINA-ärenden -Ominstallation av Mac-datorer -Information och kompetensöverföring till övriga pedagoger -Introduktion och stöd för elever, hantering av låneregler/kvittenser -Lokal installation och administration av program/appar -Beställningar av verktyg och tillbehör (till IT-teamet) -Kontaktperson vid leverans av verktyg och tillbehör -Uppackning & inställningar tex nätverkskonfiguration -Registrering av Apple-verktyg i MDM / Casper -Skapande av AppleID IT-teamet -Användarsupport -Underhåll av och support på fasta och trådlösa nätverk -Beställningar av verktyg och tillbehör -Löpande uppföljning av leverantörens åtagande, tillsammans med IT- samordnare -Kontakt gentemot leverantör, regelbundna uppföljningsmöten -Tillhandahållande av lathundar för enheternas IT-resurser -Tillhandahållande av och support på övrig infrastruktur/kringtjänster (utskrifter, AppleTV, mm) -”Backup-stöd” med skade- och stöldärenden Leverantör B2B It-partner / underleverantör -Leverans av verktyg direkt till respektive enhet -Support vardagar 8-17 som omfattar felsökning, teknisk problemlösning och användarhandledning på verktygen, via telefon eller mail (ej på plats) -Reparation och utbyten av verktyg, enligt avtal, inkl hämtning och återlämning på plats -Garanti. försäkring och support under 3 års tid (1 års grundskydd + förlängning) -Register och ärendeadministration för verktyg (LINA) -Tekniskt införandestöd vid ”utrullning” av 50+ enheter (bokas enl överenskommelse) * Delegeras av enhetschef till en eller flera anställda, sk ”IT-resurspersoner”. Version 8,

Förutsättningar Löpande uppföljning på ärendehanteringen i LINA –IT-teamet + Bildnings IT-samordnare får notifieringar från LINA och har kommunikation kring när ev frågor behöver lyftas med leverantören Regelbunden uppföljning med leverantören –IT-teamet ansvarar för regelbundna möten med leverantören och att samordna detta med verksamhetsråd. Förslag första möte: december 2015? Intern uppföljning av ärendehanteringsprocessen –Verksamhetsråd Utbildning genomför, tex 2 ggr / år –Rapporteras till IT-beställarna. –Förslag på första uppföljning: Q ”Backup-stöd” från IT-teamet med ärendehantering –Enheter/personal som behöver stöd från IT-teamet i hantering av ärenden ska kunna rapportera direkt till dem. I dessa fall ska verktyg skickas till IT-teamet så att hantering och transport ligger på samma ställe.