Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

En nationell kampanj för digital delaktighet i Sverige 2011-2013 www.digidel.se.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "En nationell kampanj för digital delaktighet i Sverige 2011-2013 www.digidel.se."— Presentationens avskrift:

1 En nationell kampanj för digital delaktighet i Sverige

2 Vad är problemet? Ca 1,5 miljoner svenskar kan inte använda Internet. Hälften av dem är över 55 år. ( World Internet Institute, 2010) Att ha tillgång till är inte detsamma som att ha kunskap att använda. Sveriges snabba utveckling av e-tjänster gör den digitala klyftan djupare.

3 En kampanj för digital delaktighet i Sverige

4

5 Mätning våren 2011 start Mätning våren 2014 slut

6 •Digital delaktighet är ett krav för en väl fungerande demokrati •Alla invånare i Sverige ska ha möjlighet att vara digitalt delaktiga •Kunskap om hur man gör är viktigt för att bli digitalt delaktig •Användbarhet och tillgänglighet för alla är viktiga faktorer för digital delaktighet •Många kan hjälpa många att bli digitalt delaktiga •Digital delaktighet är en angelägenhet för alla i samhället

7 Digidel 2013 är ett nätverk och vem som helst kan göra en eller flera insatser och bidra till att målet nås. Vi vill att alla ska våga, vilja och kunna ta del av samhällets digitala tjänster.

8 Omar och Sonja

9

10

11 Insatser för personer pågår !

12 Närmast i tiden •Redovisningsverktyg för insatser och antal personer utarbetas •”IT i människans tjänst – en digital agenda för Sverige” •Get OnlineWeek 2012 •Insatser ska finnas i varje län/region •Företag behövs i kampanjen •140 partners och insatser för år 2012 •Stöd för dialoger och match-making. Kunskap och erfarenhet •Forskning och underlag behövs

13

14


Ladda ner ppt "En nationell kampanj för digital delaktighet i Sverige 2011-2013 www.digidel.se."

Liknande presentationer


Google-annonser