Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Skane.se Förnyelse inom varumärkesprojektet 2012.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Skane.se Förnyelse inom varumärkesprojektet 2012."— Presentationens avskrift:

1 Skane.se Förnyelse inom varumärkesprojektet 2012

2 Så jobbar vi med teknik 2012 • Film (Förstudie genomförd. Upphandling av filmplattform inledd av IT. Klart 2013) • Sökmotor (kartläggning av problem, vidareutveckling samt nya riktlinjer för hur vi arbetar med sök och sökoptimering) • Mobilt gränssnitt (Analys genomförd. Responsive design i nya konceptet) • Dela-funktion (införd) • ”Jobba smartare”-analys (förslag på verktyg som kan implementeras för att effektivisera webbarbetet)

3 Vem finns vi till för?

4 EFFEKTMÅLET SKANE.SE Nya skane.se ska: Korta besökarens väg mot målet Skapa möjligheter till delaktighet och förståelse Bredda och öka kunskapen om Skåne som region och område Nya skane.se ska: Korta besökarens väg mot målet Skapa möjligheter till delaktighet och förståelse Bredda och öka kunskapen om Skåne som region och område Ge hjälp att hitta svar eller rätt person Uppmuntra deltagande och dialog Utbilda i hur den politiska styrningen fungerar Visa när och hur man kan påverka Visa satsningar och förklara bakgrunden

5 • Engagerade invånare • Jobbsökare • Vårdgivare • Samarbetspartner (Kommuner/myndigheter, organisationer över region- och landsgränser • Vårdsökare • Företagare • Besökare • Resenärer • Journalister • Forskare • Bidragssökande • Leverantörer

6 Visa vägen mot anpassad info • Vårdsökare  1177.se,  sjukhuswebbar • Företagare  skane.com • Besökare  visitskane.com • Resenärer  skanetrafiken.se • Medarbetare  Vårt Gemensamma Intranät

7 Ge stöd och locka vidare • Engagerad invånare • Jobbsökare • Vårdgivare • Samarbetspartner (Kommuner/myndigheter, organisationer över region- och landsgränser)

8 Engagerad invånare • Vill förstå frågor som är aktuella i media • Ska förstå bakgrunden till fattade beslut • Vill kunna påverka beslut i frågor inom sitt intresseområde • Behöver veta hur långt ett beslut kommit • Ska förstå resultatet av fattade beslut

9 TILLGÄNGLIGHET Mobil webb, Appar eller responsive design?

10

11

12

13

14

15

16

17

18 Så jobbar vi med innehållet • Effektkartläggning (genomförd) • Innehållsstruktur (igång) • Koncept • Detaljerad design • Förslag på nya responsiva mallar • Användartester • Arkiv– hur ska vi arkivera webbsidor? (igång)

19 Våren 2013 del 2 och 3 • Lägga över och producera nytt innehåll i öppen beta-version • Lansering skane.se • Ny filmplattform - implementering • Sökmotor i funktion • Uppstart del 3 – förvaltningar


Ladda ner ppt "Skane.se Förnyelse inom varumärkesprojektet 2012."

Liknande presentationer


Google-annonser