BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
DIGITALA MEDIER I #ALMEDALEN Maj Innehåll  Digitala medier – grunderna  Digitalt PR-arbete  Digitala medier i Almedalen.
Advertisements

Kanske är ni goda vänner i ett år,
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Metodstöd.
PRUTA INTE MED DIG SJÄLV!
Känner du att du har rätt att älska vem du vill utan att någon lägger sig i?
Skapa ideala kundprofiler
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Bankdagen Fredrik Sauter Vd Skandiabanken 1. 2 Vi älskar våra kunder! Vi vill vara personliga och föra en dialog med våra kunder. Det kräver att vi lyssnar.
Att bygga en fungerande webbplats
Vänsterskolan Medieskolan.
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
Intervju inför ViV-projektet.
Kommunikation.
Inlärningsmiljö för att öka motivation
Design/eget företagande
Att skriva en artikel.
Klok filosofi … ?.
Samma fast olika eller olika fast samma?
Strategisk kommunikation
Journalister har ofta kontakt med forskare
Att hålla en presentation
Kortseminarium Radical Collaboration, 30 min Presentation av Mixed Minds Presentation av värden Presentation av deltagarna (om de inte är.
ANNA ÅLENIUS MATHSON º International PR Manager º LinkedIn º Bloggar MND.
Klok filosofi.
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
INNEHÅLLSSTRATEGI för SKANE.SE workshop: innehåll och struktur
Affärsidé - företagets vägvisare
Demokrati och hur Sverige styrs
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Vad är du för typ av person?
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Retorik Konsten att tala Hur håller man ett bra argumenterande tal?
Att övertyga ! Disposition och mall.
marknadsförarens verktygslåda
Välkomna till Kommunikationsplanerin g Linköping 7/12.
Debattera.
Pernilla Åström Strateg Digital PR Facebook.com/comsicom Community.
Sociala och kulturella fenomen Livsstilar och kroppsideal
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Från 4 P till relationer Med kunden i centrum.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Anställningsintervjun
Marknadskommunikation och mediaval
Kommunikationspsykologiska påverkansfaktorer
Marknadsföring av Projekt X
principer som beskriver
5 principer som beskriver kommunikation på den sociala webben.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Varumärket yrkeshögskolan – vårt gemensamma åtagande
Retoriska arbetsprocessen
Vad säger bilden oss egentligen!?
Konsten att lyssna, förstå, tala och engagera
Case Aneby Kommun 20-22/ Hur ser Aneby kommuns vision ut kontra verkligheten, område förskolan?
PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624
Välkommen till Baskurs för dig som är ny kommunikationsansvarig på folkhögskola! Folkhögskolornas informationstjänst 2015.
Hur gör vi nu när löpande redovisning inte längre är hippt? Ludwig Stendahl Affärsutvecklare / Marknadsansvarig Norrland på EY.
Improve today. Optimise tomorrow Bemanningsplanering för en värld i rörelse Enri Bimbashi, Product Manager.
Företags kommunikation med kunderna
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
Reklam eller redaktionellt budskap?
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
Effektkarta för extern webbplats
Presentationens avskrift:

BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION I SOCIALA MEDIER LINDA HÖRNFELDT lindahornfeldt lalinda betterbloggers.se

lindahornfeldt lalinda

DAGENS SNACKISAR Content & innehållsstrategi – vad vill vi säga? lindahornfeldt lalinda DAGENS SNACKISAR Content & innehållsstrategi – vad vill vi säga? Sociala medier – var ska vi säga det och till vem? Influencer marketing – hur får vi andra att säga det åt oss?

PERSONLIG I SOCIALA MEDIER lindahornfeldt lalinda PERSONLIG I SOCIALA MEDIER – VAD KAN DU VINNA PÅ DET? Relation bygger förtroende Få fler att sprida ditt budskap Öka din trovärdighet

lindahornfeldt lalinda PRESTATION VS RELATION

lindahornfeldt lalinda B2P B2B B2C

B2P B2B B2C BUSINESS TO PERSON Relationsbaserad kommunikation – lindahornfeldt lalinda B2P B2B B2C BUSINESS TO PERSON Relationsbaserad kommunikation – Prata till en person, inte ett företag.

lindahornfeldt lalinda

lindahornfeldt lalinda

lindahornfeldt lalinda HUR PASSAR DET IN?

Företagets vision Affärsmål Avdelningsmål SoMe-mål SoMe-strategi lindahornfeldt lalinda Företagets vision Affärsmål Avdelningsmål SoMe-mål SoMe-strategi Content Creation Action Analys BÖRJA HÄR! INTE HÄR!

lindahornfeldt lalinda SOCIALA MEDIER

VAD ÄR BRA CONTENT I SoMe? lindahornfeldt lalinda VAD ÄR BRA CONTENT I SoMe? Artiklar Blogg Video Podcast Zine/kundtidning Nyhetsbrev

lindahornfeldt lalinda

lindahornfeldt lalinda

lindahornfeldt lalinda

UNDERHÅLLNINGS- VÄRDE RELATIONS- VÄRDE KUNSKAPS- VÄRDE INFORMATIONS- lindahornfeldt lalinda UNDERHÅLLNINGS- VÄRDE RELATIONS- VÄRDE KUNSKAPS- VÄRDE INFORMATIONS- VÄRDE

lindahornfeldt lalinda UNDERHÅLLNINGSVÄRDE

lindahornfeldt lalinda RELATIONSVÄRDE #NELLYHOLIC

lindahornfeldt lalinda KUNSKAPSVÄRDE

lindahornfeldt lalinda INFORMATIONSVÄRDE

lindahornfeldt lalinda VAR DÄR DIN PUBLIK ÄR

KANALSTRATEGI Vilka vill du nå med kanalen och varför? lindahornfeldt lalinda KANALSTRATEGI Vilka vill du nå med kanalen och varför? Hur ofta ska du posta? Best practice (tonalitet, innehåll etc) KPI:er

KANALSTRATEGI lindahornfeldt lalinda KANAL BLOGG FACEBOOK INSTAGRAM YOUTUBE 1) Syfte Bygga SEO, personlighet och kunskapsinnehåll 2) Målgrupp Kvinnor 25-40 3) Primära KPI:er Likes, följare 4) Frekvens 1 gång I veckan 5) Tonalitet Kunnig, förtroendeingivande 6) Innehållsstrategi Högkvalitativa bilder. Innehåll som utbildar kunden kring produktens användningsområden.

lindahornfeldt lalinda TONALITET TJENA! HALLÅ! YO!

lindahornfeldt lalinda INNEHÅLLSVÄRDE KUNSKAP INSPIRATION KÄNSLA

VEM SKÖTER? MARKNAD? COMMUNITY MANAGER? KONSULT? lindahornfeldt lalinda VEM SKÖTER? MARKNAD? COMMUNITY MANAGER? KONSULT?

KRITIK TA ALDRIG BORT! SVARA INOM 24 H TYDLIGT ANSVAR lindahornfeldt lalinda KRITIK TA ALDRIG BORT! SVARA INOM 24 H TYDLIGT ANSVAR

lindahornfeldt lalinda VÅRDA RELATIONEN

TÄNK PÅ! Dialog, inte monolog - aktivera och engagera lindahornfeldt lalinda TÄNK PÅ! Dialog, inte monolog - aktivera och engagera Var tillgänglig och transparent Kontinuitet & variation Svara alltid på kritik i flödet och ta aldrig bort – vänd till ngt positivt!

lindahornfeldt lalinda INFLUENCER MARKETING

VAD ÄR INFLUENCER MARKETING? lindahornfeldt lalinda VAD ÄR INFLUENCER MARKETING? Att använda sig av inflytelserika personer med egna och oberoende (positiva) åsikter om varumärket.

lindahornfeldt lalinda VARFÖR INFLUENCERS? RELEVANS. Placera din produkt hos rätt bloggare för att nå högst relevanta potentiella kunder.

lindahornfeldt lalinda VARFÖR INFLUENCERS? RELEVANS. Placera din produkt hos rätt bloggare för att nå högst relevanta potentiella kunder. RELATION. Bloggläsare har ett förtroende till bloggaren som kan jämföras med det för dem i ens närmsta bekantskapskrets.

lindahornfeldt lalinda VARFÖR INFLUENCERS? RELEVANS. Placera din produkt hos rätt bloggare för att nå högst relevanta potentiella kunder. RELATION. Bloggläsare har ett förtroende till bloggaren som kan jämföras med det för dem i ens närmsta bekantskapskrets. RÄCKVIDD. Bloggare når, i sina samlade sociala kanaler, i många fall fler än de flesta månadsmagasin.

lindahornfeldt lalinda PR ANNONSERING AFFILIATE

AFFILIATEMARKNADSFÖRING lindahornfeldt lalinda AFFILIATEMARKNADSFÖRING E-HANDEL AFFILIATE INFLUENCER

PR REKLAM + * Organiskt * Trovärdigt * Kan ta fart - * Osäkert lindahornfeldt lalinda PR REKLAM + * Organiskt * Trovärdigt * Kan ta fart - * Osäkert * Kan ej planeras * Tidskrävande + * Kostnadseffektivt * Kan planeras * Kräver mindre bearbetningstid - * Kan kännas ”köpt” * Dyrt

SPONSRADE INLÄGG - EXEMPEL lindahornfeldt lalinda SPONSRADE INLÄGG - EXEMPEL VIKTIGT! Märk ut som ”samarbete” för att inte bryta mot MF-lagen!

lindahornfeldt lalinda HUR GÖR MAN? Vilka skriver om oss? Kanske är era bloggambassadörer redan fans?

lindahornfeldt lalinda HUR GÖR MAN? Vilka skriver om oss? Kanske är era bloggambassadörer redan fans? Gör din research! Bloggarna vill känna sig speciella. Välj ut ett fåtal som ni verkligen vill jobba med, skjut inte brett. Inga massutskick!!

lindahornfeldt lalinda HUR GÖR MAN? Vilka skriver om oss? Kanske är era bloggambassadörer redan fans? Gör din research! Bloggarna vill känna sig speciella. Välj ut ett fåtal som ni verkligen vill jobba med, skjut inte brett. Inga massutskick!! Bygg relation. Följ bloggaren på sociala medier, kommentera på bloggen och bygg relationen. Viktigt vid PR-strategi!

lindahornfeldt lalinda WHAT NOT TO DO Massutskick

lindahornfeldt lalinda WHAT NOT TO DO Massutskick Skambud

WHAT NOT TO DO Massutskick Skambud lindahornfeldt lalinda WHAT NOT TO DO Massutskick Skambud Inte ha koll på marknadsföringslagen

WHAT NOT TO DO Massutskick Skambud lindahornfeldt lalinda WHAT NOT TO DO Massutskick Skambud Inte ha koll på marknadsföringslagen Inte vara påläst

lindahornfeldt lalinda HITTA RÄTT BLOGGARE www.bettermatch.se

lindahornfeldt lalinda SAMMANFATTNING B2P – Kom alltid ihåg att vi är människor som kommunicerar med varandra.

lindahornfeldt lalinda SAMMANFATTNING B2P – Kom alltid ihåg att vi är människor som kommunicerar med varandra. Allt bottnar i story – Vilket värde kan ert företag producera kring ert varumärke?

lindahornfeldt lalinda SAMMANFATTNING B2P – Kom alltid ihåg att vi är människor som kommunicerar med varandra. Allt bottnar i story – Vilket värde kan ert företag producera kring ert varumärke? Bygg relation. Transparens, intresse och klassisk vänlighet kommer man långt på!

”Vi måste våga släppa taget. Våga mixa ihop jobb och jag och liv och tro på att eftersom vi alla är människor så är det ändå i slutändan där som vi kommer att Knyta an till varandra.” - Linda Hörnfeldt LINDA HÖRNFELDT lindahornfeldt lalinda betterbloggers.se