Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Arbetsförmedlingens förtroenderesa Kunddriven tjänste- och verksamhetsutveckling för ett stärkt förtroende.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Arbetsförmedlingens förtroenderesa Kunddriven tjänste- och verksamhetsutveckling för ett stärkt förtroende."— Presentationens avskrift:

1 Arbetsförmedlingens förtroenderesa Kunddriven tjänste- och verksamhetsutveckling för ett stärkt förtroende

2 Anseendeindex för svenska myndigheter 2013 Sifo

3 Styrgrupp & Projektgrupp Beställare: Clas Olsson Projektägare: Helena Engqvist Thomas Ericsson Karin Leth Anette Ekström Jan-Olof Dahlgren Marie Linell Persson Henrietta Stein Mats Wadman Linda Schön Mattias Buvari Elin Bergqvist Projektsamordnare: Pia Rydqvist Tina Grahn Jörgen Nilsson Markus Christiansson Caroline Enevold Susanna Okeke Camilla Halvarsson Nadia Dala Susanne Linder Brigander Fredrik Ljungberg Anna Malin Blomberg

4 Strategin som är bärande i arbetet med att stärka förtroendet Lyssna och lär av kunderna – låt kunden identifiera problemet Engagera medarbetarna – ta tillvara erfarenheter och kompetenser för att hitta hållbara lösningar Inspireras av andra – identifiera best practice Genom att involvera både kunder och medarbetare har vi en möjlighet att nå målbilden för vårt förtroendearbete som har sin grund i utvecklingsstrategin

5 Förtroendearbetet ska bidra till att.. Från enbart kontrollmyndighet Lågt förtroende både internt och externt. Kundsäkrade tjänster och metoder. Kundorienterad värdegrund. Modell för kunddriven tjänsteutveckling. Till en servicemyndighet med en kontrollfunktion. Högt förtroende både internt och externt. Så att vi uppfattas som en professionell samarbetspartner för både arbetsgivare och arbetssökande.

6 Kunddriven tjänsteutveckling för stärkt förtroende Kundintervjuer för att få en kundsäkrad problembild Kundresor och workshops med medarbetare för att hitta förslag på lösningar Fördjupad analys av de interna och externa kundundersökningarna Tjänstkartor för att jämföra med våra interna processer för att hitta och minimera ”störmoment” som påverkar kundnöjdheten Växthus för att pröva förslagen i kärnverksamheten Tjänster som bidrar till högre kundnöjdhet En modell för kunddriven tjänsteutveckling

7 Kundskap genom servicedesign Kundresa & tjänstekarta för 0-6 månaders arbetssökande Kundresa & tjänstekarta för små och medelstora företag Kundresa & tjänstekarta för långtidsarbetslösa Kunskap genom fördjupad analys Våra interna sökande- och arbetsgivarundersökning ar De externa undersökningarna såsom TNS SIFO och SKI DS uppdraget Inskrivningsprocessen och Direktservice Interna Dialogen Chefskonferensen januari 2013 Verksamhetsdagarna Chefskonferens mars 2014 Programserie: Vårt uppdrag Inskrivningsprocessen Arbetsgivarservice Generalist/specialist Värdegrunden Värdegrundsarbetet Rekrytering av arbetsgrupp och referensgrupp pågår Förslag till en förnyad värdegrund för vår myndighet under september 2014 Förbättringsarbete genom växthus Rekrytering och uppbyggnad utifrån beslutat koncept för växthus och förändringsledning Vissa förbättringsförslag kan och bör implementeras direkt Förbättringsförslag/ Växthus; Inskrivningsprocessen Förbättringsförslag / Växthus; Arbetsgivarservicen JanuariFebruariMarsAprilMajJuniJuliAugSept.OktNovDec Insiktsarbete från kunder och medarbetare Förändringsarbetet med förbättringsförslagen påbörjas Förtroenderesan

8

9

10

11

12

13

14 Utveckling av förbättringsförslag i växthus Utvecklas och anpassas tillsammans med kunder och medarbetare Alla ska kunna se in, påverka och vara delaktiga i utvecklingsarbetet Konsekvensanalys och kvalitetssäkring av tjänster och metoder Kundnyttan följs löpande Modell för kunddriven tjänsteutveckling utifrån arbetsförmedlingen förutsättningar


Ladda ner ppt "Arbetsförmedlingens förtroenderesa Kunddriven tjänste- och verksamhetsutveckling för ett stärkt förtroende."

Liknande presentationer


Google-annonser