Välkomna till en dag med IUP och skriftliga omdömen samt lite Fronter!

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Att tänka på då man har en muntlig presentation med ppt
Advertisements

Skollagen 3 kap 3§ ”ska elever ges den ledning och stimulans som de behöver i sitt lärande och i sin personliga utveckling för att de utifrån sina egna.
Analys av måluppfyllelse i verksamheten som helhet Kollaskolan
Välkomna! Kursplaner, betyg och bedömning.
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Skolstartspaketet Stats: snabbare, per år, pojke/flicka App för U
Utvecklingsdagar för rektorer och förskolechefer Storhogna 5-6/9
Säkrare inloggning till e-tjänster för vårdnadshavare via e- legitimation Viktig information om förändringar kring vårdnadshavares inloggningar till Barnwebben,
Välkomna till LNK MED ELEVEN I CENTRUM. Skolstarten MED ELEVEN I CENTRUM Skolstarten varit bra – mer om hur det varit i klasserna kommer tas upp av lärarna.
Teoretiska perspektiv på bedömning
Bedömning för lärande Workshop för nyckelpersoner i Sundsvalls kommun
InfoMentor ger dig större inblick i ditt barns skolgång
Förändringar i skolan En sammanfattning av de förändringar som påverkar er föräldrar Urban Åström Förvaltningschef BoU Lars Thorin Utvecklingsledare BoU.
Välkomna.
Ydreskolan och Hestraskolan
Att skriva projektrapport
Föräldraråd
Lokal pedagogisk planering
5 feb 2013 Pedagogiskt Forum Beskuren bild Göran Forsberg.
Eller formativt lärande…
Välkomna.
Hur stärker vi rektors pedagogiska ledarskap
Hej och välkomna!.
Nya utvecklingssamtal
Lokal Pedagogisk Planering
Vi är med i Grön flagg. Varför är vi med och hur funkar Grön flagg?
Skolan är till för ditt barn
VÄLKOMNA! ELEVLEDDA UTVECKLINGSSAMTAL S:ta Gertruds skola, Sigtuna.
IUP Karin Wennbo Bilderna är från flickr
Individuella utvecklingsplaner ska: - vara ett stöd för elevens lärande - innehålla omdömen om elevernas kunskapsutveckling - innehålla en planering av.
Den individuella utvecklingsplanen
Att övertyga ! Disposition och mall.
Hovstaskolans styrdokument
Offensiv orientering »Vi ska erbjuda en idrott där alla kan vara med på sina egna villkor »Vi ska utveckla vår idrott i en offensiv anda som tar hänsyn.
SKOLRÅD VÄLKOMNA!. SKOLRÅD Dagordningen – Aktuellt från enheten, kommunen – Aktuella skolfrågor t ex skolinspektionsbesöket, inför.
Minskad elevdokumentation Lagändring 19 nov 2013 Utvecklingssamtalet Minst en gång varje termin ska läraren, eleven och elevens vårdnadshavare.
Diskussionfrågor Processtödjarutbildning vt11 Grupper som arbetat med Els-Mari Törnquist, Bengt Cederberg och Sverker Aasa.
IUP och Maxcel Matriser + Excel = sant…. Hur det startade…  Traditionella utvecklingssamtal  Föreläsning om ELUS våren 2008  Elevledda utvecklingssamtal.
KVALITETSREDOVISNING En dokumentation över kvalitetsarbete.
Skriftliga omdömen och kommentarbanker
Ett verktyg för systematiskt kvalitetsarbete
Projektet Bättre psykosvård Sammanfattning. Projektet bättre psykosvård Projektstart november 2011 Uppdrag: stötta enheter i landet som jobbar med psykosvård.
Varmt välkomna till Klagshamns rektorsområde. Vision Limhamn-Bunkeflo ”Vi ska erbjuda intellektuell, kreativ och fysisk stimulans i en socialt utvecklande.
Avfallsprojekt 2008 Ett av åtta delprojekt under projektperioden
Rektor/förskolechefens roll i införandet av ny läroplan
Vilka är vi? GR Utbildning Pedagogiskt Centrum Sandra Svensson.
HVB Barn och Unga 2013.
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Bedömning - Skolan har ett kunskapsuppdrag som bedömningen ska relateras till - Kunskapssynen uttrycks i styrdokumenten – läroplanen, Lgr 11.
Projektledarträning. Målsättning / Önskat utfall Deltagarna/teamet har en gemensam uppfattning avseende sina egna och gruppens styrkor och svagheter i.
VÄLKOMNA TILL WORKSHOP 9.30 – Workshop – vad är det? VAD KOMMER ATT HÄNDA IDAG? - Bakgrund - Vara kreativa! - Sammanfattning.
Varför IUP och skriftliga omdömen? Varför ny läroplan?
© Steve Wretman & Helena Moreau
Läroplansnätverk skola Välkomna!. Dagordning Nyckelpersonernas uppdrag Kort återblick från studiedagen om bedömning den 20/8 Ca 9.30 fika Bedömning.
Välkomna till åk Dagordning  Presentera oss  Nuläget  Vad vill ni att barnen ska kunna när de lämnar åk 3?  Blogg  Dexter  Infomentor.
SWAMID WS Stockholm /29. Agenda FM: Vad händer nu? I Sverige och internationellt Lunch på Birger Jarl EM1: Ladok3 och AL2 EM2: Shibboleth.
Kvalitetsarbete i Fomas datahantering Webbinarium
Arbetet i Munkedal Vad har vi gjort? Arbete med betyg och bedömningsfrågor i samarbete med V8- kommunerna. ”Röda tråden”-träffar terminsvis, sv – ma –
IDROTT OCH HÄLSA 1 ROS15 HT16 Mia Jönsson. UPPFÖLJNING ÅK 1 Halva kursen har ni redan gjort Betyget baseras på allt ni har gjort i åk 1 och åk 2. Hårt.
Bedömning och betygsättning
Elevledda utvecklingssamtal.
Förändringar i skolan En sammanfattning av de förändringar som påverkar er föräldrar Urban Åström Förvaltningschef BoU Lars Thorin Utvecklingsledare BoU.
Kontaktpersoner Bedömning & Betyg
Föräldramöte VT- 17 Välkomna!.
Välkommen till mitt utvecklingssamtal Sätt in en bild på dig själv här ÅK 5 VT 2018.
Planeringsdag med lokal styrgrupp Karlskoga-Degerfors
Pedagogiskt årshjul Ett verktyg för systematiskt kvalitetsarbete Januari Februari MarsAprilMajJuniJuliAugustiSeptemberOktoberNovemberDecember.
Arbetssättet i Skara under projekttiden
-utbildning till stöd för systematisk uppföljning i socialtjänsten
Föräldrainformation av familjewebben
Presentationens avskrift:

Välkomna till en dag med IUP och skriftliga omdömen samt lite Fronter!

Tillbakablick Varför IUP? Varför skriftliga omdömen? Varför ny läroplan? IUP med skriftliga omdömen Liten workshop Fronter Vad är Fronter och hur långt har vi kommit i Munkedal? Sammanfattning - Avslutning Hur har vi i Munkedal jobbat med IUP och skriftliga omdömen samt betyg och bedömning? Vilka slutsatser drar vi av det arbete vi hittills gjort? Förändringar?

Tider Kl – 08.30: Tillbakablick. Varför IUP och ny läroplan. Hur långt har vi kommit i Munkedal? Vad har vi gjort och vad gör vi nu? Kl – 09.30: IUP med skriftliga omdömen Kl – 10.00: Kafferast Kl – 11.30: Forts. IUP med skriftliga omdömen Kl – 12.30: Lunch Kl – 13.30: Liten workshop: Hur skall vi utveckla vårt arbete med IUP och de skriftliga omdömena? Kl – 14.00: Sammanfattning: Slutsatser av hittillsvarande arbete. Förändringar? Kl – 15.00: Kort information om införandet av Fronter. (Hur kan Fronter underlätta vårt arbete med IUP och skriftliga omdömen?)